Niet eens met meting.

Treurig

Rookie
10 jun 2004
4
0
Oh, oh. Het schijnt dat ik geflitst ben. Het komt niet in aanmerking voor een transactievoorstel dus dat wordt voorkomen. '( Maar ik ben het pertinent niet eens met de snelheid die zij gemeten hebben. 21 april, Haaksbergsestraat Hengelo (Ov).Zijn er misschien mensen die toen ook geflitst zijn en die het idee hebben dat de gemeten snelheid niet klopt??

Nog een vraag: Ik moet een papier terugsturen waarop ik aan moet geven dat ik de bestuurder ben geweest en de overtreding begaan heb. Als ik dit teken dan zeg ik toch ook meteen dat ik het eens ben met de gemeten snelheid of staat dit los van elkaar?

Graag reactie, M

Je kunt toch tekenen met als noot dat je wel de bestuurder was, en wel te snel reed, maar dat de gemeten snelheid volgens jou niet klopt?

[nieuwsgierigheidsmodus]
Wat is de gemeten snelheid versus de toegestane snelheid eigenlijk? En hoe hard ging je volgens eigen zeggen?
[/neiuwsgierigheidsmodus]

Waarom zou de snelheid niet kloppen en hoe ben je van plan dat aan te tonen?

Als je onder je boete uit wil komen of het bedrag wil verlagen moet je dat gewoon zeggen ;)

Nog een vraag: Ik moet een papier terugsturen waarop ik aan moet geven dat ik de bestuurder ben geweest en de overtreding begaan heb. Als ik dit teken dan zeg ik toch ook meteen dat ik het eens ben met de gemeten snelheid of staat dit los van elkaar?

Op het moment dat jij je handtekening zet, zeg jij toe dat jij de bestuurder bent van het voertuig.
In principe geldt bij een dergelijke overtreding dat je geen bezwaar kan indienen. Je kan een transactievoorstel krijgen en betaal je dat niet, dan moet je voorkomen.
Je kan dan na ontvangst van de dagvaarding bij de Officier van Justitie om het Proces-Verbaal, zaakoverzicht, foto en om het ijkrapport vragen. Dit zou je dan toegestuurd moeten krijgen voor de zitting. Als deze documenten niet binnen de gestelde tijd (ik geloof 6 weken) in jou bezit zijn moet de sanctie worden afgewezen op grond van het feit dat jij je niet hebt kunnen voorbereiden op de zitting en het feit dat het bewijmateriaal incompleet is.

Waarom zou de snelheid niet kloppen en hoe ben je van plan dat aan te tonen?

Als je onder je boete uit wil komen of het bedrag wil verlagen moet je dat gewoon zeggen ;)

@Stomper Toegestaan = 80 km/u, gemeten = 160 km/u

Ik wil niet onder de boete uitkomen of het bedrag verlagen, ik weet gewoon zeker dat ik niet zo hard heb gereden. Ik overschrijd nooit de > 50 km/u grens juist om problemen met eventuele invordering te voorkomen. Ik neem dan ook de verantwoordelijkheid als ik geflitst wordt en zal de boete betalen, maar niet als deze gebaseerd wordt op een verkeerd gemeten snelheid. Hoe ik dat aan ga tonen weet ik niet, ik zal me eerst in de materie moeten gaan verdiepen maar met het dopplereffect zal vast wel iets te doen zijn ;)

M

Hoe ik dat aan ga tonen weet ik niet, ik zal me eerst in de materie moeten gaan verdiepen maar met het dopplereffect zal vast wel iets te doen zijn ;)

:? Synchroon oscillerende contra-ondulatie opwekken om je punt te bewijzen (ofzo)?
Hoe ga je dat doen :P

Ja altijd klote natuurlijk...

Maar voor hetzelfde geld had je 250 km/u gereden op dezelfde plek dusss het kan altijd erger is mijn motto dan maar :]

Iig succes en sterkte ermee

@Stomper Toegestaan = 80 km/u, gemeten = 160 km/u

Ik wil niet onder de boete uitkomen of het bedrag verlagen, ik weet gewoon zeker dat ik niet zo hard heb gereden. Ik overschrijd nooit de > 50 km/u grens juist om problemen met eventuele invordering te voorkomen. Ik neem dan ook de verantwoordelijkheid als ik geflitst wordt en zal de boete betalen, maar niet als deze gebaseerd wordt op een verkeerd gemeten snelheid. Hoe ik dat aan ga tonen weet ik niet, ik zal me eerst in de materie moeten gaan verdiepen maar met het dopplereffect zal vast wel iets te doen zijn ;)

M
Helaas moet ik je teleurstellen. Het Doppler-effect is eigenlijk alleen toepasbaar op geluid, omdat de snelheid van licht zo ontzettend veel sneller is dan de 160 km/u gereden snelheid. Helaas hebben ze een foto en geen geluidsfragement...

Terug
Bovenaan Onderaan