niet startende intruder

Thor-rider

Rookie
19 okt 2011
14
0
Kapelle
Het is alweer heel lang geleden dat ik hulp heb durven vragen, eigenlijk niet meer sinds mijn laatste projectje, de cb 750k. Deze is zelfs niet meer op de foto te zien, dus zo lang is het geleden.
Maar nu ben ik bezig met een suzuki intruder. Deze motor is verbouwt naar een eenzitter en afgelopen winter zijn de kappen van het blok eraf geweest, het chroom was erg slecht dus opnieuw matzwart gespoten met plastidip. Maar helaas, ik wilde hem vandaag aanslingeren, de starmotor ging rond maar aanslaan ho maar.
Wie o wie weet er raad?

Even de stand van zaken:

Bezine ja
Stroom (accu) ja vol
Startmotor gaat rond
Stopknop op stuur staat op run
Wat mis ik nog?
 
Benzine ja... is dat in de tank ja of als damp in de cilinders ja?
Dat is nog best een verschil namelijk.

Start hij wel op remmenreiniger?
Zo ja, dan zit je waarschijnlijk met een verstopping in je carburateurs te kijken.
 
Het is alweer heel lang geleden dat ik hulp heb durven vragen, eigenlijk niet meer sinds mijn laatste projectje, de cb 750k. Deze is zelfs niet meer op de foto te zien, dus zo lang is het geleden.
Maar nu ben ik bezig met een suzuki intruder. Deze motor is verbouwt naar een eenzitter en afgelopen winter zijn de kappen van het blok eraf geweest, het chroom was erg slecht dus opnieuw matzwart gespoten met plastidip. Maar helaas, ik wilde hem vandaag aanslingeren, de starmotor ging rond maar aanslaan ho maar.
Wie o wie weet er raad?

Even de stand van zaken:

Bezine ja
Stroom (accu) ja vol
Startmotor gaat rond
Stopknop op stuur staat op run
Wat mis ik nog?

In jouw rijtje mis ik een vonk. Wat voor intruder is het want er zijn er nogal wat...
 
mijn intruder wil na lang stilstaan ook vaak moeilijk starten. soms zelfs een 10 tot 20 sec voor de 2e cilinder echt meedoet, incl mooie vlammen uit de open uitlaten.
als je vonken hebt, benzine goed is (schoon en niet al jaren oud) en alles draait....
doorstarten en idd remmenreiniger, startspray of gewoon deo-spuitbus in het luchtfilter.
nog een tip, zonder tank met een omgebouwde fles als tijdelijke tank sleutelt veel makkelijker
voor meer tips en trucks spit idd het brikkenforum eens door
 
Het is alweer heel lang geleden dat ik hulp heb durven vragen, eigenlijk niet meer sinds mijn laatste projectje, de cb 750k. Deze is zelfs niet meer op de foto te zien, dus zo lang is het geleden.
Maar nu ben ik bezig met een suzuki intruder. Deze motor is verbouwt naar een eenzitter en afgelopen winter zijn de kappen van het blok eraf geweest, het chroom was erg slecht dus opnieuw matzwart gespoten met plastidip. Maar helaas, ik wilde hem vandaag aanslingeren, de starmotor ging rond maar aanslaan ho maar.
Wie o wie weet er raad?

Even de stand van zaken:

Bezine ja
Stroom (accu) ja vol
Startmotor gaat rond
Stopknop op stuur staat op run
Wat mis ik nog?
Vonk sjekken.
En ev de decompressieklep nakijken.
 
Hartelijk dank voor de tips, hij start weer!
Ik denk dat de brandstof toevoer haperde.
Na lang starten , wel de accu aan de lader moeten zetten, gaf hij een teken van leven.
Even doorgezet en jawel hij deed het weer!!

Nogmaals, dank
 
die kwaal hebben die van mij ook....na lange tijd stilstaan dan moet je even goed door blijven starten.....als ze dan eenmaal hebben gelopen dan starten ze ook vrij snel.....
 
Nogmaals hartelijk dank voor de informatie , de motor heeft weer gedraaid.
MAAR helaas , het volgende probleem heeft zich alweer aangemeld.

Vandaag dacht ik even een klein rondje te kunnen gaan doen om eenenander te testen.
Hij startte goed , maar ben aleen de eerste versnelling kwijt?!
Dus niet : 1 naar boven en de rest naar beneden, nee nee de 1 naar boven is weg!
Het zal toch niet zo zijn dat alles weer uit elkaar moet?
Ik vrees van wel, maar wat zou het probleem kunnen zijn?
Voordat ik eraan ga beginnen toch maar eerst hier aan jullie vragen.
 
Alle schakelbakken die ik ben tegengekomen op motoren zijn met de eerste versnelling beneden, tikje omhoog naar neutraal, tikje omhoog naar 2, etc. (Jawa 634, Kawasaki 600 gzr?, Honda Goldwing, etc.)
 
1 naar beneden en de rest naar boven is standaard. In de racerij willen ze het pookje wel eens omdraaien, dit is puur om tijdens het opschakelen je voet niet onder het pookje te hoeven wringen (bochten) Heb je misschien je pookje verkeerd gemonteerd?
 
Daar was ik al bang voor.
Dus alle olie er uit en de rechterkant er weer af, maar dan....
Het schakelpookje loopt vanaf links door het blok naar de rechterkant, aan het uiteinde zit een plaatje met tanden.
Deze heb ik in het midden van het tandrad gedaan.
Dus ik snap eigenlijk niet wat er verkeerd is gegaan.
Of loop ik nu op de zaken vooruit?
 
Terug
Bovenaan Onderaan