Niet startende CBR600F

Arno2104

Rookie
27 mrt 2010
3
0
Kleve (D)
Hallo allemaal.

Mijn vrouw heeft een CBR600F ui '92.
Ze was op weg naar huis toen ineens de motor raar begon te sputteren, alsof het leek dat de benzine op was. Geen brandstof was het niet, want de tank zit nog halfvol. Ik heb de tank verwijderd, het kraantje gedemonteerd en open geschroeft. Was netjes schoon. Wat mij opviel is dat ik nergens een brandstoffilter kan ontdekken. Zitten die in de carburateurs ofzo?
Luchttoevoer, en brandstoftoevoer,naar de carburateurs is in orde lijkt mij.

Weet iemand misschien waar dit euvel aan kan liggen?

Groeten, Arno
 
Hallo allemaal.

Mijn vrouw heeft een CBR600F ui '92.
Ze was op weg naar huis toen ineens de motor raar begon te sputteren, alsof het leek dat de benzine op was. Geen brandstof was het niet, want de tank zit nog halfvol. Ik heb de tank verwijderd, het kraantje gedemonteerd en open geschroeft. Was netjes schoon. Wat mij opviel is dat ik nergens een brandstoffilter kan ontdekken. Zitten die in de carburateurs ofzo?
Luchttoevoer, en brandstoftoevoer,naar de carburateurs is in orde lijkt mij.

Weet iemand misschien waar dit euvel aan kan liggen?

Groeten, Arno



de filter zit bovenop de kraan normaal in de tank zeg maar

ik zou het in de carbarateur zoeken denk ik kijk even of je bougies nat worden naar een paar keer starten.
 
Er zit een benzine filter in de tank, bovenop het kraantje gemonteerd.
En er zitten ook kleine filtertjes bij de ingang van de carburateurs, als je deze wilt schoonmaken zul je de vlotterbakken eruit moeten halen en doorblazen.

Het lijkt idd dat er veel vuil in het systeem zit, dus de sproeiers e.d. doorblazen zou ook geen kwaad kunnen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan