Niet lekker lopende bandit

Remcokuup

MF veteraan
26 okt 2008
2.644
0
Vlaardingen
Hallo allemaal..

Ik ben in het bezit van een Suzuki Bandit 600 uit 96. Ik heb de motor sinds kort en nu helemaal klaar gemaakt. Olie vervangen en remblokken. Nu valt me op dat de motor inhoud wanneer er uit stilstand wordt weggereden en daarnaast komt hij ook niet echt vlot op gang. Ik ben benieuwd of iemand mij kan vertellen wat dit kan zijn. Op de snelweg komt hij ook niet harder dan 100 km/u.

Zat zelf te denken aan de afstelling van de carbs... maar een half jaar geleden toen hij voor het laatst gelopen heeft deed hij het nog wel gewoon goed.....

Wellicht heeft iemand ervaring hiermee en kan mij helpen..
 
Als ie ook bij volgas slecht blijft lopen is het waarschijnlijk (ook) een ontstekings probleem.

Een vervuilde carburateur bij volgas komt bijna niet voor tenzij de vlotter vast zit.

Ik vermoed dat er een bougie is vet geslagen. Dat kan natuurlijk weer veroorzaakt worden door een geblokkeerde stationair sproeier.
 
Laatst bewerkt:
Hey,

heb bijna hetzelfde gehad (honda cbr600f) alleen begon die van mij bij 200 in te houden en viel dan dood, dan na een paar sec pakte hij uiteindelijk weer op en kon ik weer verder rijden.
Was ook nadat de motor een tijd had stil gestaan (geen half jaar) en ik had de oude benzine laten zitten.
Carbs schoongemaakt en het probleem was weg.
Ik zou de carbs schoonmaken en nieuwe benzine gaan halen met een jerrycan.

succes
 
Terug
Bovenaan Onderaan