Niet starten van CBR 600 F 93'

Jeff85

Rookie
27 jan 2007
2
0
velserbroek
Ik heb wat problemen met mijn CBR 600F uit 93'.

Als ik mijn motor start als deze koud is dan doet ie het gelijk. Hij start dan zoals hij hoort te starten. Is hij warm dan is het echter een ander verhaal. Als ik hem dan wil starten dan lijkt het wel of de accu leeg is. Hij doet niet veel meer in ieder geval. Heb er eind vorig jaar een nieuwe accu ingezet en ik heb ook de spanningsregelaar doorgemeten. Geen problemen met beide. Wat zou het eventueel wel kunnen zijn?? Zou iemand mij kunnen helpen??

Alvast bedankt!
 
Ik heb wat problemen met mijn CBR 600F uit 93'.

Als ik mijn motor start als deze koud is dan doet ie het gelijk. Hij start dan zoals hij hoort te starten. Is hij warm dan is het echter een ander verhaal. Als ik hem dan wil starten dan lijkt het wel of de accu leeg is. Hij doet niet veel meer in ieder geval. Heb er eind vorig jaar een nieuwe accu ingezet en ik heb ook de spanningsregelaar doorgemeten. Geen problemen met beide. Wat zou het eventueel wel kunnen zijn?? Zou iemand mij kunnen helpen??

Alvast bedankt!

Misschien toch ergens sluiting in je systeem? Of lekstroom?
Dat je accu leeggetrokken wordt als je aan het rijden bent.

Als je dan een tijdje stilstaat (koud), trekt de accu klein beetje bij en is misschien net genoeg voor het kunnen starten.
 
Laatst bewerkt:
Check voor de zekerheid eens of de klemmen op de accu-polen goed schoon zijn en echt vast zitten. Inspecteer ook de draden op de startmotor en vooral de "aardverbinding" ofwel minleiding, montage 2 einden.
 
Ja dank jullie wel. Ik heb het allemaal nagetrokken en zag er goed uit. Heb er voor de zekerheid toch maar een nieuwe spanningsregelaar ingezet omdat, ik hoorde dat deze vaak voor problemen zorgt bij CBR'tjes van dit bouwjaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan