Niet starten Bandit

Kleef

Die hard MF'er
24 jan 2002
866
0
Ik heb een Bandit 600 uit \'95. Na 3 weken stil te hebben gestaan wil hij nu niet meer starten. de startmotor draait rondt maar er komt elke keer een knal uit de uitlaat. Ik heb er nieuwe bougie\'s ingedraaid, maar zonder resultaat. Met choke of zonder choke het maakt niet uit, hij pruttelt een paar keer maar start niet en knalt dus uit de uitlaat.
Nu heb ik vandaag de tank eraf gedraaid, maar er komt alleen benzine uit de tank als deze op Pri staat. En op On of Res dus niet (of werkt dit op vacuum zodat het klopt dat er niets uitkomt??) ook start hij niet als de kraan op Pri staat. Ik heb de vlotterbakken afgetapt en weer vol laten lopen.

o ja het is niet de Dodemansknop,
 
Dat van je tank dat klopt en is normaal. Als je je motor verzopen hebt dan moet je hem gewoon een tijdje zonder choke, volgas starten dan blaast de verbrandingsruimte weer droog. Heb je ook gekeken of je bougies ook echt vonken?
Soms wil schelden ook wel helpen.... ;)
 
-Hij start dus wel!!, hij slaat niet aan!!!-


ik ken dat, de shadow van mijn vriendin heeft dat ook, als ik de accu met een acculader een tijdje laat laden slaat de machine wel aan.
of is de accu helemaal op spanning?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En op On of Res dus niet (of werkt dit op vacuum zodat het klopt dat er niets uitkomt??)

o ja het is niet de Dodemansknop,

On en Res werken op motorvacuum!!!! pri(mair) is directe benzine toevoer zonder kraan werking.

\"Met choke of zonder choke het maakt niet uit, hij pruttelt een paar keer maar start niet en knalt dus uit de uitlaat.\" -> start,pruttel,stil,starten,lopen,een beetje gas en rijden. dat doet de mijne elke dag weer
als het niet te koud(~10graden) is kan je zonder choke starten.
als de motor verzopen is moet je hem flink door starten(geen choke en gas). je hebt kans dat ie op een bepaalt moment wildt gaan aan slaan -> door starten. let op accu kan dan wel leeg gestart worden!!!!


 
Laatst bewerkt:
- spanning op je accu controleren (zal wel ok zijn als hij wel ronddraaid, ik geloof dat het met een draaiende motor rond de 13 volt moet zijn...)
- bougies controleren (evt ff droogblazen).
- benzine controleren (als je vlotterkamers zijn volgelopen zal dit wel ok zijn...).

moet ie starten,,... :]

tenzij je echt een probleem hebt.....
 
Ik heb de bougie\'s gecontroleerd en vonken allemaal. Alleen vindt ik dat ze weinig vonken vergeleken met een brommer bougie.
Volgens mij is hij niet verzopen want de bougie\'s zijn niet nat.
Ook starten zonder choke, en met gas of zonder gas doet hij niet. De accu laad ik altijd na het starten op een geeft gewoon 12 V.

Dus :? ...
 
O ja, ik tank gewoon Euro 95 dus niet met loodvervanger.

Ik heb nog lopen schelden maar dit hielp niet helaas ;) .
Ik wil ook nog koffie proberen, maar moest dat in ??

Nee, geintje bedankt voor jullie reacties
:)
 
Ben je lid van de ANWB? Duw hem dan je stad uit, en bel die kerels, die ritselen dat wel! (en gratisssss)

Goed idee war jong?

Ze komen als je het dure abbo hebt toch ook bij je thuis :?

Edit: effe nagekeken: Met Wegenwacht-Totaalservice krijgt u dag en nacht Wegenwachthulp in heel Nederland (ook in uw woonplaats), inclusief vervangend vervoer. Wie geen behoefte heeft aan pechhulp in de woonplaats en vervangend vervoer, kan kiezen voor Wegenwacht-Basis service.
 
Laatst bewerkt:
Hij zegt het ook niet ff als ie het weer aan de praat heeft he??? :(
Is wel zo sociaal rubbertje, al die mensen geven jou tips en jij meldt het niet eens even dat je de omgeving al weer onveilig aan het maken bent...
Nou ja, is jou keuze. RUBBER KAN WEER :]
Fijne zomer toegewenst rubber, groeten Marcel
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan