Niet blij met rijles / rijschool

R1200

Rookie
26 sep 2010
3
0
Dag beste motor liefhebbers



Ik ben recentelijk EINDELIJK met mijn motor rijles begonnen. Ik ben echter niet zo blij met de planning en manier van les geven van de rijschool.


Ik betaal voor 2 uren, echter zitten we 30 á 45 minuten om te kleden of op andere leerlingen te wachten. Wanneer we aankomen op oefengebied moet hij nog alles gereedmaken. Eindelijk beginnen met lessen dus dan zijn we al ongeveer een uur verder.

Tijdens het lessen let hij gewoon niet op wat ik fout doe, en legt hij ook niet zoveel uit. En als ik wat fout doe wordt hij boos. Tijdens het lessen was hij meer bezig met een andere die al wat gevorderd is.


Ik betaal dus voor 2 uurtjes ik les maar één uurtje en dat uurtje les ik bijna zonder begeleiding.



Is dit nou normaal dat rijscholen zich zo gedragen tegenover beginners? Of moet ik gewoon weg bij deze rijschool?
 
Laatst bewerkt:
Mijn ervaring is soms 10min later vertrekken dan gepland, maar dat haal je weer in omdat je 10 min langer lest. Voorbereiden duurt bij ons nooit langer dan een minuut of 5, iedereen is dan ook altijd netjes 10 min vantevoren aanwezig. Verder lessen wij nooit met meer dan twee tegelijk, zo is de aandacht altijd verdeeld.
 
:^

toen ik nog moest lessen was op het oefenterrein deden we dat met ze 6en, maar een ieder kreeg evenveel aandacht. en idd iedereen was ruim op tijd aanwezig en spul stond ook al klaar. en als het voorkwam dat we later begonnen gingen we ook langer door. helamaal waz het mooi als je de laatste groep was, ging je soms zo ruim een half uur langer door
 
Hoezo weg bij die rijschool? Kaart het eens aan bij je instructeur (zowel het urenprobleem als zijn onoplettendheid/boosheid), als ze dan nog koppig zijn, ja dan vertrekken en op zoek naar een andere rijschool. 1 uurtje rijden is te kort, je hoort gewoon ongeveer 2 uur te lessen als je daar voor betaald hebt.
 
Al laten weten aan de instructeur wat je ervan vindt?

Het is duur zat dus je mag best waar voor je geld eisen; dus zo'n beetje 2 uur op de motor.
 
:^

toen ik nog moest lessen was op het oefenterrein deden we dat met ze 6en, maar een ieder kreeg evenveel aandacht. en idd iedereen was ruim op tijd aanwezig en spul stond ook al klaar. en als het voorkwam dat we later begonnen gingen we ook langer door. helamaal waz het mooi als je de laatste groep was, ging je soms zo ruim een half uur langer door

Zo herkenbaar, :Y zeker tegen de tijd dat we klaar waren voor het examen. Via een riante omweg de motoren nog even wegbrengen bij de stalling (deze was niet bij de rijschool)
 
Bij mijn rijschool ging de les pas in wanneer we daadwerkelijk wegreden. Bovendien lesde ik vaak alleen waardoor ik de volledige aandacht had. En wanneer de les om de een of andere reden wat korter duurde, werd het de eerst volgende les ruimschoots ingehaald. H

Maar dat van jpuw rijschool is wel herkenbaar ik heb mijn eerste 2 rijlessen gevolgt bij een andere rijschool en daar had ik het zelfde probleem. Bovendien klikte het totaal niet tussen de instructeur en mij, hij was nou niet bepaalt sympathiek. Dus ben hier meteen gestopt.

Dus als je nog een goede rijschool in Adam zoekt weet ik er wel 1tje :P
 
Laatst bewerkt:
Mijn rijschool plande tijd in om de lesuren heen voor het omkleden zodat je ook echt de 1,5 uur reed waarvoor je betaalde en kreeg ook feedback van mijn instructeur. Als jij het niet prettig vind om bij deze rijschool te lessen moet je gewoon een andere kiezen.
 
Bij mij is het zo dat bij de rijschool waar ik naartoe gaat ik altijd een minuut of 10 van te voren aanwezig moet zijn om om te kleden enzo,dus dat gaat niet van de lestijd af. En ik les tot nu toe altijd alleen dus heb ik ook de volle aandacht van de instructeur, en in plaats van boos te worden als je wat fout doet word er juist goed uitgelegd wat je fout doet, dan gaat het vaak ook meteen een stuk beter als je doet wat er uitgelegd word. Ik heb altijd 1 uur les waarvan ik denk ik ongeveer 55 minuten op de motor zit. De laatste paar minuten word er even doorgenomen hoe het ging en wat de verbeter punten voor de volgende keer zijn.

Na mij zijn er wel is mensen die met z'n 2en tegelijk lessen , maar die hebben waarschijnlijk allebij al avb gehaald.
 
Wegwezen daar, je wordt genaaid waar je bij staat en mag je ook niet eens kussen :P

Ik spreek altijd iets eerder voor de les af zodat we op tijd kunnen gaan rijden en mocht het wat later worden dan rij ik gewoon iets langer door, mits ik dan niet meteen met een ander moet gaan lessen.
Maar dan haal ik het een volgende les gewoon in :Y

Kom je naar Amersfoort, kan ik je les geven :+
 
Bij mijn rijschool was omkleden en afrekenen etc niet inbegrepen bij de uur les. 1 uur les is gewoon 1 uur rijden. Ze plannen een kwartier tussen elke les. Dat kwartier is om af te rekenen en de nieuwe groep kan omkleden en vragen stellen voor de les begint.
 
Laatst bewerkt:
Bij mij was er altijd tijd om om te kleden voor de les. Er werd voor motorrijden altijd tijd ingepland om om te kleden.

Als je niet tevreden bent neem je een andere rijschool.
 
Meteen wegwezen daar.
Zoek een rijschool met een eigen oefenterrein. Daar wordt dan ook het examen afgenomen. Handig, want dan ken je de situatie daar al.

Vaak kun je bij dit soort grotere rijscholen ook een halve dag gaan lessen (OK, effies pauze voor een kopje koffie). Dan kun je in relatief korte tijd je rijbewijs halen.
 
Laatst bewerkt:
Een half uur of meer niksdoen voor de les is wel erg veel. En als hij dan ook nog eens geen instructie geeft maar alleen maar boos wordt lijkt het me duidelijk. Je zou kunnen proberen er melding van te maken, misschien dat het verbetert, maar anders gewoon wegwezen. Er zijn genoeg rijscholen die wel gewoon goed zijn.
 
Afgaande op je verhaal, zou ik zeggen: die instructeur heeft geen hart voor de zaak of liefde voor het lesgeven. Wegwezen dus.


...en het klikt persoonlijk niet tussen de instructeur en lesser zo te horen.
Gewoon een ander zoeken, het moet leuk zijn om te lessen.
 
Je kan het eens aankaarten en als je er geen gevoel bij blijft houden? Er zijn zoveel rijscholen, lekker naar een ander.

Bij mij was een rijles 50min en dan had je 10min voor het omkleden, nieuwe afspraak plannen enz. Mensen die te laat komen hoeven JOU iig geen tijd te kosten.
 
Dag beste motor liefhebbers
[..]

heel verhaal

?

Laatste bezoek:zondag 26 september 2010 11:13 (1 uur en 52 minuten geleden)
Laatste actie:list_messages/286361/Niet-blij-met-rijles-rijschool-1.html
Aantal berichten geplaatst:1
Gemiddeld aantal berichten per dag:1,00
Tijd besteed op dit forum:15 minuten
Geregistreerd op:zondag 26 september 2010 10:39 (2 uren geleden)

welkom op MF
 
Thanks allemaal voor jullie reacties.

Ik heb inderdaad ook geen klik met die man, ik heb het gevoel dat het meer om het geld gaat dan om het vak inderdaad. Een echte motor liefhebber wil graag met alle plezier andere bemoedigen en uit leggen hoe het beter moet. Ik voelde me ook niet op m'n gemak.

Ik woon in Amsterdam trouwens. Ik denk dat het toch een andere rijschool wordt. Een eigen terrein lijkt me inderdaad beter, dan ligt namelijk alles al klaar.


Ik zat te denken aan VVC Sabrina in Almere, iemand goede/slechte ervaring met deze rijschool? Ze hebben een eigen terrein gekocht die vroeger werd gebruikt door de Marine of zo. Tenminste dat heb ik kunnen lezen op hun website.




Leuke forum trouwens......
 
Ik heb geen ervaring met de bovenstaande rijschool. Ik weet niet of de bovenstaande rijschool bij je in de buurt is maar anders zou je ook is bij een 1 mans rijschool in de buurt kunnen kijken. Bevalt bij mij erg goed, in iedergeval altijd dezelfde intructeur en vaak redelijk flexibel met lestijden enzo. Moet wel zeggen dat ik niet weet hoe dat bij grote(re) rijscholen is hoor. Misschien dat dat daar ook wel zo is.
 
Rare manier van lesgeven. Zoek gewoon een 1 op 1 rijschool!

Ik reed op mijn fietsje naar een oefenterein waar de rijinstructeur klaar stond met de lesmotor.

Had een aanhangertje bij zich waar de motor opstond.

Oortje in, pot op je knetter en gassen maar :) Gewoon de volledige lestijd, en bij terugkomst stond gewoon de volgende leerling al weer klaar.
 
Ik weet niet waar je in Amsterdam woont, maar ik heb een zeer goede ervaring met rijschool Ben Smit in Amsterdam Noord.
 
Ik weet niet waar je in Amsterdam woont, maar ik heb een zeer goede ervaring met rijschool Versnel in Diemen (slagingspercentage 95%), komen trouwens heel veel mensen van andere rijscholen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan