Niet zo lieve icons

www.raul.nl: jij bent de aanleiding van dit topic :)
Je had zomaar effe een \'icoontje\' van 879*600 pixels en als bonux was het een .bmp.
Totale grootte van je plaatje: a whopping 1547 KB
Ik heb het even geresized naar 60*60 en gesaved als .jpg en guess what.. 2 KB no maar :)
(stel dus http://www.pricewatch.be/images/raul/raul.jpg even in als je icon please :) niet vergeten op wijzigen te klikken.)

Als iedereen dus even kan nakijken hoe groot z\'n icon is pls :)
Mocht je zelf niet goed weten hoe het verkleinen geef je maar een seintje.

Thx!
Pooh het was een jpg van 46kb :?

Maar dan is hij nog te groot dus is hij nu 2kb

je komt een dagje niet op het forum en er staat een topic van 50 post die over je is begonnen :(
 
Pooh het was een jpg van 46kb :?

Maar dan is hij nog te groot dus is hij nu 2kb

je komt een dagje niet op het forum en er staat een topic van 50 post die over je is begonnen :(


Raul: hehe, is nie erg hoor, maar je icon was wel geen jpg van 45KB he! Eerder een .bmp van anderhalve meg!
En geef toe dat dat toch een beetje teveel is voor een plaatje van 60 bij 60. :)

Eneeuhh.. no offence intended hoor. Anders kom je maar op icq en bied\'k je m\'n excuses wel eens aan :)
 
Laatst bewerkt:
Raul: hehe, is nie erg hoor, maar je icon was wel geen jpg van 45KB he! Eerder een .bmp van anderhalve meg!
En geef toe dat dat toch een beetje teveel is voor een plaatje van 60 bij 60. :)

Eneeuhh.. no offence intended hoor. Anders kom je maar op icq en bied\'k je m\'n excuses wel eens aan :)
Even draadje omhoog geschopt:
Ik ben wel geen moderator of zo, maar het valt mij op dat er nog steeds of wederom een aantal iccontjes op MF staan die dik boven de 50 kByte zitten als voorbeeld http://www.motor-forum.nl/forum/misc/6137
Misschien dat de oproep van poohbeer weer eens moet worden herhaald, zeker voor alle niet ADSL en kabelaars onder ons, scheelt weer in laadtijden.
 
Kan iedereen eens even z\'n icon nakijken alsjeblief..
Het icon is 60 bij 60 pixels groot, het heeft dus geen nut om megagrote foto\'s als link te gebruiken, verklein die foto dan eerst naar 60*60 pixels.
Ook .bmp is een afschuwelijk formaat om te gebruiken op internet... het is VEEL te groot.

www.raul.nl: jij bent de aanleiding van dit topic :)
Je had zomaar effe een \'icoontje\' van 879*600 pixels en als bonux was het een .bmp.
Totale grootte van je plaatje: a whopping 1547 KB
Ik heb het even geresized naar 60*60 en gesaved als .jpg en guess what.. 2 KB no maar :)
(stel dus http://www.pricewatch.be/images/raul/raul.jpg even in als je icon please :) niet vergeten op wijzigen te klikken.)

Als iedereen dus even kan nakijken hoe groot z\'n icon is pls :)
Mocht je zelf niet goed weten hoe het verkleinen geef je maar een seintje.

Thx!

Poohbear, geen idee of die van mij te groot is...help?
 
Poohbear, geen idee of die van mij te groot is...help?

zo kan het ook.

full


van 70 kb naar 30 zonder verlies.
nu de mijne nog.
 
Laatst bewerkt:
Op dinsdag 18 februari 2003 19:03 schreef de ex zot het volgende:zo kan het ook.

(Afbeelding)
Samen met je icoontje (http://www.motor-forum.nl/forum/misc/7833) van 80 kByte kom je dus met deze post op 110 kByte uit :+ . Toch wel wat groot dus..
 
Ik krijg die van mij niet veel kleiner. Misschien in zwart/wit. Zal ik straks ff proberen.
 
welke moet ik gaan gebruiken?

full

(bijna 100 Kb)

of dat wazige ding dat er nu staat? (30 Kb)
 
Laatst bewerkt:
Die van 30Kb ziet eruit alsof mijn modem weer niet meewerkt Ro. Ik stem voor die van 100Kb.
 
Ok, ik heb um terug gebracht naar 50 Kb

Verder ga ik echt niet.
 
Ik voor de 30K.
Ik laad me helemaal suf met al die iconen...
Jaja, zonder iconen kan ook, maar is lang niet zo mooi...
 
Affijn, na een hele nacht icoontjes resizen en de gebruikers te mailen heb ik hoop ik een aantal mensen overgehaald hun icoontje in te ruilen voor een wat modemvriendelijker exemplaar.

Een overzicht :

6gear
airbox
bcans
bikefreak
brainless262
chenkman
coké
de highlander
dikky
dinky toy
dropkick
erik van dam
fast forward
fastbike
freeman
groentje
hans_v
harry witkamp
holger
hondafreak
jasper grootveld
lambik
marcozz
maverick
napo
noeky1980
oxysept
r1beest
random hero
randy
rare
rec
redgixx
revolution
scintilla
swetty
tasmanian devil
thunderjack
tlpeter
twin-freak
twit
wkt

Een aantal mensen kan ik niet bereiken daar zij een niet zichtbare mailbox hebben.
Dit zijn :

biertje?
freeride
hanske
ivie
joeltje
mats
pandora
soesoeki
thedude

Ik heb ook voor deze mensen resized icoontjes gemaakt.
als ze ze willen hebben kan ik ze mailen.

Ik hoop dat we hiermee weer een hoop laadtijd besparen met het modem.
De grootste was overigens een wallpaper van 421 KB!!!

Ik hoop echt dat iedereen die in dit bericht staat zijn of haar icoontje verandert.
Dan heb ik niet voor niks gezocht en geresized en gemailed...

Thanks!
 
Terug
Bovenaan Onderaan