Niet beperkt casco verzekerbaar

zut

MF veteraan
11 jun 2001
2.160
0
Achterhoek
Sinds zaterdag ben ik in het blijde bezit van een ducati ST2.
Die wilde ik dus even verzekeren.
Omdat er geen alarm opzit en de nieuwprijs hoger is als 25.000 kan ik hem niet beperkt casco verzekeren :( . Dus ipv 400 piek verzekering zou ik 1631 moeten gaan betalen |( .
Stellen alle maatschappijen deze eis (dit was de MAG verzekering)?
 
Gefeliciteerd :)
Vrees dat de meeste maatschappijen boven de 25000 catalogus waarde deze eis stellen...
Kan je wel volledig casco verzekeren bij de mag? Kan meestal ook niet zonder alarm... Als je per se beperkt casco wilt, gooi dan gewoon effe een alarmpje erop,dacht ik rond de 1000 gulden, heb je dan binnen een jaar terug verdiend...

... Maar ik zou met zo\'n apparaat toch altijd al allrisks nemen... :) Je weet nooit wat er kan gebeuren...
 
Bij de MAG kan volledig casco wel zonder alarm.
Volledig casco is wel een heleboel centjes per jaar ;(

Wilde het risico wel lopen. Blijf toch hopen dat ik \'m heel zal houden dit jaar.

Als alle maarschappijen deze eis hebben dan laat ik er wel een alarm opzetten.
 
En mocht het een keertje echt fout gaan is er altijd wel een creatieve oplossing...niet altijd even eerlijk tegenover de verzekering...maar als het je 25000,- zou schelen...
 
Ik dacht dat we in het verleden al eens een discussie hadden gevoerd over welk alarm aan te raden is. Kan de discussie alleen niet meer vinden.
Iemand een suggestie?
 
Welke versie van Spyball heb je? Weet je welke verplicht is voor de verzekering?
 
Verplicht voor verzekering : Elk alarm met SCM goedkeuring toch? :)

Doe dan ook maar meteen TNO goedkeuring erbij, dan weet je dat je goed zit, wat betreft NL dan....

Ik hem m\'n R1\'tje ook meteen van alarm laten voorzien....de Cyclelock nogwat nogwat....
Werkt lekker...je kan hem op verschillende niveaus van gevoeligheid instellen, alleen is ie wel wat prijzig...F.2495.-- (so i\'ve been told)
 
Bij navraag blijkt dat de ST2 bij de Amev voor fl 695,- beperkt casco verzekerd kan worden (met 1 schadevrij jaar). Zonder alarm is er een eigen risico van fl. 1000,- bij diefstal, met alarm valt dat eigen risico weg.

Trouwens wel :j dat de jaren dat je rijdt in een leasebak niet meegerekend wordt bij je schadevrije jaren. Anders kon er al met 3 jaar schadevrij gerekend worden, scheelt toch in premie!
 
Om een lang verhaal kort te maken, ook een ALARM houd er wel eens mee op (vastloper.. :) , blauw scherm)

Zo ook op deze doordeweekse dag toen Maximum, www.raul.nl, (nog een onbekend persoon) en Unstable fijn een stukje op PPP aan het raggen waren. Na raggen komt koffie, dus togen wij naar de BP te rijswijk alwaar we een bakkie genoten.
Toen wij weer wegreden richting de stoplichten viel mijn motor uit, ik contact uit, meteen weer aan, maar niet starten. Aaan de kant gezet, bleken mijn alarm lichten continue te branden....HUH? Ik op me alarm drukken, niks.....nog een keer, en nog een keer, weer niks. Gelukkig stond er bij de BP een wegenwacht, dus die er ff bijgehaald, beetje geprobeerd, niks werkte. Teneinde raad maar gewoon de minpool van de accu losgetrokken en toen overleed mijn alarm. Deed NIKS meer. Ik meteen bellen met dealer voor een afspraak. Kon volgende ochtend terecht. Geheel nieuw alarm erin, zonder slag of stoot. (goeie service)

Moraal van dit verhaal: Ook een \"af fabriek\" gemonteerd alarmsysteem kan kuren vertonen, dit was een duur alarm, dus daar zou je toch dit soort dingen niet van verwachten, maarja. Electronica blijft electronica. (zal wel windows OS zijn.. :) )
 
Vanaf wat voor een bedrag zouden jullie nog een alarm op een motor zetten? Lijkt me niet dat, wanneer je een fiets koopt voor 7500 piek, je er een alarm opzet. Wanneer je een fiets van 15000 piek koopt lijkt me dat een ander verhaal. Zelfde eigenlijk voor de verzekering. Wanneer Wa, WA+ enz enz?
 
Mijn fiets is van 92 en ik heb er geen alarm op. Ik ben wa verzekerd met diefstal valpartijen en aanrijdingen met dieren. Dat kost me maar 65 piek per kwartaal.
 
marc-oh : als je verzekerd bent voor je eigen valpartijen dan ben je allrisk verzekerd, voor de rest wat ik zo kan lezen is het gewoon WA Plus, zo heb ik m\'n motor ook verzekerd, dus alles verzekerd behalve eigen schade.
 
Poll is nog niet volledig: Ik mis de optie andere verzekeringsmaatschappij....
Ik wil geen alarm :r steeds dat gepruts, ff tanken gaat dat alarm af, ff rokuh gaat dat alarm af, ff.... Of je moet de sleutel in het kontakt laten zitten :?

Nee, dan maar iets meer betalen.
 
Poll is nog niet volledig: Ik mis de optie andere verzekeringsmaatschappij....
Ik wil geen alarm :r steeds dat gepruts, ff tanken gaat dat alarm af, ff rokuh gaat dat alarm af, ff.... Of je moet de sleutel in het kontakt laten zitten :?

Nee, dan maar iets meer betalen.

Bij andere maatschappijen blijkt het wel te kunnen maar is de premie 2x zo duur.

Binnen drie jaar heb ik het alarm dan terugverdiend.

Hebben meer mensen last van regelmatig vals alarm?

\"Iets\" is 300 tot 400 gulden.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn monster bij orion direct verzekerd
all risk voor ongeveer 700 gulden
Ik weet overeen paar weken of dat een goede maatschapij is angezien dat ik op mijn bek ben gegaan en zit dus nu met een zere poot te wachten dat alles wordt afge handeld
 
marc-oh : als je verzekerd bent voor je eigen valpartijen dan ben je allrisk verzekerd, voor de rest wat ik zo kan lezen is het gewoon WA Plus, zo heb ik m\'n motor ook verzekerd, dus alles verzekerd behalve eigen schade.

Dan is het wa plus...ik heb mijn polis nog niet grondig gelezen. :)
 
Poll is nog niet volledig: Ik mis de optie andere verzekeringsmaatschappij....
Ik wil geen alarm :r steeds dat gepruts, ff tanken gaat dat alarm af, ff rokuh gaat dat alarm af, ff.... Of je moet de sleutel in het kontakt laten zitten :?

Nee, dan maar iets meer betalen.
ZX-6R is ook niet >25.000 catalogus waarde, toch?
So: no prob :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan