Niet zeker over de vervanging van mijn koppelingskabel (1983 Suzuki GSX 400 F)

negentiendrieentachtig

Die hard MF'er
27 okt 2022
333
170
Mijn oude kabel is stuk gegaan dus ik heb een vervanging besteld hier:

Ik zie natuurlijk dat die exact gemaakt is voor mijn model, dus heb er verder ook niet bij nagedacht en gewoon die besteld.

Echter viel me tijdens het omruilen van de oude en de nieuwe op dat ze iets anders gemaakt zijn, dit is inprincipe geen probleem zolang het gewoon goed past. Wat het ook wel doet maar ik betwijfel of ik het juist heb gedaan.

1678387355059.png


Na ik het metalen stukje door het gele rondje breng heeft die nog erg weinig afstand tot de koppelingshendel op het blok zelf. De gele streep is waar die eerst zat en heb hem echt ver moeten draaien om hem te kunnen koppelen.

Buiten dat functioneert die wel gewoon redelijk, de speling is correct en het bijtpunt is ongeveer hetzelfde. Maar hij is ONWIJS zwaar vergeleken met de oude. Ik moet echt een groot deel meer kracht uitoefenen om de koppeling in te halen.

Nu werkt het allemaal wel maar dit gevoel zit mij niet echt lekker. Is zoiets normaal? Hij is al wel ingesmeerd uit de fabriek (had geprobeerd voor ik hem had gekoppelt)

Mijn oude kabel zag er meer zo uit:

1678388036369.png
 
die hendel moet weer staan zoals hij stond (haaks). hoe je het dan verder oplost moet je zelf maar zien. juiste kabel of een langer boutje zoals gezegd is een oplossing. mét borgmoer.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan