Niet koppelen bij vulcan 800 opgelost

Peter uit Soest

Die hard MF'er
2 okt 2001
641
0
Soest
Mijn vulcan wilde bij de heenreis naar de motorforum-meeting wel starten maar niet wegrijden bij het koppelen, toen sloeg ie steeds af.
Na 2 adviezen, 1 van de technische commissie van de vulcanclub, en 1 van een collega, ben ik vandaag aan het kijken geslagen.
Ik heb meteen het beveiligingalsjestandaardnoguitstaat schakelaartje bij mijn zijstandaard gedemonteerd, en wat ingedrukt en ingespoten met wd40 zodat deze weer wat soepeler liep (heel wat soepeler). En waarempel, toen ik startte koppelde ie weer en kon ik weer rijden!

Alleen door zo'n schakelaartje die blijft hangen zeg...

Weer wat geleerd. Als ie uitslaat bij het koppelen in zijn eerste versnelling dan is het euvel dus een hangende schakelaar.

Nu kan ik weer :]
 
Ik rijd de motor nu 4 jaar en ik ben er nog niet op uitgekeken. Het is een perfecte motor. Heeft me nog nooit laten staan.
Maarja. Ik wil ook wel eens proeven van een dikke 1200cc viercilinder als de Suzuki 1200 bandit, met goede remmen. Even weten wat het is om snel te sturen, accelereren en ook rustig te rijden met veel power.
Ik zou willen dat ik geld genoeg had om de vulcan ernaast te houden. Dan had ik hem zeker niet weggedaan. Maarja, de vulcan is geld dus moet ik die erbij inleveren. Het is ook een fiets die ik met allerlei leuke dingen helemaal mijn fiets heb gemaakt, met een stuur, risers, topkoffer, valbeugel met steps, zadel, zijtassen, ruit en niet te vergeten het dikke 130 voorwiel van de classic erin met polyester spatbord.
En toch zal ik hem in moeten ruilen als ik een bandit rijden wil...
Dat is het eigenlijk...
 
Op maandag 28 oktober 2002 07:28 schreef Peter uit Soest het volgende:
Ik rijd de motor nu 4 jaar en ik ben er nog niet op uitgekeken. Het is een perfecte motor. Heeft me nog nooit laten staan.
Maarja. Ik wil ook wel eens proeven van een dikke 1200cc viercilinder als de Suzuki 1200 bandit, met goede remmen. Even weten wat het is om snel te sturen, accelereren en ook rustig te rijden met veel power.
Ik zou willen dat ik geld genoeg had om de vulcan ernaast te houden. Dan had ik hem zeker niet weggedaan. Maarja, de vulcan is geld dus moet ik die erbij inleveren. Het is ook een fiets die ik met allerlei leuke dingen helemaal mijn fiets heb gemaakt, met een stuur, risers, topkoffer, valbeugel met steps, zadel, zijtassen, ruit en niet te vergeten het dikke 130 voorwiel van de classic erin met polyester spatbord.
En toch zal ik hem in moeten ruilen als ik een bandit rijden wil...
Dat is het eigenlijk...

Hee Peter,

Zo, raken we weer een poetser kwijt ten koste van het tupperware.....jammer.

Wel nog een vraagje: Zo'n vet voorwiel is dat niet van negatieve invloed op het rijgedrag van je motor. Ik las eens dat een te brede voorband op een te lichte fiets risico's geeft mbt. tot de wegligging....oftewel de druk wordt verdeeld over teveel vierkante centimeter rubber en daardoor relatief minder grip.
Ben benieuwd naar jouw ervaring....(heb je ook ergens een piccie van je Vulcan?
 
Ergens op de 4e pagina van 'chopperrijders voorstellen' daar sta ik met een dubbele foto in frankrijk.

Het voorwiel van de vulcan was eerst 21 inch origineel. Maar er is van de vulcan ook een classic uitvoering die deze 130 band heeft. Oftewel, 21 inch eruit en 15(?) inch erin met 130 band. Probleem-> het spatbord paste natuurlijk niet meer. Een origineel classic spatbord vond ik niet alles, en ik wilde ook wat persoonlijks. Dus toen heel mooi een passend polyester spatbord erop gemaakt. Dit spatbord word veel bij choppers gebruikt.
De 'wielwissel' word over de hele wereld toegepast bij deze vulcan 800's.
De rij-eigenschappen met een dik voorwiel is in dit geval aan alle bedenkbare kanten van een voorwiel een verbetering (remmen, sturen, grip, comfort).
 
Terug
Bovenaan Onderaan