Niet mijn dag

HetIsMij

MF veteraan
16 sep 2002
1.086
0
Vleuten
Goed, vandaag mocht ik na anderhalve maand in het bezit te zijn van mijn kawa, eindelijk erop rijden naar de keuring toe.
11.30 had ik de afspraak dus ik stond om 10.45 al volledig in pak langs mijn motor om met een aanzienlijke omweg naar de keuring te rijden.
Sinds ik hem half december had gekocht in duitsland had ik er dus nog 0,0 op gereden. Ik heb hem ondertussen wel een grote beurt gegeven en de achterband was aan vernieuwing toe, dus er ligt een gloednieuwe bt020 onder.

Ik vertrek, bochtje naar rechts van de oprit af, bochtje naar links aan het einde van de straat, 100 meter verder weer naar links en ZWIEP zegt mijn achterwiel, glijdt onder me vandaan, krijgt vervolgens weer grip met als gevolg een heuse highsider :(
Reed maar 20-25 km/h en nog gewoon praktisch rechtop, echt niet plat of zo, ze vertelden me wel dat een nieuwe achterband glad was, maar niet dat het onmogelijk is om bochten mee te maken. Achteraf zag ik wel dat er enkele kleine olie vlekjes lagen, maar kan me niet voorstellen dat ik precies daarover gegleden ben, snap er geen hol van...

Meteen maar op laten halen door Hurkx motoren, maakte meteen tijd vrij :}
Schade: rechter spiegel kapot, voetsteun afgebroken, zij en voorkuip aan gort ;(
naar schatting 1300-1400 euro...
kan wel janken, daar gaat mijn importvoordeel.
 
Sjeeses wat een pech hee! Sterkte ermee! Gelukkig heb je zelf niks, want ook al ga je langzaam onderuit, dan nog kun je lelijk vallen.

...maar wel echt KLOTE voor je. Zonde van de mooie kawa. Maar als ie klaar is nog een paar weekjes en dan begint het mooie weer weer!
 
Ik zag staan iets met olie plasjes op de weg?

Kan het zijn dat je blok lekt? of dat er olie uit het blok komt als je rijd? en dat dit op je achterband is gekomen?

Het is maar een idee hoor. Maar zomaar wegslippen als je zo zacht rij gaat er niet bij mij in.

In ieder geval sterkte man, want dit soort dingen zijn echt niet leuk
 
als ik jou was,zou ik gewoon kijken voor de kuip te laten lassen of een tweedehands te kopen, een voetsteuntje en een spiegel op een motorsloop kopen, als je dat doet ben je er met 200 al vanaf, en kun je toch lekker rijden

veel sterkte, ik weet dat het niet leuk is, heb juist hetzelfde meegemaakt een maand geleden maar dan aan 80 per uur.

;(
 
Damn, dat is wel erg pech hebben. '(
Wat zeiden ze bij de RDW, het is toch tegenwoordig niet komen = boete betalen ofzo..
 
als er olie lag, ligt, even een fotootje maken en de gemeente aansprakelijk stellen misschien, valt altijd te proberen..
 
RDW heb ik afgebeld met de melding dat ik gevallen was, ze zei verder niets over dat ik toch moet betalen, wenste me alleen sterkte.
Dat van die olie kwam niet uit mijn blok, want er was een duidelijk spoor vanuit de andere richting.

Zelf heb ik helemaal niets, 2 krasjes op mijn gloednieuwe pak, en de sliders wat bijgeschaafd van mijn laarzen.
Alle 6 de auto's achter me reden gewoon om me heen zonder ook maar te stoppen om te helpen of om te kijken of alles goed was, ik snap mensen echt niet, gelukkig was ik zo kwaad dat ik zelf de motor in 1 ruk overeind kreeg.
 
Het is toch ongelooflijk kl&_($#"$#"#"te voor je ;( . Het is ook echt verraderlijk momenteel op het Nederlandse wegdek.
Het beste wat we momenteel kunnen doen is de motorske op sloot zetten en er pas uit halen als het wegdek wat betrouwbaarder is.
Er glijden wat tegenwoordig op hun muil. Gelukkig heb jij alleen maar materiele schade en niet lichamelijk.

V-twin greetz.
 
Alle 6 de auto's achter me reden gewoon om me heen zonder ook maar te stoppen om te helpen of om te kijken of alles goed was, ik snap mensen echt niet, gelukkig was ik zo kwaad dat ik zelf de motor in 1 ruk overeind kreeg.

Dit is toch ongelofelijk....bijna plaatsvervangend schaamtegevoel.......
Succes met je motor!!
 
heeft niks met de weg te maken...
op je achterband zit een laag siliconen die moet er eerst afslijten...

m.a.w. je moet HEEEEEL weinig gasgeven...en als je of een rechtstuk zit...50 rijden...
ff terug naar 2...en dan ff volgas...
spint je achterwiel...en weg silicoontjes...anyway...je bent niet de eerste vorige week ook iemand gezien met een vfr, die stond bij de dealer...ik ook...zegt die monteur rustig aan weg rijden...HEEEl voorzichtig...die gozer stapt...draait de hoek om ...geeft gas...plat op zijn muil....

STAKKKEERRRRR...die gast...je bent gewaarschuwd en dan toch gas geven...sja...niet zo slim...2000 euro schade...4 liter op straat...

ik had 3 weken geleden ook nieuwe banden er om laten leggen...en je moet gewoon rijden alsof je op ijs rijd...en na een paar kilometer kan je bogjes maken...en gaat het steeds beter...

dus ja...tis vervelend zeg maar...succes in ieder geval!!
 
Nogmaals,
na een nieuw gemonteerde band,FF volspuiten met remreiniger en afvegen met een doek evt ook met reiniger erop.
Band plakt gelijk als een gek,1e bocht kneedown!
Hoe dacht je dat het op het circuit ging,eerst een paar ronden inrijden :?
 
Nou ja, bedankt voor de steunbetuigingen en de tips...
Zal als ie gemaakt is eens proberen wat je zegt Porky.

werd vanochtend wakker met echt een gruwelijk stijve nek '(
Kan me hoofd amper draaien.
 
niet all risk verzekerd?
echt balen, ik weet hoe je je voelt.
en nu? weer 6 weken wachten voor een nieuwe keuring??
nouja, met een beetje geluk kan je weer rijden als het mooi weer begint te worden
 
Mooi klote kerel, maar als je er met 1400 euro schade vanaf komt dan mag je nog in je handjes klappen, met een highsider... niet zeldzaam is het dan zware schade of totall...

Verder, niks toe te voegen aan de opmerkingen van Porky en NapO... het is gewoon baggerweer, en dan met nieuwe -gladde- banden (Bridgestones hebben dat overigens vrij erg, erger als bijv. Michelins).

Sterkte en succes met opknappen...

Grtzz HagaSan.
 
'(

nog geen 100 meter gereden en al schade, dan ga je bij jezelf nadenken waar je al dat geld heen gebracht hebt...
ach je moet maar zo denken, het kan niet slechter worden dan dit ;)
succes man, dit zijn echt van die schijt momenten :(
 
heeft niks met de weg te maken...
op je achterband zit een laag siliconen die moet er eerst afslijten...

m.a.w. je moet HEEEEEL weinig gasgeven...en als je of een rechtstuk zit...50 rijden...
ff terug naar 2...en dan ff volgas...
spint je achterwiel...en weg silicoontjes...

Als je dat laagje gladde troep er nou eens af haalt door een schuurpapiertje langs de band te halen?
Dat is heel wat minder risicovol denk ik. :?
Iemand hier ervaring mee?
 
Terug
Bovenaan Onderaan