niet op mijn naam

harmfull

MF'er
5 okt 2002
45
0
Wageningen
Het volgende vraag ik me af:

Situatie: de motor staat op naam van mijn vrouw (verzekeringtechnisch)
stel nu dat ik gesnapt wordt met zo'n 200 km/h op de snelweg,en de politie houd
me aan,normaal gesproken ben ik dan mijn motor kwijt en kan ik hem inleveren
maar de motor staat dus niet op naam van mij, maar op m,n vrouw d'r naam.
Wordt hij dan alsnog in beslag genomen? ;(
 
Volgens mij wordt ie in beslag genomen, maar mag je vrouw de motor weer ophalen op het politie bureau.
 
hmmzzz, moeilijke vraag .................(voor dit moment)

Inprincipe is het voertuig iemand anderszijn/haar eigendom, en de gerechtmatige eigenaar kan het voertuig dus weer opkomen halen. })

Alleen bij een lease-constructie ligt het volgens mij wel wat anders?? :?
Hoe dit precies is geregeld staat -als het goed is- in jouw contract!!

btw is jouw vfrouwske wel in het bezit van een A-tje 8-)

Wat ben je overigens van plan :) :) :) :)

Let op: de overheid zit (ook) niet stil (toch niet |( ), en zal ook voor deze 'draai-deur' contructie iets bedenken..... :r
 
nee,vrouwtje heeft (nog) geen A maar probeer d'r wel toe aan te zetten om te beginnen met lessen :]
Ik zou maar oppassen met deze 'constructie'.
Wanneer de verzekering er achter komt dat de eigenaar en de verzekerde helemaal geen rijbewijs (voor de motor heeft), willen ze vast weten wie er wel op rijdt.

En bij een ongeluk heb je kans dat ze helemaal niet uit betalen omdat je 'fraude' hebt gepleegd.
 
je motor ben je zeker te weten kwijt !

verzekeringstechnisch kan hij op naam van je vrouw staan, met de aantekening dat jij regelmatige bestuurder bent ( !!! ) en dit moet je niet vergeten op te geven anders denkt de verzekeringsmaatschappij dat jouw vrouw de 1e bestuurder is.....

bovendien kan een maatschappij vragen gaan stellen als er een ongeval gebeurd en jouw vrouw heeft niet eens een A bewijs......

ik zou voor de zekerheid meer informatie aanvragen bij jullie verzekeringsboer !

:]
 
je motor ben je zeker te weten kwijt !

verzekeringstechnisch kan hij op naam van je vrouw staan, met de aantekening dat jij regelmatige bestuurder bent ( !!! ) en dit moet je niet vergeten op te geven anders denkt de verzekeringsmaatschappij dat jouw vrouw de 1e bestuurder is.....

bovendien kan een maatschappij vragen gaan stellen als er een ongeval gebeurd en jouw vrouw heeft niet eens een A bewijs......

ik zou voor de zekerheid meer informatie aanvragen bij jullie verzekeringsboer !

:]

dit is gewoon waar en kan voor veel gezeik zorgen (zwarte lijsten van verzekeringsmaatscahppijen enzo). Zou dus overwegen om toch de verzekering over te zetten op je eigen naam!
 
weet niet hoe het in Nederland zit,
maar de verzekering stelde het bij mij zelfs voor om de moto op mijn vrouw haar
naam te zetten omdat de verzekering van de auto ook op haar naam staat.
Mijn vrouw bezit geen rijbewijs voor de moto. Ik sta dan ook opgeschreven
als bijkomende gebruiker.

zie tekst verzekering ==> "De verzekering kunnen we het best op xxxxxx naam nemen, daar zij al een autoverzekering heeft op haar naam en xxxxxx kortingen geeft op motoverzekeringen als men al een (auto)verzekering lopende heeft. Het best kunnen we dan ook jou naam vermelden als bijkomende bestuurder."
 
Het is bij de verzekering bekend dat mijn vrouw geen rijbewijs heeft, dat de motor op haar naam staat,en dat ik de bestuurder van het voertuig ben. :]
 
Het volgende vraag ik me af:

Situatie: de motor staat op naam van mijn vrouw (verzekeringtechnisch)
stel nu dat ik gesnapt wordt met zo'n 200 km/h op de snelweg,en de politie houd
me aan,normaal gesproken ben ik dan mijn motor kwijt en kan ik hem inleveren
maar de motor staat dus niet op naam van mij, maar op m,n vrouw d'r naam.
Wordt hij dan alsnog in beslag genomen? ;(
Volgens mij zal de motor in beslag worden genomen, omdat jouw vrouw toestemming heeft gegeven om jou een stukkie te laten rijden.
Zeggen dat je geen toestemming had werkt ook niet want dan is er sprake van diefstal.
 
De SV staat ook op naam van mijn vader, logisch, hij is ook van m'n vader, alleen rijdt hij er nooit op en ik altijd. Logisch dat hij 'm dus ook verzekerd heeft, wel erbij gezet dat ik de berijder ben maar het scheel toch een zak €€€'s. En de verzekering gaat daar gewoon mee akkoord.
 
Volgens mij zal de motor in beslag worden genomen, omdat jouw vrouw toestemming heeft gegeven om jou een stukkie te laten rijden.
Zeggen dat je geen toestemming had werkt ook niet want dan is er sprake van diefstal.

Volgens mij maar voor een deel waar,

De motor wordt in beslag genomen, maar de eigenaar (die niet zelf de bestuurder is) kan de motor weer ophalen als die aan kan tonen (en bij een staande houding is dat al gebeurd) wie er ten tijde van de overtreding wel de bestuurder was. De eigenaar (kentekenhouder) is dan namelijk niet meer aansprakelijk voor de gedragingen van de bestuurder.

Het zou anders erg appart zijn dat bij een veroordeling de eigenaar een rijontzegging krijgt en een boete en de overtreder helemaal niets.
 
Me broer kon zijn leaseauto gewoon ophalen nadat zijn vrouw was aangehouden met 160 waar je 80 mag.
 
Vraagje: Ben je op huwelijkse voorwaarden getrouwd?

Een vage kennis (dus dit is info uit 3e hand) van me had nl. zijn motor op haar naam en haar motor op zijn naam staan en werd op zijn...ehhh haar motor aangehouden. Na drie maanden wachten kon zij zijn... ehhh haar motor gewoon komen afhalen. Maar dat huwelijkse voorwaarden stukje schijnt ze behoed te hebben voor verbeurdverklaring.

Dat het uiteindelijk 3 maanden duurde kwam natuurlijk omdat men bij justitie ook niet achterlijk is en heus wel wist/vermoedde hoe de vork in de steel zat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan