Niet stationair lopende HusQ

$tranger

MF veteraan
14 mrt 2002
1.079
0
Amsterdam
Bij de aanschaf van m'n Husq was het vrij duidelijk dat de kleppen gesteld moesten worden. Op een kwade dag heb ik dit maar eens gedaan. Echter toen ik 'm weer in elkaar wou schroeven was ik een paar ringetjes kwijt en was ik bang dat deze heel misschien wel in de kop gevallen waren. Ik heb toen de kleppendeksel eraf gehad en zonder momentsleutel weer gemonteerd. Sindsdien heeft de motor niet lekker meer stationair gelopen. Als ie koud is wel, maar echt na 1,5 minuut lopen moet je continu gas blijven geven om 'm lopend te houden. Voor het gevoel verliest ie ook vermogen. Het stationair hoger afstellen met de stationair schroef lukt ook niet, op een gegeven moment houd ie dat niet meer bij.

Eerst had ik het vermoeden dat ik de kleppen te strak gesteld had en dat daardoor er kleppen open bleven staan als ie warm werd. Maar ik heb zo vaak de kleppen gechecked inmiddels, dat ik dat niet meer geloof. Wat 't verder kan zijn weet ik ook niet meer. Heeft iemand misschien enig idee? Is de kleppendeksel misschien niet netjes gemonteerd en kan dat zoveel problemen geven? Ik heb wel vloeibare pakking gebruikt, heel matig, maar volgens mij voldoende.
 
kwade dag? was hartstikke lekker weer toen...

maar lekkende pakking kan het probleem niet zijn, enige wat ie dan doet is olie eruit kotsen. En je speling wordt dan iets groter.

maak je carb eens schoon...zal me niets verbazen als het daar in zit, ding was er toen toch ook afgeknald?
gewoon even de standaard dingen nalopen en elimineren zodat je zeker weet dat je het daar niet moet zoeken.
 
Heb je (behalve de klepspeling) de nokkenastiming driedubbel gecontroleerd na de montage? Als de nokkenasketting ook maar een tandje versprongen is, kun je de meest vreemde problemen krijgen. En schade aan de motor natuurlijk.
En hoe is de compressie? En is de cilinderkoppakking vernieuwd?
 
Heb je (behalve de klepspeling) de nokkenastiming driedubbel gecontroleerd na de montage? Als de nokkenasketting ook maar een tandje versprongen is, kun je de meest vreemde problemen krijgen. En schade aan de motor natuurlijk.
En hoe is de compressie? En is de cilinderkoppakking vernieuwd?
Ik neem aan dat de kop er niet af is geweest en de nokkenas hoeft er voor het kleppen stellen ook niet af. Als je kleppendeksel niet goed zou zitten dan zou deze lekken.
Vervang je bougie eens voor een nieuwe, dat wil ook wel eens helpen.
 
Goed plan, heb ik liggen en ga ik idd ook maar eens doen!

Mijn ervaring is alleen dat een bougie wel of niet werkt en meestal niet een beetje, daarom was ik daar nog niet helemaal van overtuigd.
 
Goed plan, heb ik liggen en ga ik idd ook maar eens doen!

Mijn ervaring is alleen dat een bougie wel of niet werkt en meestal niet een beetje, daarom was ik daar nog niet helemaal van overtuigd.
Dat dacht ik ook altijd maar ik heb met mijn trialmotor gehad dat hij niet door wou trekken in toeren. Na de bougie vervangen was het over
 
Gister ff bezig geweest en hij doet 't weer. Uiteindelijk alleen bougie vervangen en stationair opnieuw afgesteld en hij loopt weer als een zonnetje!

Ook nog gister ff wezen wheelie'en, staat op film en die komt als het goed is later vandaag. 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan