Niet te geloven, maar waar.

Wanneer krijg ik mijn geld?

  • december-januari 2003

    Stemmen: 6 16,7%
  • februari-maart 2003

    Stemmen: 17 47,2%
  • april-mei 2003

    Stemmen: 1 2,8%
  • juni-juli 2003

    Stemmen: 1 2,8%
  • nog langer wachten..

    Stemmen: 1 2,8%
  • Zie eerst maar eens dat je geld krijgt.

    Stemmen: 6 16,7%
  • Je hebt ook geen geluk met die fiets van je !!

    Stemmen: 4 11,1%

  • Totaal aantal stemmers
    36
Je kunt ook gewoon de kosten van vervangend vervoer in rekening brengen bij de tegenpartij, dan is er voor de verzekering (je kunt ze ook vooraf even bellen) een groter belang om snel uit te keren omdat de kosten van het vervangend vervoer iedere dag boven op de kosten van de schade komt.


Genotsderving, sleepkosten, vervangend vervoer, ...
Leegzuigen zulke eikels die zichzelf niet eens onmiddelijk aangeven :( (briefje achterlaten is nutteloos als je ook niet zelf naar de politie gaat)
 
vandeweek hebben ze mijn geparkeerde motor ook verzet om zo plaats te maken voor hun eigen auto :( en hij stond gewoon op de stoep niet eens op een parkeerplaats.

Da's een van de redenen waarom ik er alarm op heb zitten...mensen vinden het normaal schijnbaar om met hun fikken aan andermans spullen te zitten.

En mensen die doorrijden na een ongeluk (is overigens een misdrijf) moeten ze vet laten bloeden :(
 
Op maandag 16 december 2002 11:31 schreef Ohjajoh het volgende:
Update: Het is een bekende van een huisgenoot van mij, dus zijn naam en adres heb ik ook al.. })

En wanneer ga je hem afschieten?

Leuk als hij later weer eens langkomt...vindt het zeker heel normaal dat je verder rijdt nadat je iemands motor hebt omver gereden... lekker figuur :(

Kost zeker veel moeite om niet ff langs te gaan om hem/haar ff te hoeken (en die huisgenoot waarschijnlijk ook).
 
Let op want hier ga je straks verschrikkelijk de fout in.
Je hebt recht op 75% van de kosten vervangend vervoer exclusief benzinekosten en kosten ivm bijvoorbeeld afkoop eigen risico.
Daarnaast moet er sprake zijn van het huren van een gelijkwaardige motor ( prijs en prestatie ). Als je schade hebt aan een RD350 kun je dus niet doodleuk een rekening indienen van de huur van een MV Agusta Senna blablabla.
Voorts is het zo dat je recht hebt op vervangend vervoer gedurende de reparatieperiode en bij total loss zo'n 14 dagen ! Reken je dus vooral niet rijk. Overigens is het huren van een motor loeiduur en dan tikt die 25% voor eigen rekening behoorlijk aan. Je OV kaart doet er gelukkig niet toe.

Zomaar een tip O-)
 
Op dinsdag 11 februari 2003 16:45 schreef Ohjajoh het volgende:
Nou, als je het over de duivel hebt.. Ik kreeg vandaag een brief binnen van de verzekering. Ik krijg... €243,- uitgekeerd. Jaja, dat is niet veel voor een omver gereden motor. En weten jullie waarom het zo weinig is?

OMDAT ER AL SCHADE OPZAT !!

Wat blijkt..als voorbeeld: Je gaat op je snuiter op RECHTS en bijvoorbeeld je voorkuip is kapot. Je maakt dit met wat glasvezel en een spuitsessie à €150,-. Dan wordt je motor omver gereden op LINKS door iemand. De expert kijkt ernaar en constateert dat je voorkuip (nieuw-waarde €600,-) al was beschadigd, aan de andere kant en dus al vervangen had moeten worden.

Dit zelfde geld voor je dubbele uitlaat en je stuur.

*knip*

Sjeez man ik zit me hier achter m'n pc al op te vreten, en dan is het nog niet eens mijn motor.... |( Ik wordt echt niet goed van dat soort "logica".

Succes met je nieuwe motor, dat je daar meer :] van mag hebben!
 
vandeweek hebben ze mijn geparkeerde motor ook verzet om zo plaats te maken voor hun eigen auto :( en hij stond gewoon op de stoep niet eens op een parkeerplaats.

maar ik had mijn schijfremslot er dus nog opzitten en die gaat nu belachelijk moeilijk open :(
heb ook direct aangifte gedaan en het kenteken van die auto genoteerd ( en in de aangifte op laten nemen )
dus ik ga nu ook maar eens ff afwachten. Ze hebben gewoon van iemand anders zijn spullen af te blijven !!!

Ja maar, een auto is belangrijker dan een motor, en een auto is ook groter, snap je dat dan niet? |( :r |( :r
 
hey mark, falk hiero! weet je wel, die langharige dude waar jij ooit tutor van bent geweest. is wel weer een diep triest gebeuren als ik het zo allemaal weer zie. geeft toch weer aan dat wij motorrijders altijd de lul zijn. ken het zelf ook ben het afgelopen driekwart jaar 3 keer op m'n plaat gegaan, waarvan 1 keer door een eigen domme fout. heb wel alle drie schades volledig zelf mogen dokken. dat met 'dat de schade er al op zat' is overigens wel leuk om te weten. heb mijn brik altijd zelf gefixed met tweedehands onderdelen en heel veel lijm en plamuur. dus als ik dan wel een keer iets uitgekeerd zou krijgen... :(
in ieder geval lekker laten bloeden die knakker.

p.s. zo'n sv is volgens mij toch best cool!!? die r6 heb jij toch helemaal niet nodig :+
 
Nou, als je het over de duivel hebt.. Ik kreeg vandaag een brief binnen van de verzekering. Ik krijg... €243,- uitgekeerd. Jaja, dat is niet veel voor een omver gereden motor. En weten jullie waarom het zo weinig is?

OMDAT ER AL SCHADE OPZAT !!

Wat blijkt..als voorbeeld: Je gaat op je snuiter op RECHTS en bijvoorbeeld je voorkuip is kapot. Je maakt dit met wat glasvezel en een spuitsessie à €150,-. Dan wordt je motor omver gereden op LINKS door iemand. De expert kijkt ernaar en constateert dat je voorkuip (nieuw-waarde €600,-) al was beschadigd, aan de andere kant en dus al vervangen had moeten worden.

Dit zelfde geld voor je dubbele uitlaat en je stuur.

Om het maar kort te zeggen.. ik baal.. Ik ga daadwerkelijk stoppen met deze motor en maar eens op jacht naar een ander. De motorbeurs komt eraan en ik hoop daar wat op te duiken. Ik ruil wat ik nu heb in en cash mijn geld.

Ik heb met mijn GPZ500S een fijne tijd gehad, maar ik kan het niet meer aanzien.. Ik wordt omver gereden, afgesneden en mensen rijden door na aanrijdingen. Ik neem twee cursussen VRO, ik oefen op parkeerplaatsen mijn speciale verrichtingen.. Kortom... Ik wil graag goed motorrijden. Omdat ik er nu eenmaal gek op ben. Maar alle rompslomp met verzekeringen, zelfs al heb ik rechtsbijstand.. Het breekt me op.

Ik ga deze motor weg doen en maar eens op zoek naar een ander. Ik wil al een jaar een R6, maar het ontbreekt me aan het geld. Misschien dan toch maar voor een Safe-PlusPlan gaan? één ding is zeker.. Ik ZAL deze zomer, wat zeg ik.. Lente al weer rijden !!

Gegroet.

Nee ! doe hem niet weg. laat ons niet alleen ! *D
Je komt toch wel op de meeting he ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan