niet voldoende remdruk

MIOB

MF veteraan
18 sep 2004
12.192
41
Ik heb een remprobleem met mijn YZF 750 uit 93.

Van het najaar heb ik de remschijven vervangenomdat ze krom waren, ik heb meteen alle zuigers gangbaar gemaakt (er zaten er een paar vast). Echt fantastisch remmen deed ie nog steeds niet en het werd lanzaamminder. Dus heb ik laatst de remleidingen vervangen door staalomvlochten leidingen en de rempomp gereviseerd, maar nogsteeds pakt ie maar een paar centimeter voorikhet stuur raak en ikkan hem zelfs tegen het stuur aan trekken. Alleen als ik hem in stand 1 zet haal ik de maximnale remdruk, in stand 2 t/m 4 trek ik hemgewoon tegen het handvat aan. Ik heb hem extra ontlucht, maar dat hielp niet. Meerdere keren pompenlevert geen verandering op in het aangrijppunt.

Ik wil gewooon een remdie in de eerste centimeters al aangrijpt, hoe bereik ik dat?

Schijven zijn nog dik zat en ook de blokken zijn nog ruim voldoende.
 
misschien een domme opmerking (ik zit nog middenin het leerproces :) ), maar als er lucht in zou zitten, dan verandert het aangrijppunt toch als ik ga pompen?

edit: spatie zo goed als overleden...
 
Laatst bewerkt:
Jah, en als er geen lucht in zit, moet je handel kneiterhard zijn.

Er wil soms ook nog weleens een luchtbel in de banjobout op de rempomp zitten. Deze is er moeilijk uit te pompen... Het wil soms weleens helpen om die banjo even los te draaien en dan te pompen en weer dicht te draaien ;) . Hetzelfde principe als normaal ontluchten zeg maar...
 
Terug
Bovenaan Onderaan