Niet aangehouden, wel politie, nu toch bekeuring ?

haak71

Die hard MF'er
20 mei 2003
991
0
Velp
Ik reed gister, Een verkeersplein op in de buurt van Arnhem (velperbroek) voor de kenners, als je daar de lichten mee hebt kun je zo lekker de bocht door de snelweg op richting utrecht. Nu er staan voor het laatste stop licht twee motoren een bordeaux rode Pan en een zwarte bmw (zo'n wat oudere volgens mij een k100)
dus ik linkerbaantje wordt het net groen, ik gas er op de heren er achteraan, beide in burgerkleding incl. helmen. IK vertrouwde het toch niet helemaal en reed rustig de a 12 op bleken het toch wouten Allebei een bordje politie in de linker koffer, ze reden door zou ik nou wel of niet een bekeuring krijgen ging
wel effe vlot door zeg maar ????
 
Ken de bocht wel ja.. is een lekkere bocht...

Tja die wouten... is denk ik afwachten.. Denk van niet, anders hadden ze je wel aangehouden... maarrrrr.... je weet maar nooit

Duimen maar....
 
Ik reed gister, Een verkeersplein op in de buurt van Arnhem (velperbroek) voor de kenners, als je daar de lichten mee hebt kun je zo lekker de bocht door de snelweg op richting utrecht. Nu er staan voor het laatste stop licht twee motoren een bordeaux rode Pan en een zwarte bmw (zo'n wat oudere volgens mij een k100)
dus ik linkerbaantje wordt het net groen, ik gas er op de heren er achteraan, beide in burgerkleding incl. helmen. IK vertrouwde het toch niet helemaal en reed rustig de a 12 op bleken het toch wouten Allebei een bordje politie in de linker koffer, ze reden door zou ik nou wel of niet een bekeuring krijgen ging
wel effe vlot door zeg maar ????

Ik heb het zondag ook gehad op de zelfde plek, een volvo die achter me aan kwam nadat ik vrijhard weg reed daar. Ga er maar vanuit dat je een bekeuring hebt want bij mij begonnen ze ook te schrijven om vervolgens achter een andere motor aan te gaan '(
 
nee...wat willen ze dan 'hard' maken..oftewel ze hebben jou snelheid toch niet vast kunnen stellen!!
 
Ik weet het niet ze waren natuurlijk wel met z'n tweeën.
Ik had trouwens toch niet verwacht dat ze op van die oude fietsen reden.
Waren echt niet nieuw meer en kleding en helmen hadden ook helemaal niets weg
van politie. De mannen waren werkelijk goed in hun rol. Ik weet eigenlijk niet waarom ik het niet vertrouwde ?
 
een pan en een bmw naast elkaar bij het stoplicht.... ik denk dat dat de reden is dat je t niet vertrouwde! Voor mij is het zo ongeveer mijn 2e natuur om op de motor op die undercover klpd gasten te letten.

Ik gebruik 1 oog om op de weg te letten en met het andere oog let ik op flitsers en klpd undercover auto's en motoren.

Geen wonder dat ik zo gevaarlijk rij })
 
Ik heb het zondag ook gehad op de zelfde plek, een volvo die achter me aan kwam nadat ik vrijhard weg reed daar. Ga er maar vanuit dat je een bekeuring hebt want bij mij begonnen ze ook te schrijven om vervolgens achter een andere motor aan te gaan '(

Hoezo ga er maar van uit? Geloof dat ze vaker geen bekeuring schrijven dan wel. Heb zelf al vaak te hard achter een politiemotor gereden zonder consequenties.
 
Ik heb wel vaker pliessie achter me aan gehad, maar als ze zien dat je alleen ff lekker dat bochtje pakte en voor de rets netjes bent... Ach de meeste zijn ook motor-liefhebbers hoor die snappen dat echt wel...

Vaak zat gehad, nooit probs !
 
Op woensdag 04 juni 2003 10:12 schreef bike_magic het volgende:
dus ik linkerbaantje wordt het net groen, ik gas er op de heren er achteraan, beide in burgerkleding incl. helmen. IK vertrouwde het toch niet helemaal en reed rustig de a 12 op bleken het toch wouten Allebei een bordje politie in de linker koffer, ze reden door zou ik nou wel of niet een bekeuring krijgen ging
wel effe vlot door zeg maar ????

Hoe heb je dit nu kunnen zien toen je al op de a12 reed? Hebben ze je rechts ingehaald of zo? :?
 
:? :?

Ze kijken op hun snelheidsmeter en kijken even op het ijkkaartje. Weten ze meteen je snelheid......
nee dat kan niet, is nooit zuiver genoeg.
met een beetje gas terug of extra zit er zo 5km/uur verschil tussen jou en de politiemotor achter je.
als je toch een bekeuring krijgt moet je hem voorgooien aan de rechter, want dat kunnen ze nooit hard maken

succes
 
Inderdaad Rechter koffer, sorry, ze reden mij later op snelweg links voorbij
kon ik van dat transparante plastic zien zitten met daar achter van
die rode letjes Politie.

Ik hoop maar dat het mee valt, er zijn toch klpd'er op het forum nou laat mij
het eens weten hoe dat zit met wel of niet mogen bekeuren.
 
Als er een overtreding is gepleegd, mogen ze je bekeuren ook op kenteken. De reden van NIET staandehouden moeten zij wel vermelden Maar ik lees niet wat voor een ovetreding gepleegd is? Volgens mij valt het wel mee... :]
 
En heb je een bekeuring ontvangen?? Moet je anders nu wel binnen hebben??

Inderdaad Rechter koffer, sorry, ze reden mij later op snelweg links voorbij
kon ik van dat transparante plastic zien zitten met daar achter van
die rode letjes Politie.

Ik hoop maar dat het mee valt, er zijn toch klpd'er op het forum nou laat mij
het eens weten hoe dat zit met wel of niet mogen bekeuren.
 
Ze kunnen je geen bekeuring geven, kijk maar :

a.) voor bekeuring door voertuig moet eerst gedurende 1 km achtervolgd worden door politievoertuig

b.) voor ruig rijden moeten ze je aanhouden voor bekeuring, blijkbaar zagen ze dat je toch nog rustig aan deed!
 
Ik ken zowel het klaverblad als de motoren, maar ik denk dat je geen bekeuring krijgt. De rode pan bestuurder heeft mij ook wel eens aangehouden en na een "goed" gesprek kon ik weer gaan. Als ze het te gek hadden gevonden, hadden ze je echt wel aangehouden.

B.t.w. die bordjes zitten links en rechts.
 
Terug
Bovenaan Onderaan