niet uitkijkende koekblikker..

ProntoRobert

Die hard MF'er
23 jun 2006
375
0
Duiven
20 juli 2006, een doem dag als je het mij vraagt!

Ik rij op een voorrangsweg binnen de bebouwde kom, rechts zie ik een koekblik staan, die ziet mij denk ik ij mezelf dus ik rij door. geeft die idioot gas!

ik probeer dat vehikel te ontwijken en dat zou me waarschijnlijk ook zijn gelukt omdat ik net een sporweg over kwam en een redelijk lage snelheid had, ware het niet dat mevrouw (de bestuurster) mij op dat moment ook ziet en uit schrik op de rem trapt! Ik er dus vol in....

gelukkig heb ik er zelf op wonderbaarlijke wijze niets ernstigs aan over gehouden, stijve linker flank en nek. maar mn motor..... '(

Waarom letten die mensen toch niet gewoon op!

Wel wil ik de jongen op de zzr en de 2 motorrijders die me een blikje cola kwamen brengen bedanken. Dat was wel oké!

pas op mensen, met dit warme weer letten ze nog minder op....

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/392835/632fdae754cb5f7a1b134803a416133b (motor schade.jpg)​
 
full
 
Ik neem aan dat je dat blikje cola niet hebt opgedronken maar naar het hoofd
van die vrouwelijke koekblikker hebt gegooit?? :9

Neej serieuz... gelukkig heb je geen of weinig lichamelijke schade en daar gaat
het om! Motor komt wel goed door verzerkering ;)
 
Zonde van je bike, maar beter de bike in de kreukels dan de bestuurder.
Je mag dus nog van geluk spreken dat je langzaam reed i.v.m. de spoorovergang.
Vanmorgen met de motor naar me werk toe, beetje een laaghangende zon en dan nog steeds mensen die geen lichten aan hebben. Met dit weer rij ik altijd met een zonnenbril.
 
Formeel jurdisch is het duidelijk wie hier fout is: de automobiliste. Maar kijk nog eens naar wat jezelf schrijft:

20 juli 2006, een doem dag als je het mij vraagt!

Ik rij op een voorrangsweg binnen de bebouwde kom, rechts zie ik een koekblik staan, die ziet mij denk ik bij mezelf dus ik rij door. Geeft die idioot gas!

.................................

Waarom letten die mensen toch niet gewoon op!

.....................

pas op mensen, met dit warme weer letten ze nog minder op....
(Is kennelijk ook van toepassing op motorrijders, die iets minder alert zijn!)

Gouden regel blijft: Overtuig jezelf ervan dat ze je zien (oogcontact!!!!) en zelfs dat is nog geen garantie!
 
tja daar heb je wel gelijk in, maar het feit dat de automobiliste stopte was voor mij overtuiging genoeg, het was nl niet zo dat de auto er al stond toen ik aam kwam rijden maar dat ik de auto zag stoppen, ik ging er van uit dat dat voor mij bedoeld was, en tegen de zon in iemand in de ogen kijken is lastig, let wel, ik reed tegen de zon in. 8-)

maar in principe heb je gewoon gelijk ;)
 
tja daar heb je wel gelijk in, maar het feit dat de automobiliste stopte was voor mij overtuiging genoeg, het was nl niet zo dat de auto er al stond toen ik aam kwam rijden maar dat ik de auto zag stoppen, ik ging er van uit dat dat voor mij bedoeld was, en tegen de zon in iemand in de ogen kijken is lastig, let wel, ik reed tegen de zon in. 8-)

maar in principe heb je gewoon gelijk ;)
 
sucks man, succes met het herstel.....(was het geen mooie dame die jou wilde vangen? ;) )
 
Ja met dit weer worden de mensen minder oplettend helaas, dus inderdaad goed anticiperen en alles in de gaten houden. Ik had het vorige week ook op de snelweg in de file. Kwam bij een auto in de buurt zonder rechter buitenspiegel, op het moment dat ik dacht "ff in de gaten houden, die kan link zijn" stuurt ze naar rechts naar de andere baan, net dat ik er naast zit, kon gelukkig goed uitwijken...
Geeft ook weer aan dat je je snelheid aan de situatie moet aanpassen, je moet er niet aan denken als je harder had gereden :N
 
tja daar heb je wel gelijk in, maar het feit dat de automobiliste stopte was voor mij overtuiging genoeg, het was nl niet zo dat de auto er al stond toen ik aam kwam rijden maar dat ik de auto zag stoppen, ik ging er van uit dat dat voor mij bedoeld was, en tegen de zon in iemand in de ogen kijken is lastig, let wel, ik reed tegen de zon in. 8-)

maar in principe heb je gewoon gelijk ;)

Als zij nou tegen de zon in keek kun je je nog voorstellen dat ze niets heeft gezien...

Achteraf is het makkelijk praten natuurlijk. Misschien had je kunnen zien of mevrouw niet toevallig de andere kant op zat te kijken, maar als ik dit zo lees had je toch niet veel meer kunnen doen om deze ellende te voorkomen. Gelukkig geen letsel, en ik hoop dat je motor een beetje vlot weer klaar is!
 
idd kijken kijken kijken, en dan nog,

maar is dat niet een van de dingen die het motorrijden ook zo leuk en spannend maken?

inderdaad, ik denk eigenlijk dat het feit dat ik moest afremmen voor die spoorwegovergang een groot verschil heeft gemaakt qua persoonlijke eigen schade... ik snap niet dat ik alleen maar spierpijn heb.

maar aan de andere kant, had ik harder gereden dan was ik er waarschijnlijk al voorbij geweest voordat die auo daar was ;)

ik ga mn dealer bellen want mn motor staat bij een kennis die het allemaal heeft zien gebeuren...

en dan hopelijk snel weer rijden!!!
:] :] :] :P
 
idd kijken kijken kijken, en dan nog,

maar is dat niet een van de dingen die het motorrijden ook zo leuk en spannend maken?

inderdaad, ik denk eigenlijk dat het feit dat ik moest afremmen voor die spoorwegovergang een groot verschil heeft gemaakt qua persoonlijke eigen schade... ik snap niet dat ik alleen maar spierpijn heb.

maar aan de andere kant, had ik harder gereden dan was ik er waarschijnlijk al voorbij geweest voordat die auo daar was ;)

ik ga mn dealer bellen want mn motor staat bij een kennis die het allemaal heeft zien gebeuren...

en dan hopelijk snel weer rijden!!!
:] :] :] :P
 
Balen van de motor '( maar gelukkig heb je zelf niets :)

Doet me trouwens denken aan dat engelse verkeersveiligheid reclamefimpje.

Netjes van de hulpzame motorrijders :}
 
Gelukkig heb je zelf niks !!

Met de afhandeling komt het wel goed denk ik zo !!
 
Zo, als ik t zo zie heb je flinke schade (kromme boel) -O-

Gelukkig zelf nix, das *O*

Succes met afhandelen!



ehh.. zie ik hier een streetfighter projectje? :P
 
tja daar heb je wel gelijk in, maar het feit dat de automobiliste stopte was voor mij overtuiging genoeg, het was nl niet zo dat de auto er al stond toen ik aam kwam rijden maar dat ik de auto zag stoppen, ik ging er van uit dat dat voor mij bedoeld was, en tegen de zon in iemand in de ogen kijken is lastig, let wel, ik reed tegen de zon in. 8-)

maar in principe heb je gewoon gelijk ;)

Top dat je ook een stukje van de oorzaak bij jezelf weet te vinden!!!!! Hulde, daar word je zeker wijzer van! :}

Het blijft lastig. Maak zelf dit soort situaties ook regelmatig mee en vertrouw door ervaring helaas alleen nog maar op mijzelf. Zo ook gisteren. Rijdend door de Dorpstraat in ons dorp moet ik een lossende vrachtwagen die op mijn weghelft staat passeren. Uit de tegenovergestelde richting komt geen verkeer, dus inhalen van de vrachtwagen is op zich geen probleem. Echter in een auto die op de parkeerstrook aan de linkerkant staat ter hoogte van de vrachtwagen zit een oudere dame en jawel dat wat ik verwacht gebeurt! Zonder richtingaanwijzer te gebruiken, alleen naar achter kijkend, rijdt ze uit het parkeervak de rijbaan op; ziet mij op het laatste moment en rijdt alsnog door!!!!!!!! Anticiperend had ik mijn inhaalpoging van de lossende vrachtwagen al afgebroken en besloten om toch maar even te wachten en ruimte te creëeren om haar voorbij te laten rijden, hoewel ik verkeerstechnisch voorrang op haar had.

Ik hoop voor je dat de afhandeling snel gaat en je weer snel op de wielen kunt. :}
 
Top dat je ook een stukje van de oorzaak bij jezelf weet te vinden!!!!! Hulde, daar word je zeker wijzer van! :}


haha ja zelfs ik ben geen heilige ;) O-)

anticiperen is bij het motorrijden echt het sleutelwoord, bedankt voor de hulde!! dat gebeurt me niet zo vaak |(

ik vind het trouwens ook gaaf dat die andere motorrijders stopten en hulp boden, dan blijkt toch wel weer dat het groeten meer is dan een enkele formaliteit :W :}

medemotorrijder, jullie zijn TOPPERS!
 
Dit is gewoon klote,

Ik wil het niet nog erger maken, maar heb je al gezegd hoelang je de motor hebt... (1of2mnd zegt veenhuis heel zachtjes voor)

maar de dokter heeft verder geen schade kunnen vinden tussen al de losse steekjes???
dat is dan wel weer mazzel.

grtz Veenhuis
 
veenstra, rukker! en ja idd losse steekjes en wat verkrampte spieren (vanaf knie tot aan nek) maar dat schijnt normaal te zijn dus ik klap zachtjes in mijn handen.

losse steekjes....

losse kappen bedoel je toch??
 
veenstra, rukker! en ja idd losse steekjes en wat verkrampte spieren (vanaf knie tot aan nek) maar dat schijnt normaal te zijn dus ik klap zachtjes in mijn handen.

losse steekjes....

losse kappen bedoel je toch??
 
Terug
Bovenaan Onderaan