Niergordel

Bike girl

MF'er
27 feb 2002
89
0
Utrecht
Hoi,

Vraag me af of jullie een niergordel dragen. Doen jullie dit voor de warmte of omdat jullie bang zijn dat de nieren aan de wandel gaan.

Ben benieuwd

:? :?
 
Ik draag er geen, omdat ik DENK dat het niet nodig is.

Heb er nooit echt het nut van ingezien eerlijk gezegd...
 
Mmm, als'k dat ding ERG stevig aanspan.. pas'k misschien weer in me pak..
Iemand nog een niergordel over?! ;)
 
Draag hem enkel als het koud is voor de warmte en helpt de schokken wat op te vangen in je onderrug
 
Ik draag er dus wel 1. Zeker op langere ritten. Zonder krijg ik na een 100tal km last van m'n onderrug.
 
probeer zo min mogelijk mee te nemen..Zou alleen maar in de weg zitten.
Als je 'm echt nodig hebt.. Tja, dan zeker om doen..
 
Vroeger gebruikte ze die niergordels toch om wandelende nieren tegen te gaan?
Heb nu een verbouwde bike en de veren zijn erg stug, dus vroeg ik me af of mijn nieren misschien zin hadden in een wandeling. Of is dit een fabeltje.

boldred.gif
boldred.gif
 
Een niergordel kan je gebruiken voor verschillende doeleinden.
* Strak aangespannen om je rug te verstevigen/ontzien(maar je kan beter voor stevige buikspieren zorgen) Maar als dat niet mocht baten -of niet mogelijk is ivm rugklachten- is heel lekker rijden bij lange afstanden (vooral op een chopper).
* Corrigeren van je houding.
* Warmte (lekker zweten in de zomer ;) )
(Nieren gaan echt niet wandelen, je voelt de spieren die naast je ruggegraat zitten... als je lang verkeerd hebt gezeten)
 
Vroeger gebruikte ze die niergordels toch om wandelende nieren tegen te gaan?
Heb nu een verbouwde bike en de veren zijn erg stug, dus vroeg ik me af of mijn nieren misschien zin hadden in een wandeling. Of is dit een fabeltje.

boldred.gif
boldred.gif
http://www.smilies.nl/bounce/boldred.gif[/img[/url]]

Wandelende nieren? wandelende takken ken ik maar nieren ???? :? :? :? :? :?
 
Ikzelf draag al een niergordel vanaf het begin dat ik ben gaan motorrijden. (1978). Ik heb tot heden nog geen last van mijn rug of nieren, ik vind het fijn om te dragen op de motor (waait niet iedere keer je onderrug bloot als je o.a. een lederen combi draagt.) En baat het niet? Nou, schaden doet het zeker niet!! :]
 
ik heb wel zo'n protector voor de onderrug, als het koud is kan ik wel eens last van mijn rug krijgen. (gebruik hem ook bij het springen met mijn snowboard, ideaal als je hard op je plaat gaat).
 
Kheb ook een rugprotector annex niergordel. Ideaal en nooit meer last van je rug na een dagje sturen.
 
Ik wil me er wel een aanschaffen, heb er nu
nog niet zo'n last van, maar van de zomer
dagenlang door Frankrijk gereden met de auto en
ik dacht eerst dat mijn spieren gewoon verslapt
waren van het lange zitten, maar het waren dus
mijn nieren.

Ik kon er enkele dagen bijna niet meer van
lopen.. :(
Heel beroerd iig, steeds ff buigen en diep inademen
om weer honderd meter te kunnen lopen.

Na een paar uur op de motor heb ik dat gevoel
ook..
Dus voor die paar euro schaf ik me zo'n ding nog
wel eens aan voor langere ritten.
 
Ik heb er één die ik buiten mijn Dainese gore-tex all weather pak draag tegen het opwaaien van mijn jas bij hoge snelheden.

Vroeger gebruikte ik er één op de crosser.
 
Even een tip, als je er een wilt kopen, doe dan je motorkleding aan.
Op die manier kan je kijken of hij over of onder je motorbroek (of pak) het lekkerste zit en welke maat je moet hebben. Klinkt misschien logisch, maar een kennis van mij kocht er een zonder zijn motorkleding aan te hebben. In de winkel zat die gordel lekker, maar met motorkleding aan zat deze niet lekker.
 
Mij is verteld dat motoren die zo slecht zijn dat niergordels nodig zijn al vele jaren niet meer gemaakt worden.

Ik heb trouwens wel een backprotector die ook met een breed stuk elastiek om je maag zit.
 
Laatst bewerkt:
ah kijk we hebben nog een snowboarder in tha house }) waar snowboard je meestal?
ik werk bij snowplanet in spaarnwoude, board daar ook altijd 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan