niet werkende knipperlichten bij safety lights

Suuske66

Rookie
2 okt 2002
17
0
Waalwijk
Ik heb een set van safety light gekocht en zelf gemonteerd. Geen probleem, safety lights werken prima maar mijn knipperlichten werken niet meer. De dealer had dit al aangegeven bij de aanschaf. De oplossing zou zijn de bijgeleverde diode (aan de oranje draad) monteren en eventueel (bij een Denso clignoteur) de eveneens bijgeleverde weerstand monteren. Tot zover geen probleem, omdat er in mijn Kawasaki Vulcan idd een Denso clignoteur gemonteerd zit, ook de weerstand aangesloten. Maarrrrrrrrrrrr, de knipperlichten weigeren elke normale dienst. Wel alle mogelijke versies van de safety lights (lijkt wel een disco in onze garage) maar gewoon links of rechts knipperen .... ho maar.

Wie heeft de oplossing voor dit probleem, ik heb het volgende al geprobeerd (sommige dingen zijn wellicht volslagen onzin maar je moet wat!)
Met weerstand
Zonder weerstand
Diode ondraaien
Diode terug in eerste stand
Weerstand ondraaien
Alles aan de oranje/groene draad en ook alle voorgaande probeersels nogmaals toepassen./
Alles weer aan de oranje draad
Alleen de weerstand in 2 standen
Alleen de diode in 2 standen
Weerstand aan de massa van de safety lights
Weerstand met apparte draad aan de massa
Weerstand tussen de diode en de clignoteur
Weerstand tussen de oranje draad en de diode

Volgens de gebruiksaanwijzing dient de diode aan de oranje draad gemonteerd te worden tussen de links rechts schakelaar en de clignoteur. De weerstand dient vervolgens met een zijde aan het eind van de diode gemonteerd te worden wat aan de zijde van de clignoteur zit en de andere zijde dient op de massa aangesloten te worden.

Nou schiet mij maar lek, ik snap niet wak fout doe (en ja ik ben een vrouw en nee ik ben niet blond). Ik ben 20 minuten bezig geweest het hele kastje te monteren en al ruim 3 uur |( bezig om de knipperlichten te laten werken!!!!!!!! Dus HELP HELP PLEASE :} .

Thnx Suuske
 
volgens mij moet je een diode plaatsen tussen de draad die van je kastje naar de knipperlichten gaat en eentje van je links/rechtsschakelaar naar je knipperlichten. Allebei met de minkant van je diode naar de knipperlichten.Zo voorkom je dat de twee systemen zich onderling beinvloeden.
 
Hoi Suuske,

De oplossing: Koop een andere (mechanische) clignoteur bij een automaterialen-zaak. Kost je 15-20 euro, en je bent van het hele gedoe met diodes en weerstandjes af. Ik heb dit net zelf gedaan bij mijn ZRX1200. Werkt gegarandeerd.
Het enige verschil is, dat je nu zachtjes getik hoort bij knipperlichten aan.

Succes
 
Terug
Bovenaan Onderaan