ik heb afgelopen vrijdag mijn KTM opgehaald maar nou viel het mij op dat ik geen olie niveau zie bij het olie peilglas. Aangezien ik nergens een olie vuldop kon vinden ben ik eens gaan googlen en kwam ik er achter dat het olie systeem dus is aangepast.
Zoals het origineel hoort vul je de olie in het frame waar onderaan een olie filtertje zit maar dit is bij die van mij dus verdwenen. zie foto's
oliepijl glas
hier zou het filter horen te zitten
hier de vulplug
Nu heb ik dus aan de linkerkant die temperatuur meter zitten, kan ik die er veilig uitdraaien en daar bijvullen?
aha ik vond op internet alleen maar mensen die hem dus via het frame vulden en aangezien die temp meter enorm vast zit wou ik de boel niet gaan forceren
En niet geheel onbegrijpelijk. Je zal niet de eerste zijn bij wie die er wordt uitgejat. En dan nog heb je jaloerse mensen die wat rommel in t gat gooien.
Je bent een originele vuldop nodig om de olie te peilen. Overigens bij een 620 blok het belangrijk (zoals bij elke motor) het niveau op peil te houden.
Mocht je vaak wheely'en zou ik er persoonlijk iets meer in doen dan nodig is. LC4 blokken houden niet van wheely's omdat de oliepomp dan droog komt te staan.
Oliefilter 1 vind je links onder de koppelingsdeksel. Oliefilter 2 vind je boven op het blok in een oliekoeler. Dat was iig het geval bij mijn 97'er.
Die staat overigens te koop bij de nieuwe eigenaar. Vraagt de hoofdprijs en liegt over het bouwjaar.
Als je met een off road doet waarvoor hij bedoeld is krijg je krassen en deuken in het frame.
Dat is niet verwaarloost maar gebruikt. Als je geen deuken of krassen wilt moet je uit het zand blijven.