Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Niet origineel olie systeem bij KTM 620 lc4

Wai_So_Dim

Die hard MF'er
12 jun 2016
589
300
Zwartsluis
ik heb afgelopen vrijdag mijn KTM opgehaald maar nou viel het mij op dat ik geen olie niveau zie bij het olie peilglas. Aangezien ik nergens een olie vuldop kon vinden ben ik eens gaan googlen en kwam ik er achter dat het olie systeem dus is aangepast.
Zoals het origineel hoort vul je de olie in het frame waar onderaan een olie filtertje zit maar dit is bij die van mij dus verdwenen. zie foto's

oliepijl glas




hier zou het filter horen te zitten


hier de vulplug

Nu heb ik dus aan de linkerkant die temperatuur meter zitten, kan ik die er veilig uitdraaien en daar bijvullen?
 
Laatst bewerkt:
Niet alle lc4's hadden olie via het frame. De oude types hadden het enkel in het blok.

Temperatuur meter kan je er zo uitdraaien, is inderdaad niet origineel maar wel handig.
 
Laatst bewerkt:
Zo te zien is de vuldop/temperatuur meter al vaker met een waterpomptang los/vast gedraaid

En niet geheel onbegrijpelijk. Je zal niet de eerste zijn bij wie die er wordt uitgejat. En dan nog heb je jaloerse mensen die wat rommel in t gat gooien.

Je bent een originele vuldop nodig om de olie te peilen. Overigens bij een 620 blok het belangrijk (zoals bij elke motor) het niveau op peil te houden.

Mocht je vaak wheely'en zou ik er persoonlijk iets meer in doen dan nodig is. LC4 blokken houden niet van wheely's omdat de oliepomp dan droog komt te staan.

Oliefilter 1 vind je links onder de koppelingsdeksel. Oliefilter 2 vind je boven op het blok in een oliekoeler. Dat was iig het geval bij mijn 97'er.

Die staat overigens te koop bij de nieuwe eigenaar. Vraagt de hoofdprijs en liegt over het bouwjaar.

Wees gewaarschuwd

Kenteken is MX-48-SY (Klik)
 
Laatst bewerkt:
Als je met een off road doet waarvoor hij bedoeld is krijg je krassen en deuken in het frame.
Dat is niet verwaarloost maar gebruikt. Als je geen deuken of krassen wilt moet je uit het zand blijven.