Nieuw "brik" of toch een klassieker erbi

Ik was al een beetje huiverig voor zijn advies.... Zijn naam deed het hem.
Ralphie DE PRUTSER. :P :P

Nix meer tapen op die buddy, d'r af dat kreng. Gaat zeer zeker zelf een zitplank maken.
Vrijdag is ff gaan informeren of ie al van de stoffige zolder is gehaald, 'k krijg der steeds meer zin in....... ut lijkt wel voorpret :P
OBT data al bekend ???
Moet ook al mee naar de DHRIII, lijkt mee ook wel een keer leuk.
 
Laatst bewerkt:
Vrijdag middag opgehaald Het Brik. Staat nog netjes op de banden en de ketting en tandwielen kunnen nog wel een heel poosje mee.

Vandaag met choppy en BMW piloot de eerste hand eraan gelegd.

Eerste revisie punten:

contact punten
condensatoren
olie
olie filter
bougies
bougie doppen
En jawel hij zoemt er weer vrolijk op los.

Meteen nieuwe keringen voor de voorpoten meegenomen en afdichtings doppen besteld voor op de voorpootjes.

En vervolgens eerst eens lekker wezen proefrijden.
Vanavond aan de achterrem begonnen maar............. jawel... breekt het ontluchtingsnippel af. |(
Oftwel stoppen en even wat anders gaan doen, voordat het verder de soep in loopt.
Zo is er een tijd om te knutselen en een tijd om te ..... euhhhhhh tja geen idee wat ik nu moet doen? Biertjuh ?!
full
 
@ Ralfie Nee ........ nog niet. Gaat ik ook vanavond niet meer doen.

Het klokkenspel

full
 
Laatst bewerkt:
Blijft mooi dat plakband...... eerst maar eens zwarte overheen geplakt... helaas nog geen foto van gemaakt.

Ohhh ja klein detail 1 blauwe zijkap van een K uitvoering zit erop.

full
 
gafe motor hoor,heb r ook een gehad,wat meteen opvalt als je er op rijd is dat het een lang geval is vergeleken met alle andere motoren.
dat afgebroken nippeltje is er vast nog wel uit te krijgen als er even een bolletje op het stompie gelast word,door de enorme hitte die daarbij ingebracht word zit ie gelijk al losser,met een stevige tang kun je het er dan eenvoudig los draaien,dus gemedder met duur links tappie is nergens voor nodig :)
 
Remmetje maar ff weggebracht..... uitboren, warmstoken en linkse tappen heb ik geen geduld voor. En dat gaat bij mij toch altijd fout.
Voorremmetje wordt ff cupjes polijsten en klauwtjes schoonmaken, en als het goed is moet ie het dan weer doen.
 
Das een hele mooie oliedrukmeter.
En jawel hij werkt nog :} wat je overigens niet van de toerenteller kan zeggen, schijnt niet draadloos te werken :P
 
Das een hele mooie oliedrukmeter.
En jawel hij werkt nog :} wat je overigens niet van de toerenteller kan zeggen, schijnt niet draadloos te werken :P
zou je eens willen kijken waar hij aangesloten zit???, ik zit er zelf ook aan te denken om er een op die manier op te bouwen :)
 
Blijft mooi dat plakband...... eerst maar eens zwarte overheen geplakt... helaas nog geen foto van gemaakt.

Ohhh ja klein detail 1 blauwe zijkap van een K uitvoering zit erop.

(Afbeelding)

Hee, da's een K7 kappie! Ruilen voor een F kappie? (weet niet meer of het een linker of rechter is, alleen...) O-)
 
En dan nu de piccies van de olie druk meter.
Aan de rechter zijkant gemonteerd onder de carb in het blok

full
 
bedankt brainz, dat is een plek waar ik nooit aan gedacht zou hebben :P , dus binnenkort maar eens op zoek gaan naar een druksensor en een meter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan