niet lopende XV250 Virago

VIRII

MF veteraan
21 sep 2010
16.409
0
Tegelen
Mijn moeder heeft enkele jaren geleden een xv250 gekocht, maar is door een ongelukkige val gestopt met motor rijden.

De motor heeft ruim 4 jaar stil gestaan, en nu wordt het tijd om em te verkopen.

Helaas start de motor helemaal niet meer, maar als je lang genoeg doorstart backfired hij wel.

Heb de bougies en de benzine vervangen, maar dit had geen effect.

Beide bougies vonken, zoals ze moeten vonken.

Aanvankelijk dacht ik dat de CDI defect was, maar na het toen ik verder had gekeken zag ik dat de voorste cilinder geen benzine kreeg. (CDI nagekeken volgens het hoe repareer ik mijn CDI topic)

Heb de bougiekabels los gehaald en nu wordt de achterste bougie wel nat en de voorste niet.

Wat kan ik nu gaan proberen, omdat volgens mij beide cilinders door dezelfde carburateur worden gevoed? :N
 
denk dat ik trouwens de huidige benzine in een jerrycan laat lopen en dan forte in de lege tank

Dan ff laten lopen en daarna benzine weer erin afhankelijk van hoe het er uit ziet(is net een week oud, maar als het bruin is komt het er natuurlijk niet meer in)
ook niet verkeerd, dan wordt gelijk de benzinekraan behandeld....veel succes!
 
nou bij MC Venlo hadden ze ook geen forté

heb een ander goedje meegekregen dat net zo goed zou moeten werken.

heb net 15 kilometer gereden, maar merk nog geen verschil.

zal nog wel in moeten werken, maar heb er een hard hoofd in.

Hij rijdt echt met flinke horten en stoten laag in de toeren(backfire uit uitlaat en luchtfilter).

Als ik em op toeren jaag, schiet de virago (voor een 250cc) in één keer vooruit en loopt ie zoals ie hoort te lopen.
 
Eh, motor starten op puur forte lijkt me niet goed.
Je kunt de motor op Forté laten lopen, het is voor 99% Nafta (supergeraffineerde olie).
Hij wordt er wel een stuk heter van, dus rpm's draaien is niet goed.
Het gaat er alleen om, dat de Forté de kans krijgt om goed op de stat. sproeier in te werken.

Trouwens: van Motoport Echt weet ik zeker dat ze Forté hebben..
 
Terug
Bovenaan Onderaan