Niemand, echt niemand is veilig voor het virus!

Bij mij werdt het met de paplepel in gegoten mijn pa rijd nu bijna 30 jaar, en ik kon natuurlijk niet achter blijven. alleen het probleem is dat de garage te klein wordt. De vriendin van ons pa en mijn zus zijn nu ook druk bezig met lessen.

Ze hebben hun zinnen laten vallen op de R6. Dadelijk hebben we dus een mooie renstal van een FJR1300, R1(van mijzelf) en twee R6jes. Lache

Geweldig dat motorvirus :}
 
Let vooral op z´n T-shirt !

Komt helemaal goed....


full
 
Schitterend verhaal man! Bij deze wil ik te kennen geven dat je hierdoor kans maakt op een nobelprijsje! Niemand is ZO lief tegen zijn ouders! *D
 
Ik weet nog goed de reactie die mijn ouders gaven toen ik vertelde dat ik voor het motorrijbewijs ging. In die tijd durfde mijn vader niet eens met de auto mee te rijden als ik achter het stuurwiel zat. Na mijn aankondiging was het even oorlog en de verzekerings polissen werden nog eens goed nagekeken door mijn moeder. Na het behalen van het rijbewijs bespeurde ik toch enige trots bij mijn vader, zoals te verwachten werd dit overschaduwd door bezorgdheid. Mijn vader kreeg het vroeger niet voor elkaar om ook maar een brommer uit de kreukels te houden en ik was al niet anders....

De blikken spraken boekdelen, ik ging @xl ( mijn broer ) even naar een avond cursus brengen op de motor. Beide ouders voor het raam, bezorgde blikken en een belofte van rustig rijden. In de loop van de jaren ging het bezorgde er een beetje vanaf, tot ik weer eens naast de motor lag. Maar het ging steeds beter, toen @xl met de aankondiging kwam dat ook hij voor de motor ging werd er veel milder gereageerd. Hij heeft zijn ( rustige ) karakter immers mee. In de loop van de jaren werd er minder gevallen. Ik werd onder de invloed van Mariska "rustiger". @xl en Mariska waren voorbeelden hoe het ook kon tot opluchting van mijn ouders.

Trots was er dat ik mocht gaan hobbien voor Motormaniacs.nl en elke fiets die ik had onder ging ook een inspectie van mijn vader. Elke keer was er meer enthousiastme te bespeuren. ( hij is vroeger zelfs eens wezen informeren voor het rijbewijs ).

De laatste tijd werd er wel over gesproken maar er gebeurde maar niets, tijd om het heft zelf in handen te nemen. Pa werd op 20 september 53 jaar en Ma wordt op 05 oktober 50, de ideale gelegenheid dus. Het verjaardags cadeau werd dus voor beide een motorrijles. Pa zegt A en zijn kinderen + vriendinnen zeggen gewoon B voor hem.

Afgelopen zaterdag was het dan zo ver, Pa en Ma vroeg het bed uit om te gaan rijden. Pa had al verteld dat hij verwachtte gewoon op een motor weg te kunnen rijden, door deze uitspraak voelde hij wel enige zenuwen. Onderweg vertelde hij aan mijn moeder dat het voelde alsof hij naar een examen ging. Mijn moeder is vaak een ijskonijn en liet zich niet kennen.

Het wegrijden ging goed bij mijn vader, zonder problemen ging hij met de 500 aan de haal. Ma moest nog achterop bij de leraar. Op het oefenterrein was het compleet, de helm van Pa was inmiddels te klein geworden van de iedereen bekende smile. Na een kleine instuctie kon ook mijn moeder losgelaten worden. En hup daar ging ze, Moeders op de 250 *D Groot was ook haar smile en onderweg had ze ook nog even tijd om naar ons te zwaaien. Pa kon het niet laten om al tijdens de eerste les aan het gas te draaien. Brullen moet dat ding! De leraar draait zich om naar mij en zegt: Ohw.. dus van hem heb je dat gegas! :P
Na de les lulde ze honderd uit en waren ze echt blij dat ze het cadeau gekregen hadden. Gelijk mee naar Hans van Wijk motoren om wat rond te kijken. Zit ik even met mijn vader te praten komt mijn moeder op motorlaarzen voorbij. Ik let even niet op vader en loopt hij weer in een motorjas. Ik heb ze aan de oren van de motoren moeten sleuren en naar buiten moeten sturen ( Pa is gek van de Bulldog ) Ze gingen er eens goed over nadenken of ze door gingen.

De volgende dag wisten we het, ze gaan voor het rijbewijs. Pa wist te vertellen dat het de schuld van Ma was. Zij wilde door, tuurlijk Pa! Denk je dat wij uit een ei komen? ;)

Zaterdag even kleding kopen en dan 's middags les twee!

Niemand is veilig voor het virus! :}


Dit vind ik dus één van de mooiste verhalen die ik de laatste tijd gelezen heb...!!!
Geweldig...!!!

Waarom stuur je dit verhaal niet op om geplaatst te worden in MOTOR...??
Op de laatste pagina van dat blad is een collum voor een leuke anekdote over het fenomeen MOTOR en alles wat daar mee te maken heeft. Wat is nou mooier dan dit verhaal van jou...??.
 
Prachtig verhaal :} Bij ons is't de omgekeerde wereld.
The kids vinden het :r . De vriend van mijn dochter komt ook uit een nest waar beide ouders rijden, en die moet er ook niks van hebben.
Snappen jullie het nou nog :?
 
Prachtig verhaal :} Bij ons is't de omgekeerde wereld.
The kids vinden het :r . De vriend van mijn dochter komt ook uit een nest waar beide ouders rijden, en die moet er ook niks van hebben.
Snappen jullie het nou nog :?


Is bij mij hetzelfde.
Ik ben gek van motoren en mijn drie kinderen moeten er ook niks van hebben.....boeboe..wat heb ik fout gedaan :? :?
 
:)

Machtig verhaal.

Ik werd door pa op de motor naar de kleuterschool gereden (was lang, dus kon al bij de stepjes). Sindsdien aan het aftellen geweest tot ik 18 was en ik zelf kon gaan rijden. En dat doe ik nu al weer een jaar of 14, nog steeds vaak met pa.
 
Dit vind ik dus één van de mooiste verhalen die ik de laatste tijd gelezen heb...!!!
Geweldig...!!!

Waarom stuur je dit verhaal niet op om geplaatst te worden in MOTOR...??
Op de laatste pagina van dat blad is een collum voor een leuke anekdote over het fenomeen MOTOR en alles wat daar mee te maken heeft. Wat is nou mooier dan dit verhaal van jou...??.
:^
 
Zo heb ik mijn vrouw aan het motorrijden gekregen. Jarenlang achterop, nooit zeuren (behalve toen ik mijn Hayabusa had en over de 250 reed met haar achterop, toen werd er (achteraf) enig commentaar geleverd.

3 Jaar geleden waren we weer in Duitsland en toen zei ze (als grap) ik denk dat ik ook maar motor ga rijden. Ik heb toen we thuis waren meteen een les geboekt. Ze stribbelde tegen, ze was te oud (48), maar ze ging toch.

Kwam laaiend enthousiast terug. Had alleen commentaar gekregen van de instructeur dat ze bij het nemen van de bochten de hele wegbreedte gebruikte. Het arme mens was jaren lang niet anders gewend achterop zittend.

Om het kort te houden: Ze haalde binnen de kortste keren haar (zware) rijbewijs, er was inmiddels al een Fazer 600 en DE DAG NA HET BEHALEN VAN HAAR RIJBEWIJS GINGEN WE METEEN DE BERGEN IN, IN DUITSLAND.

Om dat te kunnen hebben we nog speciaal geregeld dat ze na sluitingstijd van het gemeentehuis evengoed haar rijbewijs kon ophalen.

Sindsdien gaan we jaarlijks 3 of 4 keer naar Duitsland (volgend weekend weer voor 5 dagen)

Ze heeft nooit een moment spijt gehad van het halen van haar rijbewijs en ik vind het ook prachtig want (beetje egoïstisch) ik rij liever alleen dan met een duo-passagier.

We rijden in Duitsland allebei ons eigen tempo en bij kruisingen wacht ik gewoon even, of als het een erg mooi weggetje is rij ik nog even terug en "haal haar op".

Motorrijden is dus niet alleen voor de jongeren. Mijn vrouw rijdt inmiddels op haar 2e Fazer (de eerste vond ze de kleur niet mooi) en ik rijd op een Fazer 1000 (en ik heb ook nog een GSXR1000 in de schuur staan voor circuitgebruik, ZAC)

Deze "ziekte" kan dus heel besmettelijk zijn. Waarschuw iedereen VOORDAT hij/zij haar eerste les neemt!!!!!!!!!!!
 
Niks bij jou gaat dat een generatie overslaan. ;) (met een beetje geluk :P )


offtopic:
Is de laverda nou al klaar?


Yep, mijn laffie is weer klaar.
Heb hem zaterdag weer eens flink de sporen gegeven. Was wel even wennen na 1,5 maand stilstand. maar het gevoel was er weer snel..!!
 
leuk verhaal ,vooral dat je ma die laarzen ging passen ,erg herkenbaar bij het vrouwelijk geslacht :)
 
een erg leuk verhaal wat zeker een tshirt oplevert
(bij K*C*S*ART)
voor ma een S.M.I.B en
voor pa een weelie shirt

nu ben je alleen verplicht om volgend jaar een extra pc voor ze aan teschaffen
heel de familie gaat toch ook wel
aktief lid van M-F worden toch
en dan is een pc te weinig

leuk verhaal marcel

volgend jaar met zijn 5en op gorinchem ?????
 
een erg leuk verhaal wat zeker een tshirt oplevert
(bij K*C*S*ART)
voor ma een S.M.I.B en
voor pa een weelie shirt

nu ben je alleen verplicht om volgend jaar een extra pc voor ze aan teschaffen
heel de familie gaat toch ook wel
aktief lid van M-F worden toch
en dan is een pc te weinig

leuk verhaal marcel

volgend jaar met zijn 5en op gorinchem ?????

LOL, ik zie mijn vader al op Gorichem rond gaan :P

Ze hebben zelf al een PC dus kunnen ze lekker thuis op het MF, al denk ik niet dat ze zo wild gaan worden binnen korte tijd :)

Op maandag 22 september 2003 23:18 schreef Revolution het volgende:
Leuk Marcel! :} :)

Mijn vader heeft al zijn rijbewijs maar no way dat ik m'n moeder ooit op zo'n ding krijg, zelfs niet eens achterop. :)

Mijn vader, mijn moeder en zelfs mijn Oma zijn eens bij mij achterop geweest. Allen in de beginfase van mijn rijbewijs. Mijn vader had naar eigen zeggen een diaree spoor van het begin naar het eindpunt en zwoor het achterop zitten bij mij direct af. Moeders was ook een beetje bleek rond de neus maar kon mijn enthousiastme begrijpen.

Oma was een verhaal apart, die droomde vroeger met Opa van een zijspan. Helaas is dat er nooit gekomen. Toen mijn eerste motor naar Rotterdam kwam op een aanhanger klom ze direct op de aanhanger en op de motor :)
Dus Oma achterop getakeld en met 40 km/pu naar mijn andere Oma gereden, harder als 40 ging niet omdat dat mijn ribben zou kosten. Oma hield mij nogal stevig beet. Maar genoten heeft ze wel :}
 
Laatst bewerkt:
Is bij mij hetzelfde.
Ik ben gek van motoren en mijn drie kinderen moeten er ook niks van hebben.....boeboe..wat heb ik fout gedaan :? :?

Laffie, niet depri worden of een of ander complex krijgen nu, ik denk maar zo: gelukkig zijn er iig 2 in the family "normaal" 8-) :)
 
Ik heb het niet van de familie meegekregen, het enige wat mijn vader met motoren had was een paar stickers van ouwe motormerken op een koffer en kijken naar Harleys. Verder vonden ze het maar gevaarlijk en hadden ze het vooral over de ongelukken met motorrijders.

Toen ik mijn vrouw leerde kennen had ze één droom: het motorrijbewijs halen. Echter was het handiger om eerst auto te halen, dus de droom bleef nog even droom. Haar halve familie rijdt motor, alhoewel uit het direkte gezin niemand motor rijdt. M'n schoonvader heeft het altijd gewild, maar om een of andere vage reden vind hij zichzelf nu te oud. Rare man...

Ik was een echte 4-wielen, 2 wielen waren er 2 te weinig voor me. Ik vond het wel mooi, maar rijbewijs halen zat er niet in. Oh, onnozele! In de tussentijd een keer bij iemand achterop geweest op een toermotor. Was wel erg gaaf, maar vonkje sprong nog niet over. Toen eens bij iemand z'n Shadow staan kwijlen en nadat hij hem eens flink had laten horen wist ik het zeker: RBW ga ik halen! Alleen bleef het bij het voornemen. Dat ebde weg en het kwam er niet meer van. Bovendien was er geen geld voor toen we net gingen samenwonen.

Mijn vrouw (toen nog vriendin) had natuurlijk nog steeds de droom, dus toen we gingen trouwen en het financieel wat beter ging wilde ik haar verassen met een rijles. gewoon zoiets van "om 09:00 moet je in die straat zijn op dat nummer" en verder niks zeggen. Dat kon toen echter nog niet omdat je eerst theorie moest hebben. De verassing was minder, het resultaat hetzelfde: ze ging haar motorrijbewijs halen. Dit vertelde ik aan mijn ouders waarom mijn moeder mij geschrokken vroeg "jij toch niet heh?" (stomme vraagstelling overigens). Nee, ik nog niet, was het ook nog niet van plan. Daar voegde ze aan toe dat ik het maar niet moest vertellen als ik toch zou gaan...

Maar goed, het vrouwtje had rijles en kwam iedere keer met haar helm op thuis omdat ze hem niet afkreeg. Dan moest ik weer mijn voeten op haar schouders zetten en met veel moeite die helm eraf trekken omdat hij vast zat achter die enorme motorgrijns. Tja, dan word je toch nieuwsgierig. Dus toen m'n vrouw het RBW had, had ik al besloten om ook te gaan lessen. Eerste les ging moeilijk en vooral met horten en stoten. Tjonge wat is dat gas gevoelig. Maar wat is het enorm gaaf zeg!!!!! Uiteraard, zoals beloofd, niks aan mijn ouders verteld. Wel aan mijn broer, die dat niet ging doen, anders reed hij zich toch maar dood. Toen ik mijn RBW had heb ik mijn ouders gebeld met de mededeling dat ik goed en slecht nieuws in 1 bericht had: ik had mijn motorrijbewijs. Dat vonden ze toch niet echt super...

Mijn broer kon het natuurlijk niet hebben dat z'n jongere broertje een motor rijbewijs had en hij niet. Bovendien was hij altijd al brommer-idioot (de echte brommers, uit de tijd dat scooters voor ouwe wijven waren) en had hij wel een cross-motor gehad. Dus hij ging ook het rijbewijs halen. Rijdt nu een Yamaha FZR 1000 ofzo.

Na een half jaartje motorloos rijbewijs bezit de Intruder gekocht. Uiteraard vol trots aan pa en ma laten zien. Die vonden hem wel gaaf. Ik tegen mijn moeder gezegd dat ze een keer mee achterop moest gaan. "Doet ze toch niet", dacht ik nog. Dat nog eens gezegd, nou dat wilde ze wel! HUH????!!! :? Dus is ze een keer mee geweest. Gewoon normaal gereden, max 120 km/h ofzo. En gaaf dat ze het vond! Dus ik al vragen of ze ook het rijbewijs zou gaan halen. Nou kan dat niet omdat ze erg slechte en lichtgevoelige ogen heeft, maar anders... wie weet... Sindsdien zeuren ze overigens niet meer over ongelukken.

M'n pa vindt het nog steeds niks. Hij wil niet achterop en is geen motorman zegt hij. De enige motor die hij dan wat vindt is waarschijnlijk een GoldWing.

En ikzelf? Ik heb (vooral) mezelf en iedereen om me heen verbaasd dat ik zo'n enorm motorhart had!!!! Het enige misschien nog boven de motor staat is een Lotus (hoewel ik een Nissan Skyline GT-R zeker niet af zou slaan), maar zelfs dat is een groot gevecht. Ik ben veel minder bezig met auto's en vooral met motoren.

Sommige mensen lijken imuun voor het virus, maar als het je te pakken heeft blijkt het een zeer aggressief virus te zijn. Maar oh, wat een heerlijk virus is het toch!!!!
 
M'n ma heeft in een vlaag van verstandverbijstering (of overgang wat jullie willen) ook haar papiertje gehaald een paar jaar geleden. Daarna motor en de hele shit gekocht en wel geteld 2 of 3 keer gereden op het ding. Ondertussen de hele shit de deur al weer uit gedaan. No way dat ze ooit weer op zo'n ding stapt. Hoop dat jouw ouders het wel wat langer volhouden, anders is het natuurlijk zonde van de centen.
 
Op maandag 22 september 2003 23:12 schreef The Saint het volgende:
(verhaal)
Niemand is veilig voor het virus! :}
[/quote]
Hoi Marcel,
Zou je je vader er wel aan wagen :) ?
Ben van zelfde leeftijd als je vader,en als het je pakt kan het alle kanten uit.
Twee jaar geleden opgestapt.
Dit jaar eerste kneedouwn,rijvaardigheidstrainingen, alle circuits in de buurt gereden:p.
En na un vf750f,zzr600 bij een zx6r en na wat schuivers,nu motorloos :o .
Hoe ouwer hoe gekker,hoe bedoel je :X ?
Heb soms plezier van droombeelden,maar daar maak ik un nieuw Topic voor
aan met foto's.
Dromen van een Wannebee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan