niergordel

kadi1951

Rookie
8 apr 2005
5
0
tilburg
Zoek niergordel, niet vanwege wandelende nieren, maar wegens lage rugklachten. Dus stevige ondersteuning van achteren. Welk type ervaring (goede) mee en waar te koop?
 
Ik heb er ooit een bij hans gehaald in zoetermeer daar zaten van die staande verstevigingsstrippen in.. Zonder kan ik niet rijden..krijg ik last vd nieren..(overgehouden van een totalloss)
 
zelf heb ik een gehele rugprotector met ingebouwde niergordel en zelf had ik ook last van me onderrug als ik een stuk ging rijden, maar nu heb ik nergens meer last van.

Ik heb dus de Dainese Wave (gekocht op de Motorbeurs Utrecht) en zou dus zelf ook eens nadenken over een volledige rugprotector: het geeft stabiliteit en is ook nog eens een heel stuk veiliger :)
 
Ik heb ooit zo'n soort ding bij de apotheek gekocht toen ik gigantisch last van m'n rug had en toch wilde gaan werken. (in de zorg, stom eigenlijk) Maar het ziet er precies hetzelfde uit als wat ik in motorwinkels zie.
Heb hem op de motor nog niet omgehad. Maar ben het de volgende lange rit wel van plan eigenlijk. Zit toch steviger.
 
Is zo'n ding niet heel erg benauwend?
Vooral in de zomer lijkt het me heel erg warm.
Ook moet je je jas erop aanpassen neem ik aan, gezien de ruimte?
 
Is zo'n ding niet heel erg benauwend?
Vooral in de zomer lijkt het me heel erg warm.
Ook moet je je jas erop aanpassen neem ik aan, gezien de ruimte?


1. ze zijn vrij dun, dus passen over het algemeen goed onder de jas.
2. ze zijn te koop in verschillende materialen, coolmax, fleece, ...

Kijk even op www.louis.de, afdeling kleding, en dan niergurte.
Diverse modellen.

Ik zit alleen nog met de vraag: Hoe zit het met de instelbaarheid van zo'n ding?
Op de motorbeurs een paar (erg goedkope) modellen geprobeerd,
en die zaten voor geen meter. Vormde zich niet stevig om het lichaam,
maar de band stak recht omhoog vanaf m'n heupen: geen contact met de onderrug dus.

Vanmiddag bij Motoport een paar modellen geprobeerd,
en die van DifiDane zat eigenlijk wel goed, maar kost een paar centen...
 
Laatst bewerkt:
Als ik een lange rit maak (700km+) dan doe ik wel eens een niergordel om.
Bij korte ritten krijg ik meer last van die niergordel dan dat ie voorkomt.
En dan doe ik hem heel lichtjes om...
In het begin dacht ik van 'tjakka', effe die gordel om, de 2 spanners aantrekken en voila... totdat je erachter komt dat je ook nog moet adem halen :P
 
Alle motorzaken afgeweest, alle types gepast. Via fysiotherapeut verwezen naar paramedische artikelen. Prima band gevonden goede ondersteuning; "LordoLoc" (Bauerfeind). Wel €90!
 
Ik heb sinds vorig jaar een rugprotector met nierband.

Daarvoor reed ik altijd met een niergordel om, gewoon omdat ik het prettig vond zitten aan mijn onderrug. Met name op lange ritten heb je er veel steun van.

Ik gebruikte een neopreengordel met klittebandsluiting. Zit altijd exact strak genoeg en is snel en makkelijk aan/uit te doen.

Zoiets was het:
kidney_belt_04.jpg
 
Ik heb deze:

18710795-M.jpg


rugprotector met ingebouwde niergordel... :P

Als je toch aan de niergordel gaat, bescherm dan gelijk je hele ruggegraat. *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan