Niet meer inhalen op 80 km wegen

Tex

pyromaan
18 mrt 2009
60.931
0
ROTTERDAM - Voorzitter Karla Peijs van Veilig Verkeer Nederland wil inhalen op alle tweebaans 80-kilometerwegen onmogelijk maken door een afscheiding in de middenberm.

Volgens de oudminister van Verkeer zou het aantal verkeersdoden (750 in 2008) hierdoor aanzienlijk kunnen dalen.

Peijs pleit ook voor verkeerslessen in de laagste klassen van het middelbaar onderwijs, het terugbrengen van de limiet van 70 naar 50 km/u op gevaarlijke wegen en een voorrangsverbod voor fietsers op rotondes. De voormalige minister is, evenals de huidige verkeersminister Eurlings, vandaag aanwezig bij het wereldcongres verkeersveiligheid in Rotterdam.

,,Zes van de tien doden in het verkeer vallen op 50-kilometer- en 80-kilometerwegen,’’ zegt zij. ,,Verkeerde inhaalmanoeuvres kunnen worden voorkomen door het passeren onmogelijk te maken. Als verkeersdeelnemers zich allemaal aan de voorschriften houden is er niets aan de hand, maar soms moet je de menselijke factor corrigeren of zelfs uitschakelen.’’

De Fietsersbond is verbaasd over het voorstel fietsers de voorrang op rotondes te ontnemen. ,,De huidige praktijk, voorrang op rotondes binnen de bebouwde kom, geen voorrang daarbuiten, wordt breed gedragen,’’ zegt Wim Bot. ,,Meer uniformiteit is wel geboden.’’

Het stoort Peijs verder dat het in de 30-kilometerzones nog mogelijk is harder te rijden. ,,Dat is gericht aan te pakken door meer hindernissen aan te brengen.’’

In het Strategisch Plan Verkeersveiligheid 2008-2020 stelt minister Eurlings vast dat een verlaging naar 250 doden in 2020 mogelijk is wanneer dure en onsymphatieke maatregelen worden genomen zoals het nog veiliger inrichten van wegen en een inperking van de mobiliteit voor risicogroepen. Een maatschappelijk debat daarover moet nog worden gevoerd.

Peijs, ook commissaris van de koningin in Zeeland, wil in haar eigen provincie het voorbeeld geven. ,,De rechte polderwegen nodigen uit tot hard rijden. We zetten vooral in op infrastructurele maatregelen.’’

De combinatie van alcohol en drugs vindt Peijs gevaarlijk. ,,Ik hoop dat er snel een blaastest voor drugsgebruik komt en het gebruik van drugs en alcohol in het verkeer moet hard worden aangepakt.’’


Het begeleid rijden voor jongeren tot 18 jaar, dat volgend jaar in Nederland wordt ingevoerd, ziet Peijs als een positieve ontwikkeling.

Bron: Cookies op AD.nl | AD.nl







Lekker als je een keer moet uitwijken, ga je mooi op je ****** door zo'n verhoogde scheiding!!!
 
gek zijn ze!!! ER rijd namelijk 60% op zo'n 80 weg, 60 km/u omdat ze niet weten hoe hard je er mag, en dan mogen we ook niet meer inhalen!!!

Dit land is ziek, laten ze zich druk maken om de recessie en niet om rijbaanafscheiding :(
 
Shit, moet ik toch nog een crossmotor halen.
Kan ik er ten minste door de berm langs als een of andere graftak 60 of minder in bochten rijdt...

Edit: ik bedenk me net dat bumperkleven met een Jeep Wrangler meer op levert.
Alle lampjes op groot licht en bumperkusjes geven maar *D
Jeep%203.JPG
 
Laatst bewerkt:
Nog even, mogen we straks alleen nog maar steppen met 10km per uur B|
 
Hebben we voor in de toekomst wel een mooi verhaal: Vroeger jonge, toen kon je nog auto's inhalen.

Straks rijden we toch allemaal met een apparaat in de auto zodat je nergens meer te hard kunt rijden.
 
gek zijn ze!!! ER rijd namelijk 60% op zo'n 80 weg, 60 km/u omdat ze niet weten hoe hard je er mag, en dan mogen we ook niet meer inhalen!!!

Dit land is ziek, laten ze zich druk maken om de recessie en niet om rijbaanafscheiding :(

Ze zijn idd knettergek, maar het is natuurlijk niet zo vreemd dat VVN zich druk maakt om rijbaanafscheidingen ;)
 
Met dat plan van Peijs zal de verkeersagressie proportioneel toenemen.

Helemaal waar! :Y

Dit is duidelijk een voorstel van iemand zonder enige affiniteit met verkeer. Tot nu toe schat ik Camiel stukken hoger in en ga er dan ook vanuit dat hij niet mee gaat in dit naïeve plan... :/
 
Ik kom `t helaas nu al steeds meer tegen op de 80 wegen ,
vaak na een opknapbeurt , dat ze ononderbroken lijnen (soms dubbel)neerleggen
waar `t eerst gewoon onderbroken lijnen waren
en dan inderdaad soms met verhogingen en weet ik wat ze allemaal verzinnen
voor motorrijders niet leuk en niet veilig !
 
Hebben we voor in de toekomst wel een mooi verhaal.
Nou, inderdaad.

Ach jongen, ik weet nog dat opa zo oud was als jij. Toen hadden motoren nog 2 wielen, zonder die zijwieltjes die als omvalbeveiliging dienen. Je kon te hard rijden, er stonden gigantische ijzeren kasten langs de weg die je wist te staan. Tegenwoordig zit er een ingebouwd apparaatje die automatisch een signaal stuurt naar de vrienden van het CJIB. Tegenwoordig hebben ze in Leeuwarden namelijk ook internet :')
En verder... moest je nog benzine tanken. Dat is een soort water dat stinkt. Dat was mooi, je motor plofte nog wel eens uit de uitlaat. Een uitlaat is... ach laat maar, dat komt niet meer voor op die electrische machines van tegenwoordig.
Och, en vroeger, toen moest je kaart lezen, en kon je nog verkeerd rijden. En zelf gas geven. En zelf remmen. En de motor zelf afschuinen. En zelf richting aangeven, en je licht aanzetten als het donker was.
Ach ja, vroeger...


Zo kan ik nog wel een uurtje doorfilosoferen :')
 
Peijs spoorde al niet toen ze in de kamer zat en nu ze in de provincie zit is ze het spoor helemaal bijster.
Sommige mensen zijn volledig aan alle realiteit voorbij.Peijs is zo'n mooi voorbeeld daarvan.Helaas zijn dit soort vreemde creaturen ondertussen dik gezaaid in ons bestel.Je zou haast gaan denken,laat ik zelf eens aan de bak gaan en me politiek organiseren.Maar aan de andere kant zie ik ook hoe hier op MF klakkeloos op een partij gestemd gaat worden waarvan een europarlementarier roept dat er een tientjesracebaan moet komen.Dat terwijl dit nou echt een stereotype partij is die alles wat leuk is illegaal wil maken.En van gure gertje en zijn fanclub hoeven we al helemaal geen beterschap te verwachten.
 
Met dat plan van Peijs zal de verkeersagressie proportioneel toenemen.

:^
Ik ben echt verre van aggressief, maar af en toe..........

En wat wil ze met de polderwegen? Straks om de 200 meter een drempel :? Beetje midden in de polder over drempels lopen bonken, met in de wijde omtrek geens mens te zien :( ;(
 
Nou, inderdaad.

Ach jongen, ik weet nog dat opa zo oud was als jij. Toen hadden motoren nog 2 wielen, zonder die zijwieltjes die als omvalbeveiliging dienen. Je kon te hard rijden, er stonden gigantische ijzeren kasten langs de weg die je wist te staan. Tegenwoordig zit er een ingebouwd apparaatje die automatisch een signaal stuurt naar de vrienden van het CJIB. Tegenwoordig hebben ze in Leeuwarden namelijk ook internet :')
En verder... moest je nog benzine tanken. Dat is een soort water dat stinkt. Dat was mooi, je motor plofte nog wel eens uit de uitlaat. Een uitlaat is... ach laat maar, dat komt niet meer voor op die electrische machines van tegenwoordig.
Och, en vroeger, toen moest je kaart lezen, en kon je nog verkeerd rijden. En zelf gas geven. En zelf remmen. En de motor zelf afschuinen. En zelf richting aangeven, en je licht aanzetten als het donker was.
Ach ja, vroeger...


Zo kan ik nog wel een uurtje doorfilosoferen :')
En dan denkt die jongen, opa, ben je onderhand klaar met dat doodsaaie verhaal wat je elke zondag verteld als ik hier langs kom?
 
:^
Ik ben echt verre van aggressief, maar af en toe..........

En wat wil ze met de polderwegen? Straks om de 200 meter een drempel :? Beetje midden in de polder over drempels lopen bonken, met in de wijde omtrek geens mens te zien :( ;(

P.s: gisteren nog op de radio; Nederland met zoon beetje de hoogste aantal inwoners per vierkante km's, behoort tot de landen met de minste verkeersdoden per jaar in Europa (neemt niet weg dat iedere dode er 1 te veel is natuurlijk)
 
ROTTERDAM - Voorzitter Karla Peijs van Veilig Verkeer Nederland wil inhalen op alle tweebaans 80-kilometerwegen onmogelijk maken door een afscheiding in de middenberm.

Volgens de oudminister van Verkeer zou het aantal verkeersdoden (750 in 2008) hierdoor aanzienlijk kunnen dalen.

Peijs pleit ook voor verkeerslessen in de laagste klassen van het middelbaar onderwijs, het terugbrengen van de limiet van 70 naar 50 km/u op gevaarlijke wegen en een voorrangsverbod voor fietsers op rotondes. De voormalige minister is, evenals de huidige verkeersminister Eurlings, vandaag aanwezig bij het wereldcongres verkeersveiligheid in Rotterdam.

,,Zes van de tien doden in het verkeer vallen op 50-kilometer- en 80-kilometerwegen,’’ zegt zij. ,,Verkeerde inhaalmanoeuvres kunnen worden voorkomen door het passeren onmogelijk te maken. Als verkeersdeelnemers zich allemaal aan de voorschriften houden is er niets aan de hand, maar soms moet je de menselijke factor corrigeren of zelfs uitschakelen.’’

De Fietsersbond is verbaasd over het voorstel fietsers de voorrang op rotondes te ontnemen. ,,De huidige praktijk, voorrang op rotondes binnen de bebouwde kom, geen voorrang daarbuiten, wordt breed gedragen,’’ zegt Wim Bot. ,,Meer uniformiteit is wel geboden.’’

Het stoort Peijs verder dat het in de 30-kilometerzones nog mogelijk is harder te rijden. ,,Dat is gericht aan te pakken door meer hindernissen aan te brengen.’’

In het Strategisch Plan Verkeersveiligheid 2008-2020 stelt minister Eurlings vast dat een verlaging naar 250 doden in 2020 mogelijk is wanneer dure en onsymphatieke maatregelen worden genomen zoals het nog veiliger inrichten van wegen en een inperking van de mobiliteit voor risicogroepen. Een maatschappelijk debat daarover moet nog worden gevoerd.

Peijs, ook commissaris van de koningin in Zeeland, wil in haar eigen provincie het voorbeeld geven. ,,De rechte polderwegen nodigen uit tot hard rijden. We zetten vooral in op infrastructurele maatregelen.’’

De combinatie van alcohol en drugs vindt Peijs gevaarlijk. ,,Ik hoop dat er snel een blaastest voor drugsgebruik komt en het gebruik van drugs en alcohol in het verkeer moet hard worden aangepakt.’’


Het begeleid rijden voor jongeren tot 18 jaar, dat volgend jaar in Nederland wordt ingevoerd, ziet Peijs als een positieve ontwikkeling.

Bron: Cookies op AD.nl | AD.nl







Lekker als je een keer moet uitwijken, ga je mooi op je ****** door zo'n verhoogde scheiding!!!
captain obvious...

ik ben tegen! beetje het nederlandse wegennet omtoveren tot onvrijwillige schansbaan
 
Laatst was ik op de n206 vanuit noordwijk naar haarlem. Daar hebben ze soort van reflectoren of hobbels tussen de rijbanen gezet. Stel dat ik moet uitwijken naar links en ik rij over z'n hobbel heen. Echt absurd en dan ben ik niet de enige die er last van heeft ook voor auto's is het gevaarlijk.

Dit soort mensen met zo een lage inzicht en verstand moeten hun bek houden. Levensgevaarlijk die mensen.
 
Peijs, ook commissaris van de koningin in Zeeland, wil in haar eigen provincie het voorbeeld geven. ,,De rechte polderwegen nodigen uit tot hard rijden. We zetten vooral in op infrastructurele maatregelen.’


Zijn ze nou helemaal :( :X |( B| !!!

Niet aan mijn polderwegen komen!!!
Hoewel, hier en daar wat mooie chicanes... ;)

en met wat geluk denken ze dat zeeuws-vlaanderen bij Belgie hoort

Het is toch te gek voor woorden of niet?
Ik zie ook steeds meer en meer doorgetrokken strepen , inhaalverboden enz verschijnen.
Ik zie ook steeds meer mensen over die doorgetrokken strepen inhalen.
Natuurlijk! achter een trekker zitten of een vrachtwagen die wat meer tijd nodig heeft om naar 80 te gaan is geen lolletje.
Ik ben geen stuk ongeduld in het verkeer maar kilometers lang achter een trekker zitten of een auto die net 60 haalt is zeer frustrerend!
En hulpdiensten? Die moeten er maar achteraan sukkelen? want ja.....we kunnen geen kant op.

Ik ga maar emigreren naar Australie...lekker veel plek daar.
 
Nog even, mogen we straks alleen nog maar steppen met 10km per uur B|
Wel vooraf gegaan door een voetganger met rode vlag om te waarschuwen dat er een snelheidsduivel aankomt!!



Wanneer houdt die vervloekte betutteling in het verkeer nu eens op? Er moeten regels zijn maar dit slaat nergens meer op :N Hier in de buurt is ook al een stuk doorgaande 80 km/h weg waar het over een lengte van 21 km niet mogelijk/toegestaan is om in te halen en daar hobbel je dus regelmatig met 50-60 km/h in een lange file achter een slome duikelaar aan :/
 
Laat ze eerst maar eens onderzoeken of inhalen wel de oorzaak is!

Lijkt mij dat de meeste ongelukken gebeuren door slecht kijken, verkeerd inschatten en geen voorrang geven. Daar helpt zo'n middenberm ook niet tegen, sterker nog, het wordt er alleen maar gevaarlijker door omdat je niet meer kunt uitwijken..

Hier in twente zijn intussen bijna alle 80-wegen voorzien van dubbele strepen en het enige wat het veroorzaakt is een boel frustatie, ergernis en agressiviteit op de weg.

Merk ook dat steeds meer mensen zich niks aantrekken van dit soort onzinnige inhaalverboden, met als resultaat dat ze het op de plekken waar het wèl gevaarlijk is ook gaan inhalen..
 
meer regels betekend meer regels die gebroken kunnen worden :W


hier in de buurt heb je een 80 weg met doorgetrokken streep en 2 rotondes...(een turbo rotonde en een 2baans rotonde)
dus wat doen mensen, die gaan elkaar inhalen over de rotondes :X veilig hoor
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan