Niet goed lopende Suz

Bert gsx-r

MF'er
24 apr 2004
181
0
Wapenveld
Wie heeft ervaring met een niet goed lopende sus gsxr 750 w.
Ik denk dat het carburateur problemen zijn.
Hij loopt niet lekker(hoger in de toeren wel)en hij blijft bij 2000 toeren iets te lang hangen.
Zijn nu de buisjes te groot waar de gasnaalden in zitten?
Of zijn het versleten O-ringetjes in de carb?
Wie heeft dit zelf al eens gedaan zoals de carbs erachter weg halen en nieuwe gasnaalden en busjes er ingezet?
Is dit een beetje te doen?
 
Ik had ook problemen met de carbs alleen bleef ie bij mij hoger in de toeren een beetje hangen en even later ook gewoon slecht lopen/klinken over 't hele hogere toerenbereik... beetje carbreiniger in de tank gedaan... 5 min gereden... en weg was het hele euvel. *O* Misschien dat eerst eens proberen.
 
Waarom ga je ervan uit dat de gasnaalden versleten zijn? Eerst demonteren en dan pas kun je kijken of dit echt zo is....
Als ik jou was dan zou ik ze demonteren. Dit is best te doen, desnoods aan de hand van een manual. En dan kijken of ze vies zijn inwendig, zoja, ultrasoon laten reinigen maar je kan het ook doen met een blaaspistool eventueel. Daarna schoon werken (schone handen) en zaak weer in elkaar monteren. Tenslotte synchroniseren en benzine/luchtmengsel (laten) afstellen. Ik weet niet of er een benzinefilter tussen hangt maar anders dit ook vernieuwen.
 
Laatst bewerkt:
Waarom ga je ervan uit dat de gasnaalden versleten zijn? Eerst demonteren en dan pas kun je kijken of dit echt zo is....

omdat dit een suzuki kwaal is..


De gasnaalden worden door de veer een beetje schuin in de gasschuif gedrukt, + de naalden draaien rond in de gasschuiven, hierdoor freest de naald langzaam de emulsiebuis weg.. en sluit de naald dus ook..


Je zou hem op een testbank kunnen zetten (altijd leuk) dan kunnen ze aan de uitlaatgassen wel zien wat er mis is met je carbs. Als je dat niet wilt en tijd zat hebt -->


haal de carbs eraf, vlotterbakken en deksels eraf, alles grondig schoonmaken en doorblazen, emusliebuizen eruit halen en kijken of ze ovaal zijn, slijtage aan de gasnaalden controleren, verdroogde o-ringen vervangen, bij het in elkaar zetten de vlotterhoogte afstellen (staat in in wph hoe dit moet), alles monteren en eventueel de co schroefjes opnieuw afstellen..

is best te doen met een beetje geduld, handboek erbij is ook wel makkelijk voor sommige dingen.. (Als de gasnaalden / buizen versleten zijn kost je dit zomaar €100,- of meer trouwens)

SUCCES ;)
 
Laatst bewerkt:
Je zou hem op een testbank kunnen zetten (altijd leuk) dan kunnen ze aan de uitlaatgassen wel zien wat er mis is met je carbs. Als je dat niet wilt en tijd zat hebt -->


haal de carbs eraf, vlotterbakken en deksels eraf, alles grondig schoonmaken en doorblazen, emusliebuizen eruit halen en kijken of ze ovaal zijn, slijtage aan de gasnaalden controleren, verdroogde o-ringen vervangen, bij het in elkaar zetten de vlotterhoogte afstellen (staat in in wph hoe dit moet), alles monteren en eventueel de co schroefjes opnieuw afstellen..

is best te doen met een beetje geduld, handboek erbij is ook wel makkelijk voor sommige dingen.. (Als de gasnaalden / buizen versleten zijn kost je dit zomaar €100,- of meer trouwens)

SUCCES ;)
sorry wist niet dat dit een kwaal is van de soes O-)
 
Als die onderin blijft hangen en niet lekker trekt kan het net zo goed zijn dat je carbs niet goed gesynced zijn.

Hogerin merk je dat niet zo alswel onderin.

Met name onregelmatig stationair draaien is een typisch kenmerk.


Maar ik heb toevallig net mn carbs schoongemaakt en bij mij zat er allemaal zwart poeder vuil in net onder de diafragmarubbers (onder het bovenste deksel) .
 
Je zou hem op een testbank kunnen zetten (altijd leuk) dan kunnen ze aan de uitlaatgassen wel zien wat er mis is met je carbs. Als je dat niet wilt en tijd zat hebt -->


haal de carbs eraf, vlotterbakken en deksels eraf, alles grondig schoonmaken en doorblazen, emusliebuizen eruit halen en kijken of ze ovaal zijn, slijtage aan de gasnaalden controleren, verdroogde o-ringen vervangen, bij het in elkaar zetten de vlotterhoogte afstellen (staat in in wph hoe dit moet), alles monteren en eventueel de co schroefjes opnieuw afstellen..

is best te doen met een beetje geduld, handboek erbij is ook wel makkelijk voor sommige dingen.. (Als de gasnaalden / buizen versleten zijn kost je dit zomaar €100,- of meer trouwens)

SUCCES ;)

Kan ik me bij aansluiten :Y. Heb alleen geen idee wat "emulsiebuizen" mogen zijn :? (Zullen wel de gasbuizen zijn ;) )

Ik heb een Gixx 750W '95 gehad met een soortgelijk probleem. Het begint idd met de juiste vlotterhoogte. Naalden en gasbuizen slijten wel degelijk: aan de naalden is dat niet altijd makkelijk te zien (vorm). De gasbuizen echter slijten ovaal uit. Als je aan vervanging van naalden en buizen denkt, overweeg dan eens een stage-1 Dynokitje en je zult je Gixxer niet meer herkennen ;). Ik heb er echt plezier aan gehad!
Als je weet hoe een schroevendraaier werkt en je beschikt over een wph, dan kan je dit allemaal zelf uitvoeren. Standaard settings aanhouden. Succes.
 
Sla de eenvoudige proef (EERST) niet over met deodorant op de verbinding tussen carbs en cilinders; kan veel werk uitsparen.

Verandert dan het stationair toerental dan lekt daar iets, Valse Lucht wordt aangezogen.

Niet zo wild sprayen dat het luchtfilter ervan meesnuffelt want dan onzuivere proef.
 
Moet de luchtfilter er helemaal achterweg voor de demontage van de carbs.
Zoja hoe krijg ik deze er tussen uit?

bij mij ging dat altijd met een hoop gevloek. Het huis loshalen van je carbs, stukkie naar achter schuiven tot ie klem tegen je frame zit, en dan maar vloeken en pielen.
Bij tyerugplaatsen een beetje vet op de randjes van de rubbers, dan krijg je alles wat makkelijker terug op zijn plaats.
 
Terug
Bovenaan Onderaan