Niet echt nieuw hier..

AngelInMe

MF'er
4 sep 2004
77
0
Geleen
Hallow, ik zal me ff voorstellen
Ik ben Anja en kom uit het zuidelijke Limburg.
Ik heb mijn theorie en BV al en 12 november moet ik op voor VD.
Ik heb vandaag weer 2 lessen gehad (voor het eerst na mijn BV examen) en het was wel ff wennen om echt 2 uur achter elkaar alleen maar met het verkeer bezig te zijn. Ik heb nog 8 lessen en dan moet ik op.
Ik heb ook al een motor gekocht (met dank aan mijn oma) :} en ik ben de trotse eigenaresse van een Kawasaki ZZR 250 van juli 2002 :9~
images

Dit is niet de mijne foto's komen nog!!! maar zo ziet ie der wel uit.

Natuurlijk hoor en lees je dingen over mensen die VD al gehad hebben en meerdere malen zakken om de belachelijkste redenen (bv over putten rijden, zwabberen, te veel kijken, te weinig kijken en ga zo maar door) hebben jullie nog tips voor mij?
Ik kreeg vandaag te horen dat ik motor rij alsof ik auto rij, dus ik moet wat sneller doorschakelen en laten zien dat ik motorrijder ben (op een honda two fifty wel te verstaan) :+

En nu ook het winterse weer naderd zou ik wel wat tips kunnen gebruiken....

Nu maar hopen dat ik het haal 12 november!!! En dan lekker veel :]

Greetz
 
Welkom op MF! :)

Veel succes met je rijbewijs maar dat komt vast wel goed!

Gewoon relaxed doorrijden :]
 
Gorki
Titel: Anja

Zonder hoop en zonder eten
Stuurde jij me weer naar bed
Want ik ben stout en de stoute kind'ren
Die moeten altijd vroeg naar bed
Anja, de laatste dans
Die moet je mij nog schenken
Anja, de laatste dans
Die moet je mij nog schenken
En de maan schijnt door de bomen
De brave mensen gaan naar de zee
Ik zie ze rijden op hun brommers
Ze hebben lol en ik mag niet mee
Anja, de laatste dans
Die moet je me nog schenken
Anja, de laatste dans
Die moet je mij nog schenken
Anja, de laatste dans
Die moet je me nog schenken
Anja, de laatste dans
Die moet je mij nog schenken
Ik blijf je altijd trouw
En als het donker wordt
En je niet meer weet
Waarom het ooit begon
Blijf ik je altijd trouw (4x)


*D , vind het een prachtig lied.
Oja, welkom :P .
 
WELKOM OP MF!

nice bike! heb ook een zzr250 (een rooie) gehad voor 2 jaar!

gewoon rijden zodat jij je prettig voelt op je motor.. dan heb je van eigens de feeling te pakken.
 
hey anja,

Op je examen moet je gewoon gaan rijden hoe jij straks ook gaat rijden als je je papiertje hebt.. (natuurlijk wel op de verkeersregels letten he?! ;) )
hiermee bedoel ik te zeggen rij niet krampachtig maar gewoon relaxed!

ow ja en was er al een fototje van je gevraagt?? nee?? nu wel dan: hebbie een fototje?

full



rij voorzichtig ;)
 
Laatst bewerkt:
Hey bedankt voor jullie reacties. En mijn fiets is zekers te weten leuk :}
Hier kan ik me wel 2 jaar (of langer) mee amuseren aangezien hij nog niet veel heeft gelopen, en ik vind hem echt supermooi :9~ maar dat was wel duidelijk neem ik aan :X
Nog mensen die ook aan het lessen zijn voor VD?
En mensen uit het zuidelijke Limburg ook aanwezig?

Vandaag misschien ff rijden als mijn pa meewerkt (vind ie hartstikke leuk gheghe maar ik mag alleen op de parkeerplaats rijden :( ) gewoon m'n best doen op 12 november en dan zien we wel. Ik kan m'n hele leven dan nog :]
 
Welkom :)

Een beetje doorrijden wordt zeker op prijsgesteld, maar houd er wel rekening mee dat je defensief blijft rijden. Manouvreer je dus niet in lastige situaties. Blijf niet achter ander verkeer plakken, maar ga er voorbij. Probeer dus altijd "naar voren" te rijden, maar let op je snelheid. 60 waar je 50 mag is geen probleem, maar overdrijf het niet. Tijdens inhalen moet je het voordeel van je motor benutten en mag je best even doorgassen zolang je na je inhaalactie maar weer snelheid terugneemt.

Als je van baan wisselt, controleer na het spiegelen ALTIJD nog ff je dooie hoek. Dus even naast je kijken. Erg belangrijk. Bij kruispunten altijd de kruisende wegen inkijken, ook al heb je groen licht. Houd er rekening mee dat er altijd iemand door rood kan rijden. Dit gebeurt vaker dan je denkt (politie, ambulance, brandweer en scooters )

Oh ja... regen tijdens je examen is niet erg. Scheelt fietsers en voetgangers die in de weg lopen ;)
 
Laatst bewerkt:
hebben jullie nog tips voor mij?

luister naar je instructeur, die heeft de meeste ervaring met de examinator die je krijgt. alles wat je anders doet dan 'normaal' is al reden voor een probleem.

lees je hier dat je veel moet kijken -> examinator: je bent te onzeker want je kijkt teveel
lees je hier dat je door moet rijden -> examinator: je rijdt te hard/onverantwoordelijk

rijd dus zoals je geleerd hebt en luister naar de instructeur en niet naar ons O-)
(wij, als in mensen die hun rijbewijs al (langere tijd) hebben 'zijn een hoop dingen 'vergeten' :X )
 
Welkom Anja.
Veel plezier hier en succes met je examen :)
De meeste belangrijkste tips staan hier inmiddels al.
 
Hey bedankt voor jullie tips!!! :}

En die fotows van mij en me motor komen der nog aan moet nog nieuwe maken!!! (kan ff duren) :+

Ik ga zow eerst weer eens op mijn kawasaki zzr 250 rijden is weer lang geleden :X (ook al heb ik me rijbewijs nog niet haha).
En daarna nog even bij me pa achterop springen (honda cbr1000f) het is hier in het zuidelijke Limburg echt lekker weer om te :]
 
Welkom en dat je veel plezier mag beleven op het forum...

P.S. zal voor je duimen op 12 november :)
 
Welkom! Leuke motor! ;)
Ik rij er nu meer dan 2,5 jaar op en mag ook al een tijdje onbeperkt vermogen rijden, maar omdat ik nog student ben, blijf ik hier lekker op rond rijden. Hij bevalt me prima! Ik weet zeker dat je met veel plezier op de zzr zal rijden!

Groetjes!
 
Welkom! Leuke motor! ;)
Ik rij er nu meer dan 2,5 jaar op en mag ook al een tijdje onbeperkt vermogen rijden, maar omdat ik nog student ben, blijf ik hier lekker op rond rijden. Hij bevalt me prima! Ik weet zeker dat je met veel plezier op de zzr zal rijden!

Groetjes!

Hey dankje *D nog een kawa zzr 250 rijder, ik heb der natuurlijk nog niet zo heel veel op gereden (vandaag fftjes zonder rijbewijs) :+ Maar ik vind het een mooi machientje (vooral voor 24 kw)!!! En ik ga er sowiesow 2 jaar op rijden en misschien nog wel langer, ik heb een vaste baan dus als ik over 2 jaar uitgespeeld ben, ga ik voor iets anders maar dat zien we tegen die tijd wel ;)

Van welk bouwjaar is die van jou en hoeveel km heeft ie gelopen?
Die van mij is van juli 2002 en heeft vandaag net zn 7000km gepasseerd :]
 
Ik zal ff duidelijk voor alle mannen schreeuwen...

Wij willen een foto!!!!!!!

Het is namelijk traditie, dat nieuwe vrouwen op het M-F een foto van zich zelf plaatsen ;)

Enne, welkom!
 
Terug
Bovenaan Onderaan