Niet best voor haar enthousiasme!

drevdb

Rookie
28 mei 2004
19
0
Tilburg
Vanmiddag, samen met mijn vrouw (als duo-passagier) een ritje gemaakt. Het was tenslotte pracht weer. Bij het uitrijden van onze wijk een bocht naar links die ik vrijwel dagelijks rijd. Plotseling breekt mijn voorwiel weg naar rechts. Motorfiets onbedoeld schuiner dan wij beiden wilden en verwachtten. Schrikreactie kunnen onderdrukken: ben van mijn rem afgebleven! Even later weer wel grip, gelukkig! Motor een eindje verder even langs de kant gezet om het probleem te bekijken. Aan de motor (Fazer) niks te ontdekken. Dan maar even teruggelopen naar de plek des onheils. Wat blijkt?! Een oliespoor van zeker 30 cm breed en circa vijf meter lang! Gelukkig zei mijn vrouw dat ik daar niets aan doen kon en dat ze zeker vaker met me zou blijven meerijden. Hebben jullie een dergelijke ervaring ook? Ik ben benieuwd naar jullie reacties. Bedankt!
 
Dan maar even teruggelopen naar de plek des onheils. Wat blijkt?! Een oliespoor van zeker 30 cm breed en circa vijf meter lang!

had je natuurlijk ook van te voren kunnen zien dat oliespoor ;)

Niettemin fijn dat je de boel hebt heelgehouden en dat ze nog steeds wil meerijden :)
 
Ja natuurlijk hebben de meesten van ons ook dat soort dingen meegemaakt ( en soms nog veel erger ). Je hebt het toch goed gedaan of niet? Niet remmen, geconcentreerd blijven en verder rijden, niks mis mee !
 
tja risico van het vak (denk ik dan), MAAR ik hoop wel dat je ff de politie heb gebeld zodat die olie daar ff wordt opgeruimd.
 
Ja heb ik ook eens gehad. Olie in een bochtje i.c.m. lichte regenval. Achterwiel ging 3 keer heen en weer eer ik 'em weer in bedwang had. Hart zit in je heel, maar je voelt je wel de man naderhand :9
 
Heeft waarschijnlijk iedereen weleens gehad zoiets , tsja da's motor rijden het blijft een evenwichts sport .... is toch goed gegaan allemaal weinig te klagen lijkt mij :]
 
Ja, ook gehad, jaren geleden met mijn inmiddels ex. We reden de net nieuwe Erasmusbrug af in zuidelijke richting. De verlichting waren ze nog aan het aanleggen en ik zag het naar het midden van de weg komende stoeprandje niet. Op het allerlaatst de motor naar links gegooid, met zo'n 80km/u. Flink geschrokken allebei, maar geen schade. Zonder de uitwijkactie was dat gegarandeerd een total lossie geworden.

Ze vond het wel een coole aktie. :} :} :}
 
achterwiel, zebrapad, regen

wel eens gehad ja :D met m'n voorwiel netjes om het zebrapad en tussen de strepen door maar m'n achterwiel pakte nog een stukje mee... m'n vriendin was "not amused" (ik ook niet trouwens :+ )
 
Yello Hello,

Eenmaal in een tunnel.
Klein olie plasje, zag helemaal niks (tunnel, geel vizier, gele straat verlichting).
Afijn. Plasje lag zo'n 10meter voor het stoplicht. Dus je begint langzaam te remmen, was op de weg naar mijn werk, en floep. rubber boven en speigels onder.

ALs je nu kunt achter halen wie de olie daar heeft laten lekken kun je je schade nog achterhalen, 9 van 10 keer onmogelijke opgave ? ? ? ? ?

FaDen
 
bij ons in de wijk rijden zoveel motorrijders dat ze zoiets altijd aangeven met de geel rood gestreepte olie vlag. dan doen ze allemaal even wat rustiger aan en gebeuren er geen ongelukken...
 
Je kunt altijd de wegbeheerder (gemeente, provincie, ed) aansprakelijk stellen voor de staat van de weg, of je succes hebt is een tweede, maar de aanhouder wint!!!
Ook als je klacht de 1e keer wordt afgewezen blijven volhouden. (mits je natuurlijk in je recht staat)
Dit geldt natuurlijk nier alleen voor olie, maar ook voor de algemene staat van de weg.
 
Ben zelf 1 keer bijna onderuit gegaan, het was nogal nat, en om dan 98 pk aan de grond kwijt te raken, wil nog wel es lastig zijn....
Gelukkig wel vertikaal gebleven met het rubber beneden....
 
Terug
Bovenaan Onderaan