Nieuw Belgisch rijbewijs

(ik snap eerlijk gezegd niet dat nederlanders klagen over de rijstijl van de belgen..

- Een hollander rijdt altijd 15 km/u trager dan de toegelaten snelheid..
- Haalt in op de snelweg door blind naar links te trekken.. het contrast met de Duitse snelwegen is zeer duidelijk..
- Trapt geregeld op zijn rem op lange rechte stukken zonder aanwijsbare reden.. heel vervelend
- om van caravans en dergelijke maar te zwijgen)


zo, mijn ei ben ik even kwijt :+

Maar het ging over het rijbewijs en de kostprijs ervan in België


Ja jong, ik ben blij dat ik van die overmaatse roze vod zal afzijn binnenkort, maar het is inderdaad een forse prijsstijging
 
Laatst bewerkt:
(ik snap eerlijk gezegd niet dat nederlanders klagen over de rijstijl van de belgen..

- Een hollander rijdt altijd 15 km/u trager dan de toegelaten snelheid..
- Haalt in op de snelweg door blind naar links te trekken.. het contrast met de Duitse snelwegen is zeer duidelijk..
- Trapt geregeld op zijn rem op lange rechte stukken zonder aanwijsbare reden.. heel vervelend
- om van caravans en dergelijke maar te zwijgen)


zo, mijn ei ben ik even kwijt :+

Maar het ging over het rijbewijs en de kostprijs ervan in België


Ja jong, ik ben blij dat ik van die overmaatse roze vod zal afzijn binnenkort, maar het is inderdaad een forse prijsstijging


Laat je niet opnaaien. :P
 
Zoals ik al zei, heb ik meer dan 1700 euro uitgegeven aan het halen van mijn rijbewijs
:o

Ikke is nog van den tijd dat de moto rijbewijzen gratis bij de otto rijbewijzen zaten ;)
kost: 0€
Was het gebrek aan les en examen een gemis? Tot nu toe niet. Afkloppen !

Nieuw ID kaart, nieuw rijbewijs, ... wat nog allemaal.
Nu nog enkel geld in het formaat van een bankkaart, en we zijn klaar ! :+

:W
 
Laatst bewerkt:
(ik snap eerlijk gezegd niet dat nederlanders klagen over de rijstijl van de belgen..

- Een hollander rijdt altijd 15 km/u trager dan de toegelaten snelheid..
- Haalt in op de snelweg door blind naar links te trekken.. het contrast met de Duitse snelwegen is zeer duidelijk..
- Trapt geregeld op zijn rem op lange rechte stukken zonder aanwijsbare reden.. heel vervelend
- om van caravans en dergelijke maar te zwijgen)


zo, mijn ei ben ik even kwijt :+

Maar het ging over het rijbewijs en de kostprijs ervan in België


Ja jong, ik ben blij dat ik van die overmaatse roze vod zal afzijn binnenkort, maar het is inderdaad een forse prijsstijging
Je vergeet: rijdt structureel onnodig links.
Maakt geen ruimte voor motorrijders in de file.
(sprak den Ollander...)
 
(ik snap eerlijk gezegd niet dat nederlanders klagen over de rijstijl van de belgen..

- Een hollander rijdt altijd 15 km/u trager dan de toegelaten snelheid..
- Haalt in op de snelweg door blind naar links te trekken.. het contrast met de Duitse snelwegen is zeer duidelijk..
- Trapt geregeld op zijn rem op lange rechte stukken zonder aanwijsbare reden.. heel vervelend
- om van caravans en dergelijke maar te zwijgen)


zo, mijn ei ben ik even kwijt :+
Niet geheel mee eens.
Gemiddeld rijden wij 15 km p/u te langzaam omdat er een belg voor ons rijd. :r
Wij rijden niet blind naar links die belgen die duwen ons steeds van de baan af. B|
We moeten ineens op onze rem trappen omdat er weer eens een belg niet uitkijkt met wat die doet op de snelweg zeer frustrerend kan ik je vertellen. B|
En dan heb ik het nog niet gehad over die belgen die komen kamperen hier in Nederland met hun achtelijke caravans op de openbare. -O-

zo, mijn ei ben ik even kwijt










:+
 
Ik was er altijd door hoor. Heeft niets met je best te maken maar met woekerprijzen van de rijscholen.

Rijbewijs B: 1000 euro's + examenkosten
Rijbewijs A: 600 euro's + examenkosten

En zoals ik het al zei, het gaat niet om die stomme twintig euro per tien jaar, maar om het principe :Z


zeiken om te kunnen zeiken dus.
 
Je vergeet: rijdt structureel onnodig links.
Maakt geen ruimte voor motorrijders in de file.
(sprak den Ollander...)
Ooohh ja daar heb ik ook wat op.

Wij rijden onnodig links omdat we een belg recht zien rijden en proberen zo ver mogelijk om hem heen te rijden.
Het zijn immers Belgen. :+
Het enige waar ik het mee eens ben is dat we geen ruimte maken voor motorrijders nee stomme Nederlanders. :r
 
Even verder Belgische wegen bashen: zo kwam ik als variant op de "Route degrade" ooit een bord "route non-degrade" tegen... jaja!
Dat bord "Route degrade" zouden ze gewoon bij de grens moeten zetten, scheelt een hoop bordjes...
 
zeiken om te kunnen zeiken dus.

Ge mist het punt hier. :Y
Dit topic is een meededeling en we zijn blij dat we van ons papieren vod verlost zijn. Als kanttekening zeg ik dat de overheid toch haar kans weer eens heeft gezien om van de gelegenheid gebruik te maken om de prijs op te trekken (net zoals bij de nummerplaten bevoorbeeld). En dat is gewoon een vaststelling ;)
 
Laatst bewerkt:
Als je we hier in NL meer als 50 lessen nodig hebben krijgen wij een wit kenteken met rode cijfers

:+


Precies ! Die stelling kende ik ook ! (en toen hier in Queensland kwam wonen; zelfde witte platen met rode cijfers/letters... maar gelukkig ook dezelfde rijstijl en wegen dus het klopte weer :) )
 
Even verder Belgische wegen bashen: zo kwam ik als variant op de "Route degrade" ooit een bord "route non-degrade" tegen... jaja!
Dat bord "Route degrade" zouden ze gewoon bij de grens moeten zetten, scheelt een hoop bordjes...


Hoh, dat lossen we ondertussen anders op als er teveel gaten in de weg zitten.
We schrapen gewoon de rest van het asfalt ook weg, dan is de boel is weer effen !
 
Hier in NL zijn ze bezig met een aanpassing in de wet waarvan de bedoeling is dat dit in 2011 ingaat.
Hierin staat dat een rijbewijs niet meer dan €36,- mag gaan kosten.
Dit vanwege de grote verschillen per gemeente, zo kost in Leidschendam-Voorburg het pasje €23,- en in Wijdemeren datzelfde pasje €65,-.

Bron
 
Hier in NL zijn ze bezig met een aanpassing in de wet waarvan de bedoeling is dat dit in 2011 ingaat.
Hierin staat dat een rijbewijs niet meer dan €36,- mag gaan kosten.
Dit vanwege de grote verschillen per gemeente, zo kost in Leidschendam-Voorburg het pasje €23,- en in Wijdemeren datzelfde pasje €65,-.

Bron
Het zou al heel wat zijn als je zelf de gemeente mag kiezen... Ik had examen gedaan in Zwolle, pasje ophalen moest in Leiden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan