niet werken vacuummembramen

6 apr 2004
67
0
Breda
Hallo MF'ers,

Vorige week heb ik op mn vfr rc36II de carburateurs vervangen voor een grotere set carbs. Na montage en afstellen leken ze het prima te doen. Echter toen ik de weg op ging accelereerde hij heel slecht. Na demontage bleek dat geen van alle vacuum membramen werkten bij het gas geven. Vervolgens heb ik ze alle 4 vervangen en ik ben er nauwelijks aangekomen. Nu werken er 2 en daarom natuurlijk 2 niet. Ik heb alles goed doorgeblazen, maar het probleem blijft. Heeft iemand misschien een idee ?? bedankt alvast.

Groet, Tom
 
als je in de luchtkanalen blaast met een klein beetje perslucht, komen ze dan wel omhoog?????
dan kan het zijn dat je luchtfilter(s) de inlaatkanalen verstoppen, of de doorstroming belemmeren
 
hehehe... als ze het niet deden accellereerde je motor zegmaar...niet.
Dat is altijd naar van CV carbs...gasschuiven zijn niet echt leuk te testen.

Redenen dat ze het niet kunnen doen zijn een lek in het membraan of verstopte kanalen.
 
Bedankt voor de reacties,
Na een paar uur kloten is het dan eindelijk gelukt om ze alle 4 te laten klapperen. Volgens mij luistert bij deze set carbs de aansluiting van het membraam op het huis en deksel heel nauw. Ik heb namelijk het laatste membraam tot 4 keer opnieuw moeten monteren om hem werkend te maken.
Groet, Tom
 
Terug
Bovenaan Onderaan