Niet goed starten en uitvallen GS500e

Niekenuz

MF veteraan
26 jul 2007
2.528
0
Rolde
Hallo,

Ik heb een vraag die ik hier stel, aangezien ik zelf nog niet zo thuis ben in het hele "sleutelgebeuren".

M'n GS500e uit 1991 start erg moeilijk en als ik dan eenmaal weg ben gaat ie haperen en lijkt het net of de "druk" wegvalt. Kort daarna slaat de motor ook af...

Begin dit jaar wou de motor helemaal niet starten. Er zijn toen nieuwe bougies + "kapjes" opgezet (tevens gelijk olie ververst), kleine dingen dus. Daarna liep de motor weer okey...Voor zo lang kort het duurde! '(

Bougies werden helemaal zwart, duid op te arm of te rijk (weet nooit welke) mengsel toch?
Heb vanmorgen het luchtfilter vervangen aangezien deze ook behoorlijk vies was dus gelijk ook maar weer nieuwe bougies ingezet (dan zijn die tenminste zeker weten goed!)!

Probleem nu nog niet opgelost...

Iemand tips??
Kan dit aan vieze carburateurs of slechte afstelling o.i.d. liggen?

Beetje jammer nl. dit met het zonnetje zo mooi schijnend! :')
 
Laatst bewerkt:
slecht starten > accu leeg?
uitvallen na een tijdje > stationair stand al iets hoger gezet? (haalt wss niks uit maar je kunt het ff proberen)

Heb je de carburateurs al wel eens opengemaakt en schoongemaakt? En mocht het daarna nog niet over zijn, dan zou ik er eens mee naar een motorzaak gaan en een monteur eens laten luisteren (ff laten luisteren kost geen geld (mag ik hopen) :+ )
 
Accu is dikke prima...En stationair is ook prima!!
Valt juist uit als ik "gas geef"...Houd dan enorm in, hapert en valt dan dood!!

Zal carburateurs wel eens lostrekken dan maar!! Iemand goede tip daarbij??
Of is dat niet zo moeilijk....?
Zal sowieso ff het WPH er op na slaan...maar Nederlands met duidelijke tips/voorbeelden vind ik over het algemeen toch makkeliker te begrijpen!! :+
 
dus als je hem gewoon stationair laat draaien valt ie niet uit?

Als dat zo is dan ligt het vrijwel zeker aan je carburateurs.

btw, Mocht je onderdelen nodig hebben dan heb ik wss nog wel het een en ander voor je:
-Nederlands werkplaatshandboek met duidelijke plaatjes
-setje carbs + extra vlotterset.

was jij ook niet aan het twijfelen of je je taartschep zou afzagen? Ik heb nog wel een afgezaagd spatbord liggen. Dan hoef je die van jou niet te verminken ;)
 
Correct...stationair loopt prima!!

Zal carburateurs eerst proberen schoon te maken...als er nieuwe in moeten op hoeveel moet ik dan ongeveer rekenen?? (En ook niet onbelangrijk...is dat moeilijk?? volgens WPHB moeilijkheidsgraad 3 sleutelstjes van de 5)

Is dat setje wat jij hebt liggen nog nieuw? Mocht het nodig zijn, hoeveel wil je er dan voor hebben + WPHB (gewoon boek of digitaal??) Mail me anders even... nieko1@hotmail.com
Moet strax wel weg, dus zal waarschijnlijk pas vanavond/morgen reageren!!

Ja ik was dat ook van de taartschep, maar je woont behoorlijk ver weg!! Dan heeft de volgende eigenaar gewoon sowieso maar geen taartschep!! ;)
 
dus als je hem gewoon stationair laat draaien valt ie niet uit?

Als dat zo is dan ligt het vrijwel zeker aan je carburateurs.

btw, Mocht je onderdelen nodig hebben dan heb ik wss nog wel het een en ander voor je:
-Nederlands werkplaatshandboek met duidelijke plaatjes
-setje carbs + extra vlotterset.

was jij ook niet aan het twijfelen of je je taartschep zou afzagen? Ik heb nog wel een afgezaagd spatbord liggen. Dan hoef je die van jou niet te verminken ;)


PM gestuurd naar je Johnnn :W
 
Hallo,

Ik heb een vraag die ik hier stel, aangezien ik zelf nog niet zo thuis ben in het hele "sleutelgebeuren".

M'n GS500e uit 1991 start erg moeilijk en als ik dan eenmaal weg ben gaat ie haperen en lijkt het net of de "druk" wegvalt. Kort daarna slaat de motor ook af...

Begin dit jaar wou de motor helemaal niet starten. Er zijn toen nieuwe bougies + "kapjes" opgezet (tevens gelijk olie ververst), kleine dingen dus. Daarna liep de motor weer okey...Voor zo lang kort het duurde! '(

Bougies werden helemaal zwart, duid op te arm of te rijk (weet nooit welke) mengsel toch?
Heb vanmorgen het luchtfilter vervangen aangezien deze ook behoorlijk vies was dus gelijk ook maar weer nieuwe bougies ingezet (dan zijn die tenminste zeker weten goed!)!

Probleem nu nog niet opgelost...

Iemand tips??
Kan dit aan vieze carburateurs of slechte afstelling o.i.d. liggen?

Beetje jammer nl. dit met het zonnetje zo mooi schijnend! :')

Als je bougies zwart zijn, dan staat je mengsel te rijk. Ook kan dit komen door een dichtgeslibte luchtfilter.

Doe even een complete beurt.. Dus synchroniseren e.d. Waarschijnlijk is dan het euvel voorbij.
 
Merk je niet iets van benzinegeur en/of weglekken? Vlotternaaldjes, vooral de moderne met plastic/rubber sluitpuntje en/of rubberachtige opvang zijn daar weleens oorzaak van, goed bekijken onder vergrootglas.
 
Terug
Bovenaan Onderaan