Niet starten ZX-12 met spyball

lelijk hoofd

MF'er
26 okt 2005
94
0
Utrecht
Beste mensen,
ik heb particulier een zx-12 gekocht met een spyball alarm. Ik wordt er helemaal knettergek van! Heb de gebruiksaanwijzing helemaal uitgepluist maar 9 van de 10 keer wil hij niet starten.
Het enige wat ik hoor is gezoem onder de fake benzinetank als ik de startknop indruk.
Nog iets bizars is dat de 4 keren dat ik hem wel kon starten hij op de zijstandaard stond. Daarbij moet ik zeggen dat het leek of de startmotor haperde en hij de motor nog maar net aan kon slingeren! Heb werkelijk alles geprobeert inclusief het uitschakelen van het hele systeem voor "onderhoud"... Starten Ho maar! Pokkeding! Ik heb nu zin om dat hele rotalarm er maar uit te slopen!
En ja, uiteraard deed hij het wel toen ik hem kocht en heb proefgereden!
Accu is ok, getest en gemeten en aan de druppellader. Alle zekeringen zijn ok.
Wat moet ik doen en wie kan mij helpen!!!!!!!
Alvast bedankt.
Oh ja, het is een 2002 model met 9.000 km op de teller.
Groet Sander
 
als de startmotor de motor nog maar net aan kon slingeren, is dan de accu niet te zwak?
wat de druppellader aangeeft klopt niet altijd en wil ook niet zeggen dat de accu goed is.
zet er anders eens een andere accu bij met startkabels.
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp je frustratie en snap dat zo'n spyball je tot waanzin kan drijven. Heb zelf nl. ook zo'n pokkeding op mn fiets gehad en die deed altijd datgene wat ie niet moest doen op het verkeerde moment.

Dus tenzij het voor je verzekering een vereiste is zou ik em er lekker afhalen, want dieven laten zich er toch niet door tegenhouden.
 
nope als je het alarm nodig hebt voor jouw verzekering mag je deze er niet uitslopen ondanks dat je een certificaat hebt.
Probeer eerst eens een andere goed vol opgeladen accu . Start die dan nog lastig of slecht dan alarm demonteren en opnieuw starten . Wie weet ligt het helemaal niet aan het alarm zit je al het werk voor Jan met de korte achternaam te doen.

PS bel die gast waarvan je hem kocht ff op ?

Je heb wel een vette bike gekocht ! :9~
 
Laatst bewerkt:
Hoezo mag ik hem er niet uit slopen???
Dat weten ze toch niet als hij gejat wordt!! Dat het alarm er niet op zat?
En ja het is een vette motor, hij is ook nog getuned. Powercommander en hotcam compleet systeem. 220 pk op het achterwiel volgens de dyno uitdraai....
Maar dan moet hij het wel doen godverdegodverde.....
 
Als ie vet is zou ik 'm eerst ff wassen.

Spyball is bij mij al jaren probleemloos. Je weet dat je na het contact aan zetten eerst de startonderbreker (knipperend rood ledje) er af moet halen? Met een druk op de knop? En dáárna pas kunt starten? Althans, zo werkt de oudere spyball van mij.
 
Ik werd ook knettergek van het spyball alarm op m'n motor. De buurt kon ook regelmatig meegenieten als dat ding weer afging terwijl ik 'm probeerde te starten.
De activatie van de startonderbreking na 30 seconden is ook irritant.
 
Hoezo mag ik hem er niet uit slopen???
Dat weten ze toch niet als hij gejat wordt!! Dat het alarm er niet op zat?
En ja het is een vette motor, hij is ook nog getuned. Powercommander en hotcam compleet systeem. 220 pk op het achterwiel volgens de dyno uitdraai....
Maar dan moet hij het wel doen godverdegodverde.....

Happy dyno zeker? :P
Maar idd: alarm eruit slopen en een verzekering nemen die een alarm niet verplicht stelt. De ZX12 heeft een startblokkering en dat is vaak al genoeg. Plus een goed slot natuurlijk.
 
Jazeker weet ik dat, maar ook al brand het lampje niet, hij start gewoon niet.
Dan probeer ik hem weer aan te zetten en weer uit, alles ziet eruit alsof het werkt maar dan druk ik op de startknop en dan hoor ik slechts bzzzzzzzzzzzzz van de benzine pomp ofzo weet ik het... ik wordt er gewoon ziek van! Ik wil rijden verdomme!!!!
 
Als je wilt weten of je accu leeg is kun je een voltmeter op de beide accupolen zetten, meet de spanning, zou iets van 13,5 oid horen te zijn.

Als je dan met de meter er nog op start en de spanning keldert naar 8 volt of lager dan is het balletje niet de boosdoener maar je accu. Mogelijk heeft het balletje wel geholpen door de accu te legen voor je.

Goed starten bij een testrit is altijd voor elkaar te krijgen door de accu goed opgeladen te hebben op dat moment.

mocht je tijdens starten niet bij je accu kunnen kun je de spanning ook van een koplamp meten (als deze tenminste aan blijft staan tijdens starten en niet uitgeschakeld wordt)

mvg

db
 
Het gezoem is waarschijnlijk de benzinepomp.
Deze wordt normaliter bij een ingebouwd alarm ook onderbroken.
Als je dus het gezoem hoort tijdens het starten, is je alarm uigeschakeld.
Je alarm werkt dus naar behoren, mits het gezoem ook daadwerkelijk van de pomp is.
Het uibouwen van je alarm is zo gebeurd.
Gewoon de draden volgen en verwijderen, alleen en aantal moet je weer door verbinden.
benzinepomp en startrelais.
 
Oh ja, ook wordt er gesuggereerd dat de spyball ook korte geluidsignalen geeft bij in en uitschakelen van de bewegingssensor en zo maar die van mij maakt alleen geluid als echt het alarm af gaat.
Heb jij een vierkant kastje met groene knoppen? Dan heb je nog de 'oude' uitvoering. Die heb ik ook en werkt al 8,5 jaar probleemloos in 2 fietsen.
 
Mmm gisteren toch weer eens geprobeert.
Hij start alleen wanneer ik de koppelingshendel NIET intrek??? Echt bizar dus, als ik tijdens het starten de koppelingshendel intrek dan stopt de startmotor....
Gisteren dus 2 x gestart zonder problemen! Hoe bizar is dit mannen!
Vandaar dus dat hij het zo vaak niet deed, ik start altijd met de koppeling ingetrokken....
 
Dan is je kopplings schakelaar defect/vies.
Je kunt de contacten binnenin de schakelaar schoonmaken met een elektroborsteltje of gewoon een andere kopen.
Een zx12 hoort in de vrij altijd te starten dus ook als je de koppling niet intrekt.
 
Het spy-ball alarm schijnt inderdaad niet zo goed te zijn, echter werkt hij in mijn fiets wel.
Zodra hij mankementen gaat vertonen, sloop ik hem er uit, het is zo`n gedoe met het starten.

Heb m`n fiets ooit gekocht bij motorport Uithoorn [nieuw] , heb echter nooit de unlock code gekregen van de spy-ball alarm, dus als ik een lege batterij van de afstandbediening heb, kan ik hem niet meer starten met de contactslot unlock code.

De ZX12 moet je zonder intrekken van de koppeling kunnen starten, echter als hij in de versnelling staat, moet je hem eerst in z`n vrij zetten, en dan starten.

Er is echter maar een kleine tijd om te starten, als je te lang wacht na uitschakelen alarm, neemt je immobilizer de beveiliging over, en moet je weer helemaal over nieuw beginnen.

Een niet goed werkende koppelings schakelaar is vervelend, maar is niet een euvel van de ZX12.
 
Terug
Bovenaan Onderaan