Niek Zijn XV535

Helemaal top martel, ik heb het nog even na gekeken en ik heb hem via www.aliexpress.com besteld. Dit is echter een samenwerkingsverband van diverse aanbieders, dus dikke kans dat je via daar bij de zelfde aanbieder terecht komt als martel noemt!

Heb nog niets ontvangen dus kan over de kwaliteit nog even niks zeggen.
Zelfde Chinese fabriek waarschijnlijk :Y
 
Kleine update,

Inmiddels alles klaar geschuurd. Binnenkant spatborden en tank alvast netjes in de zwarte Hammerhite gezet.

Foto540-GIO3TMOH.jpg


Foto540-BQJE6CYF.jpg


En joey heeft enkele kleine deukjes en oneffenheden uitgedeukt & netjes bijgeplamuurd

Foto720-K6Q3WHJS.jpg


Foto720-SHUOIARF.jpg


Ook stickers met alu inleg uit china mogen ontvangen en zien super uit. Komen indien we ze netjes gebogen krijgen op het breedste punt van de tank aan weerszijden.

Foto540-8MYORLEE.jpg


Het is allemaal niet zo spannend maar de boel is nu zo goed als spuitklaar, nu nog wachten op wat mooier weer, op een voor mij vrije dag en dan kan ie gespoten worden.
 
Laatst bewerkt:
@ patman, ja hij zal met spuitbussen gespoten worden! Qua kosten afweging gemaakt en besloten het maar te proberen. Hij wordt hoogglans zwart en afgelakt met 2k (uit spuitbus). Mocht het resultaat me niet aanstaan dan kan ik hem altijd nog wegbrengen! In het slechtste geval zal het me dus zon 50 EU extra kosten voor de verf en lak die ik nu gekocht heb.
 
Laatst bewerkt:
Leuke fiets, en al direct aan de slag, zal er goed uit zien denk ik! Veel plezier er mee!
 
@ patman, ja hij zal met spuitbussen gespoten worden! Qua kosten afweging gemaakt en besloten het maar te proberen. Hij wordt hoogglans zwart en afgelakt met 2k (uit spuitbus). Mocht het resultaat me niet aanstaan dan kan ik hem altijd nog wegbrengen! In het slechtste geval zal het me dus zon 50 EU extra kosten voor de verf en lak die ik nu gekocht heb.


Dan een tip ;) leg voor je gaat spuiten de bussen in warm water, dan vloeit de verf mooier.
 
@carter bedankt

@patman bedankt voor de tip! Moet ik denken aan water van een graadje of 30-40? En dan gewoon een 20 minuutjes ofzo?
 
Laatst bewerkt:
Vandaag paar uurtjes tijd + mooi weer gehad. Dus mooi de boel in de primer gezet.
Foto360-7FGFUVIW.jpg


Foto360-8KOMHZ3K.jpg


Foto-3GUUHMKN.jpg


Foto-YNXFTMSF.jpg


Het is allemaal tot nu toe zeer strak geworden. Donderdag AS de boel een kleurtje geven en aflakken!
 
Gister de boel in de kleur + 2k blanke lak gezet en het resultaat is nog beter dan verwacht! Het spul glimt gigantisch, maar een paar foto's zeggen natuurlijk meer dan 1000 woorden:

Na eerste laagje:

Foto360-ES83ZTVS.jpg


Eindresultaat


Foto360-SB4EVR8E.jpg


Foto360-B3NQIBOA.jpg



Nadat het spul een nachtje buiten in een koude schuur heeft liggen drogen, de delen in de woonkamer neergelegd zodat de lak goed kan uitharden bij 21 graden! Nu hopelijk morgen naast een chagrijnige moeder ook een goed uitgeharde lak! Dit aangezien we morgen de motor willen opbouwen. Verder nog een zwart uitlaatwrapje besteld.

Foto360-3NCZ3QBV.jpg
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen zaterdag druk aan de gang geweest en met hulp van een vriend de motor fatsoenlijk rijdbaar gekregen! Dit is het voorlopige resultaat:

Foto720-Q3MHD8IZ.jpg


Ik vind hem zelf eigenlijk al best wel dik geworden. Vandaag ook weer een lekkere rit door Duitsland gemaakt met de jongens en bij Thunderbike langs geweest, mooi spul daar.

Foto720-EZPVNJ8N.jpg


Verder valt het op dat de motor meer bekijks trekt na de verbouwing!

Er moeten nog bestwel wat dingetjes gebeuren & afgewerkt worden maar ik vind het resultaat tot nu toe super

Foto720-JZUMUOE8.jpg
 
Laatst bewerkt:
Er zat tijdelijk een schappendrager als sidemount op, deze waaide scheef bij het rijden dus vanavond even een fatsoenlijke sidemount gemaakt. Deze van een stalen strip van 6mm dik gemaakt + een universeel achterlichtje! Er is nu geen beweging meer in te krijgen :)

Foto-XCW7TXGO.jpg


Foto-3DXTEQPK.jpg


Foto-4I8WX3YY.jpg
 
Knap gedaan inderdaad!
Ziet er helemaal :9~ uit


Je mag fier zijn op je bike :}
En nu weer lekker kilometers gaan vreten :]
 
Wauw, ziet er goed uit!

Ben zelf ook nog naar een xv 535 gaan kijken, reed heerlijk maar ik vond het blokje saai (na op een 1-pitter gelest te hebben :P ).

Ik ga 'm in ieder geval volgen :Y
 
Laatst bewerkt:
Dat je rechter spiegel niet past komt doordat Yamaha aan de rechterzijde linkse draad heeft.
Dus linksom vastdraaien.
 
Mensen bedankt voor de complimentjes en @ broos bedankt spiegel zit er nu idd redelijk goed op!
 
Naar aardig wat kilometertjes gereden te hebben, weer eens even bezig geweest met de bike! Ondanks het boren in de uitlaat vond ik het geluid nog niet voldoende. Mogelijk komt dit omdat ik vaak met een stel Harleys rijdt met half open pijpen. Aangezien ik 2e hands niks kon vinden wat mij aanstond en ik de uitlaten nieuw te duur vond besloten de originele uitlaat aan te passen.

Dempers eraf geslepen.
Foto540-WM8GVPM8.jpg


Stalen pijp met 10cm DB killers netjes aan de bocht gelast.
Foto540-HOKZTQTQ.jpg


Geheel zwart gespoten.
Foto720-8HKNCDJF.jpg


Zwart wrapje en hitteschildje gemonteerd.
Foto720-EKKV3JR8.jpg


Geluidje wat er momenteel uitkomt is 100x beter (volgens db-meter telefoon zo’n 90DB) motor loopt ook nog gewoon goed, toch voor de zekerheid binnenkort bougies enz. even nalopen.


Verder binnenwerk schijfremmetjes even mooi zwart gemaakt.
Foto720-VB7UC8UO.jpg


Foto540-6C4F3NAH.jpg



en stickertjes geplakt.

Foto720-CSHOOE6Q.jpg



Momenteel staat bike er ook zo bij.

Foto720-NXIRCMWP.jpg



ik ben der blij mee(Y).

Foto720-PEBK73WS.jpg
 
Mooi geworden! Als je nog verf over hebt zou ik ook de achterbrug en de vorkpoten zwart maken. Sportstertankje zou ook niet misstaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan