Nico Bakker Yamaha TZ750

Status
Niet open voor verdere reacties.

hydroleo

MF veteraan
15 sep 2009
3.213
172
Schellinkhout
Meestal word je na het vinden van iets prachtigs, onder dikke lagen stof, weer gewoon wakker.
Je staat op en gaat naar je werk, en alles bleek een droom te zijn geweest -O-

Een héél enkele keer komt het voor, dat je niet gedroomd hebt en een jongensdroom realiteit wordt.
Deze week is mij dat gebeurd *O*
In een opwelling kocht ik iets, eigenlijk zonder te weten wat het was.
Na het uitpakken van dozen, kisten en kratjes, kwam dit tevoorschijn;
full

full


Het stoffige en verwaarloosde bouwpakket, bleek niet een gestrand zelfbouw projectje uit de jaren tachtig, maar een heuse, van een Nico Bakker voorziene, circuitfiets uit eind jaren 70 :$
Een mooiere reden, om een nieuw topic te starten, kan ik niet bedenken.

Een grondige inventarisatie van alle delen moet nog uitwijzen, hoe compleet deze motor is en wat er allemaal te doen staat de komende tijd.

Het is de bedoeling om hem weer in mooie en goede staat te krijgen en hem uiteindelijk daar te brengen waar hij thuis hoort; het CIRCUIT :]
Omdat ik niet erg thuis ben zelf in de restauratie van snelle tweetakten, hoop ik op nuttige informatie van de lezers hier op MF.
Ook onderdelenboek en workshopmanual is iets waar ik ontzettend blij van zou worden, vooral omdat echt alles uit elkaar in kratjes ligt :?
full


Ook de zoektocht naar de verloren historie van deze fiets zal een belangrijke plaats gaan innemen in het geheel :Y
Het waarschijnlijke bouwjaar is 1977, dus in de daar opvolgende jaren zal er op de nederlandse circuits mee zijn geracet.
Als er iemand is die foto,s heeft van dergelijke fietsen uit die periode....

HIER POSTEN AUB :Y

Groeten,
Leo.
 
Een ex Jack Middelburg fiets, dat zei ik ook al Leo maar dat zou wel heel bijzonder wezen.
Leuk te zien dat men Jack nog niet is vergeten.
Ik ga het natuurlijk volgen, je hebt iets heel bijzonders in handen van wie deze ook geweest mag zijn.
Maak hem bloed mooi.
 
Ha,ha, Jumping Jack dat zou mooi zijn.......
Wel het zelfde frame, voorvork zitje en remklauwen zie ik zo in de gauwigheid :Y
De rest is toch echt weer anders, schijven, tankdop en wielen verschillen nogal.
Damn, dat is em niet :N
 
Laatst bewerkt:
Dit ga ik volgen!! :9~ :9~ :9~ Ik heb van 84 tot 89 met zulke blokken in de zijspanklasse geracet. (en nog steeds spijt dat ik dat spul toen heb verkocht)
 
Laatst bewerkt:
HHwaard bellen :Y

Ik heb al gemaild, frame nummer en foto gegeven.
Kreeg van Iwan te horen dat ze in die jaren meerdere van deze machines hadden gebouwd.
Ik dacht dat ze alle nummers nog in een boekje hadden?
Er werd wel een naam genoemd; van Kempen :?

Ik kreeg vandaag mail van Harrie v/d Kruijs, hij mailde de uitslagen NK 750cc van 1977, staat idd een Peter van Kempen, eindigde op de 12e plaats dat jaar.
Ik kan de naam wel terugvinden, ook op de site van Jack.
Jumping Jack
Alleen nergens een foto van de beste man in actie '(
 
Ik heb al gemaild, frame nummer en foto gegeven.
Kreeg van Iwan te horen dat ze in die jaren meerdere van deze machines hadden gebouwd.
Ik dacht dat ze alle nummers nog in een boekje hadden?
Er werd wel een naam genoemd; van Kempen :?

Ik kreeg vandaag mail van Harrie v/d Kruijs, hij mailde de uitslagen NK 750cc van 1977, staat idd een Peter van Kempen, eindigde op de 12e plaats dat jaar.
Ik kan de naam wel terugvinden, ook op de site van Jack.
Jumping Jack
Alleen nergens een foto van de beste man in actie '(
Steek je licht eens op bij www.deraceheldenvanweleer.nl.
 
Bij dit soort brommers gaat het om contacten hebben. TZ750's zijn dun gezaaid. Je gaat niet ff op MP en vind ff onderdelen. Je kan Peter Lemstra bellen in Alkmaar. Die heeft er ook 1. Dies helemaal knap....en heeft laatst ook geraced nog met oldtimerraces (20 mei). Hij heeft ook de contacten....
Wel leuk en knap ding..as ie het doet..geweldig :}
 
Iemand die alles weet van TZ750,s is Jan Kostwinder,ik denk dat als je vragen heb hij best
wel bereid is om te helpen.
 
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het verhaal achter de aankoop. Hoe heb je dit project uberhaupt gevonden en hoe je het in een opwelling gekocht hebt :Y
 
:9~ mooi hoor :Y

Heeft Nico Bakker zelf geen "archiefje" voor wie hij in die tijd frame's heeft gemaakt ?
Misschien ergens een nummer op het frame ?

Kan een start van de historie zijn :9
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan