Niet starten na 3 jaar stil staan ( alweer 1 ja)

Mr.Vegas

MF'er
26 apr 2006
63
0
Horn (Limburg, NL)
Na 3 jaar stil gestaan te hebben bij de vorige eigenaar ben ik
mijn Honda VT 750 amerikaans model weer rijdend aan het maken.
Olie en oliefilter vervangen, nieuwe accu en bougies, maar de
motor wil maar niet starten.
Luchtfilter is smerig (nieuw besteld, maar nog niet binnen),
carbs krijgen benzine, benzine pomp werkt, bougies zijn beetje vochtig,
maar motor wil maar niet aanslaan.
Het vreemde is bij doorstarten slaat de toerenteller uit, en uit
de uitlaten komt stotend lucht ( zuigers gaan op en neer??? )
Dit is mijn eerste motor, waar ik zelf aan sleutel, dus vergeef me mijn
"domme" opmerkingen.
Suggesties zijn meer dan welkom, en alvast :} .
Groeten Roy
full
 
Hey,
Tja zoals je zegt er komt lucht uit je uitlaat, dus je zuigers bewegen. Zou je ook meteen wel merken als dit het niet deed.

Ik had even de bougies eruit gedraaid en tegen het blok gehouden om te kijken of het vonkt. Zo niet zul je het terug moeten leiden naar kabels, bobines, daarvan de kabels (stekker oxidatie) en dan naar je junction box, dan wel naar je vliegwiel ontstekingsetje.

Als het allemaal nat is, dan mist er alleen nog een vonkje lijkt me zo. Compressie zal die ook wel hebben lijkt me.

Heb je gekeken of je benzine niet 3 jaar oud is, want dit wil ook nog wel eens slecht branden, carburateurs doorgespoeld, oude benzine uit vlotterbakjes.

Tja, zo snel kan ik ook geen andere redenen bedenken!

Succes ermee, dan kun je weer :]
 
Als je de carbs aftapt, kan er condens van de tank uit komen. Omdat het sterk naar benzine ruikt, neemt men wel eens aan dat er benzine afgetapt wordt. Neem geen risico, tap per carb meer dan een kopje af. Als dit geen oplossing biedt, dan idd de tip van jb37.
 
Alle 4 de bougies geven een vonk af.
hoe tap je alle 2 de carbs af, kan hiervan niets in het
werkplaatshandoek vinden.
Wil eerst alle andere opties proberen voor ik de carbs uit elkaar
ga nemen.
Hoe is het trouwens mogelijk dst de toerenteller uitslaat bij het
doorstarten ( ong. 6 seconden), de teller slaat uit tot 6000 rpm.
Ik dacht de "teller" voor de toerenteller op de krukas zit???
Lijkt me sterk dat de krukas zo snel rond draait bij doorstarten en
niet aan slaan.
Thanks voor de reacties.
 
Eerst de carbs aftappen.
Waarschijnlijk ligt daar het probleem, hoe het bij deze moet weet ik niet.
Maar bij de motoren die ik heb gehad was het het schroefje aan de onderkant open draaien en dan liep het er meteen uit.
(bijna)alles eruit laten lopen, en dan nieuwe erin gooien en voila hij gaat starten(waarschijnlijk).
 
Laatst bewerkt:
Nee, je hebt de gegevens van de verkeerde motor zitten lezen, deze is 20 jaar ouder. ;)

Dank; dit verhelpt in ieder geval mijn verwarring (maar niet de problemen).

MrVegas: ... Hoe is het trouwens mogelijk dst de toerenteller uitslaat bij het doorstarten ( ong. 6 seconden), de teller slaat uit tot 6000 rpm.
Ik dacht de "teller" voor de toerenteller op de krukas zit???
Lijkt me sterk dat de krukas zo snel rond draait bij doorstarten en
niet aan slaan ...

Beter checken dan "dachten" waar de toerenteller zijn signaal vandaan krijgt, want reeds "in die jaren" bestonden er ook toerentellers die electrisch, vanuit de onsteking worden aangestuurd.
Blijft evengoed dat "getal" wel raadselachtig maar MISSCHIEN treden er bij onregelmatig/laag toerental misselijke harmonischen op en/of "twijfelt" er een bougie of KAPJE.
 
Als ik het goed heb, dan zijn alle Honda VT 750's, van dat jaar,
modellen met één dubbele carb.
Toen ik vanmorgen de motor probeerde te starten, heeft hij enkele
seconden gelopen, waarna die weer af sloeg.
Ik krijg het vermoeden dat er iets niet klopt met de choke
(blijft hangen op vol open???), waardoor de moter verzuipt.
Sleutel morgen verder, laat het wel weten.
 
Als ik het goed heb, dan zijn alle Honda VT 750's, van dat jaar,
modellen met één dubbele carb.
Toen ik vanmorgen de motor probeerde te starten, heeft hij enkele
seconden gelopen, waarna die weer af sloeg.
Ik krijg het vermoeden dat er iets niet klopt met de choke
(blijft hangen op vol open???), waardoor de moter verzuipt.
Sleutel morgen verder, laat het wel weten.

Lees je dit topic niet ofzo |(

Vind je het gek dat ie afslaat als hij geen benzine krijgt doordat de carb verstopt zit :X
 
Als je blijft doorgaan met startpogingen aan een zo goed als zeker vervuild/geklonterd brandstofsysteem dan zuig je geheid steeds meer vuil klem in kleine doorgangen en wordt het reinigen van de carb des te moeilijker.
 
Keek net pas weer op het forum,
lag er vanmorgen bij mij uit,
dus kon jullie adviezen niet opvolgen.

En jullie kunnen natuurlijk ook wel begrijpen,
dat ik vanmorgen toch even moest proberen als die startte.

Morgen gaan de carbs uit elkaar, en hopelijk ook weer elkaar.
Maar bedankt voor jullie hulp
 
Keek net pas weer op het forum,
lag er vanmorgen bij mij uit,
dus kon jullie adviezen niet opvolgen.

En jullie kunnen natuurlijk ook wel begrijpen,
dat ik vanmorgen toch even moest proberen als die startte.

Morgen gaan de carbs uit elkaar, en hopelijk ook weer elkaar.
Maar bedankt voor jullie hulp

Ja dat maakt niet uit, maar ik snap niet dat het eerste waar jij dan aan denkt de choke is :? Terwijl iedereen zegt: carbs vuil. Dan is het toch duidelijk waar het aan ligt dat ie uitvalt?
 
Je mag um me brengen
Ik woon voor jou niet naast de deur
Is niet klaar terwijl u wacht
Maar kost je niks

is gewoon

- goed schoonmaken
- fles met Forte voor carburatie doorstoken
- en algehele motor check

Maar ik kan het doen als het me uitkomt

- ik werk snachts
- heb elke middag tijd

www.motorenhuls.nl die gezelligheid belangrijker vindt dan een paar rotcenten
 
Terug
Bovenaan Onderaan