niet nieuw maar toch nog maar eens Wind in het gezicht

hil

MF'er
29 jul 2007
120
0
Maarssen
hallo,Zo het voorjaar komt er aan hoewel ik niet veel op de scooter rij heb ik er wel weer een paar keer een boodschapje mee gedaan,ik heb de black max nu 10 jaar en er staat 10.000 km op dat is natuurlijk heel weinig,maar ik doe hem niet weg ben 70 jaar en heb altijd een motor bij de auto gehad en er altijd maar ca 1000 km per jaar mee gereden ,maar wat mij nog steeds stoort is de wind die ik in mijn gezicht voel en daarmee ook het windgeruis ondanks dat ik een Shark helm heb die prima zit ,
ik denk dat er meer met dit probleem zitten er is natuurlijk al veel over geschreven,maar ik haal het nogmaals aan,

Verder wens ik jullie een mooie zomer (met veel of weinig veilige kilometers)

en we lezen wel weer als er wat te melden is

vriendelijke groet Hermann
 
Het windscherm kan je 1 stand omhoog zetten...probeer dit is Hil.Ik had ook veel last van dit geruis ondank dat het originele scherm op zijn hoogste stand stond. Ik heb er ondertussen een lager schermpje van Puig op gemonteerd en gedaan met al dat lawaai.
full
 
hoi, ik heb het originele sport scherm er op zitten ,het is iets beter als het hoge scherm,
het heeft misschien ook met je lengte te maken (178)
met het originele hoge scherm is geheel niet te rijden
 
Herkenbaar probleem. Overigens rijd ik meestal met oordoppen, dus gaat het mij vooral om de regenstroom en minder om de luchtstroom. Maar ruis is altijd beter dan turbulentie. Op mijn scooter zat een origineel verhoogd scherm (+7 cm), waarvan de rand precies op ooghoogte zat. Daarvan heb ik ca 3,5 cm afgezaagd en een varioschermpje gemonteerd. Die zet ik nauwelijks hoger dan het scherm zelf, maar toch scheelt het in geluid. Zet ik hem hoog (doorkijkstand) dan valt de wind volledig weg. Maar dat is bij slecht weer, of bij veel vliegjes, of in het donker natuurlijk niet aan te bevelen. Eigenlijk nooit dus...
Ik krijg bij onderhoud meestal een oude Deauville 650 mee, en die heeft dat probleem toch een stuk minder, terwijl de D 700 nog beter schijnt te zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan