Niet-startende GS500E

Bright

MF veteraan
10 apr 2004
2.047
0
Ha luitjes,

Vanochtend wilde ik mijn Suzuki GS500E uit 1990 starten, maar de startmotor bleef maar draaien. Er was dus een constant draaiend geluid van de startmotor. Nou heb ik er een andere startmotor ingezet van een gs500 om te kijken of het aan de startmotor lag. Echter bij deze startmotor deed hij precies hetzelfde.

Met/zonder choke, het werkt beide niet.

Groeten,
Bright
 
Er zit toch een koppelings-deel tussen startmotor en de rest? "Krans" en/of een soort freewheel, denk ik. Misschien pakt er iets niet, klemmend of moet gesmeerd worden. Hoe kan anders die startmotor draaien zonder iets mee te trekken?
 
Ja daar zaten ik en ons pa ook al aan te denken, dat die waarschijnlijk dat tandwieltje vlakbij de koppeling niet grijpt ofzo. Maar ja hoe kunnen we dat fixen? Kunnen we zomaar de zijkant openschroeven of loopt er dan vet veel olie uit? :) Heeft er hier iemand ervaring mee?
 
Heb je al geprobeerd om hem aan te lopen? Misschien als de motor ff gedraaid heeft dat er nog iets "terugspringt" ofzo. Je weet maar nooit. Het startmechanisme zit aan de linkerkant (van achteren gezien). Als je dat deksel loshaalt, klotst alle olie er wel uit, tenzij je de motor flink schuin ergens tegenaan zet of de olie aftapt.
 
Thx, heb hem zojuist ff aangelopen en nu doet die ook weer gewoon electronisch starten mbv de startmotor. Waarschijnlijk is zon tandwieltje ofzo dan toch teruggesprongen.

Wat mij betreft kan er hier een slotje op *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan