Alex93

MF'er
10 mei 2011
225
0
Hallo,

Heb ik een nieuwe achterband nodig? Het lijkt echt alsof hij bijna op is, maar zitten er pas 3000 km onder.

6594a4835774e45f315ff10373dc1be3.jpg
 
Laatst bewerkt:
Via deze foto is er niet duidelijk te beoordelen of de band op is.

In het profiel zitten her en der van die rubberen nokjes, zodra deze gelijk liggen met het loopvlak van de band is je band aan vervanging toe.

Wel zie ik dat de band aardig "vierkant" is (dat wil zeggen dat deze op het midden al flink versleten is terwijl aan de zijkant dit minder het geval is)

Rijd je toevallig ook veel rechte stukken?

Dat de band er pas 3000 km onder zit hoeft niet zoveel te zeggen, mijn ervaring is dat dit type band sowieso best snel slijt.

(maarja liever dat en dat je fatsoenlijke grip hebt enz. in plaats van een band die bij wijze van spreken 15 dkm meegaat en helemaal geen goede grip geeft)
 
Laatst bewerkt:
Haha, goed dat je het zegt!

Ik heb de motor zelf pas ongeveer 1000 km, dus denk dat de vorige eigenaar veel rechte stukken gereden heeft. Ik ga binnenkort wel even naar mijn bandje kijken, naar die stukjes, of ze gelijk liggen met de band.

Slijtnokken :) ,gewoon bijna kaal rijden,mits het droog is ;)
Mijn broer is met zo'n band (michelin PP 2ct) van zuid duitsland naar nederland gereden,zat de laatste 500 al op het canvas :P
 
Het vlakke stuk vind ik nog wel meevallen, heel wat motoren op M-F die dat erger zullen hebben :P

1 mm profieldiepte is het wettelijk vereiste.

Wat je wel zal opvallen met een nieuwe band is dat het veel lekkerder en makkelijker de bochten instuurt wat je motorplezier aanzienlijk zal verhogen ;)
 
Een pilot power 2ct. Sportband, heeft zijn beste tijd gehad ja. :Y

Als beginner zou ik een categorie harder gaan qua bandenkeuze, ik denk niet dat je op dit moment de voordelen van een dergelijke band benut, en dan is het voor je portemonnee een stuk fijner om een sport-toerband te monteren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan