Nieuw: De Garmin Zumo590, opvolger van de zumo 660

1e 'rare' ding inmiddels gevonden.

Traffic gaat niet meer via tmc maar via de smartphone, maar dat kan (denk ik*) een dure aangelegenheid worden als we met de motor in het buitenland zijn, aangezien we dan van een andere provider (dure) mb's betrekken.

Pairen met telefoon en headset gaat snel en goed, tot nu toe nog steeds geen enkel probleem gehad met de BT.

:)

* ik heb geen smartphone
 
Laatst bewerkt:
Heb hem vandaag even bekeken bij Waypoint. Het is een mooi duidelijk toestel alleen die zoekfunctie is verre van slim. Als ik zoek op motoport vanuit assen. Geeft het apparaat aan dat de eerste in Zelhem zit 111km verderop. Dat terwijl er in Leek ook één zit (waar waypoint zelfs bij in zit). Toets ik 'pizza' in met huidige bestemming (rijssen/wierden) geeft die aan dat de eerstvolgende pizza toko in Zutphen zit 30km verderop. Dat terwijl ik er diverse kan opnoemen in rijssen/markelo/lochem (en nee, dat zegt niets over mijn eetpatroon :X ).

Als Garmin dit nou is gaat combineren met de smartphone link??? De gratis navigatie app die ik op de iphone gebruik 'Waze' kan in zijn eigen database zoeken maar zoekt ook in google(maps) en nog een paar online zoeksites. Deze app gebruik ik in de auto regelmatig en doet het super en laat me niet onnodig ver rijden als ik iets in de buurt zoek.

Voor de rest was ik wel onder de indruk van de snelheid van het apparaat en de grote (wel nadeel dat die merkbaar (veel) zwaarder is dan de 660). Hij leek me ook nog wat sneller dan 3xx?? nou weet ik niet of er hardware verschillen zijn maar het scrollen over de kaart terwijl ik het detailniveau op "meer" had staan ging redelijk vlot. Altans zonder irritatie op te wekken zoals bij de 660 en in mindere mate de 3xx (die ik eerder deze maand al is kort had bekeken).

Heb hem besteld. Hopelijk heb ik hem voor het weekend binnen :-)
 
Laatst bewerkt:
Hmmm,

Ik heb de 590 vanmiddag opgehaald in Notter. Lekker snel kaartwerk.
Van het weekend maar eens een uurtje mee gaan spelen.

Helaas kan ik mijn Adriaroute 4.20 Balkankaart niet installeren. Uw toestel wordt niet ondersteund........ De 4.10 kon nog op de 660, maar de 4.20 ook al niet.

Iemand enig idee wat en of Garmin iets verandert heeft ?
 
Dat is mooi vlot dan. Ik heb er gister 2x naartoe gebeld maar eerst was er niks en 2e belletje einde van de dag hadden ze er een paar binnen gekregen. Zat die van jou blijkbaar ook bij.

Ik rij al 2 weken met half kuipwerk omdat ik geen zin had de boel weer dicht te bouwen na het verwijderen van de 660 kabelboom. Had gehoopt dit weekend de 590 te kunnen monteren maar als ik dat wil zou ik hem wel ergens anders vandaan moeten halen dan in Notter ben ik bang. :')
 
Laatst bewerkt:
De "bochtenfunctie" werkt echt goed, gisteren eerst naar de nurnburgring gereden en vandaar uit binnendoor naar Blumberg (zuid zwarte woud). Gigantische mooie wegen gehad!

Bluethooth niet 1 keer uitgevallen, headset (cardo g4) koppelt iedere keer goed en mp3 speler blijft het maar doen. Smartphone dinges heb ik niet kunnen testen, ik heb nog een normale gsm.

Display is idd vol in het zonlicht ruim voldoende afleesbaar.

In tunnels word de kaart ietsje donkerder en de melding "satelliet ontvangst weggevallen" blijft achterwege, de 590 herkent dus voortaan de tunnel.

De gesproken aanwijzingen zijn duidelijker, "bij stopbord" of "bij verkeerslicht rechts".
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand hier zijn zumo 590 al gekoppeld aan een headset en aan een iPod ?

Ik heb dus mijn 590 gekoppeld aan een Sena SMH-5 headset en mijn iPod.
Nu krijg ik wel muziek in de helm, en op het scherm een "play"toets, een "reverse"pijltje en een "forward"pijltje. Dat werkt allemaal prima, alleen moet het toch ook mogelijk zijn om door de menustructuur in de iPod te bladeren ?

In het bedieningsschermpje van de mediaspeler op de zumo staat ook een grijs balkje met daarop een muzieknoot, een loep en de tekst "blader".
Als ik hier op druk gebeurd er niets... -O-

Ik heb de smartlink-app op de iPod geïnstalleerd, maar krijg niet echt de indruk dat het hier mee te maken heeft. Hierin staan die dingen waarvoor je een abonnement af moet sluiten, weer en traffic-info.....

Ik had ook al gezocht naar een Nedelandse handleiding, maar die is er blijkbaar nog niet....

Wie heeft hier ook al ervaring mee ?
 
Laatst bewerkt:
Hij is binnen... :-)

Hij hangt in de auto aan de lader. kunnen we er zo is even mee spelen.
Wel stom dat er op een nieuw toestel uit doos al lakschade zit. Als je hem op zijn rug legt ligt die op 1 vierkante mm door zijn ovale vorm (zoals die ook in de doos zit). Die plek glimt dus al vergeleken met de rest van de matte finish. Benieuwd hoe die er na een jaar uit ziet.. :?
 
ik heb er een 32 gb kaartje inzitten vol mp3tjes, geen enkel probleem mee gehad.

Hoe heb jij je muziekbestanden op de MicroSD-card gezet ?
Ik heb de zumo aan de computer gehangen. Verschillende nummers in verschillende mappen in een hoofdmap "MP3" gezet. Zoals hier beschreven, maar blijkbaar doe ik toch nog iets niet goed....
Hèt WayPoint GPS Forum • Toon onderwerp - 590 - Muziek, of toch niet . . .


Als ik de zumo opstart, kan ik die muziek nergens terug vinden....

Speel ik de muziek via bluetooth af vanaf de iPod, lukt dat wel prima......

Eigenlijk wil ik ook al mijn muziek op de SDkaart zetten en niet op het intern geheugen....
Dan hou ik het intern geheugen vrij voor routes en dergelijke.....
 
Gewoon op de sd kaart een map mp3, en daarin mappen met diverse artiesten.

:)

Inmiddels was ik al een eind verder, idd zo gedaan, kreeg de nummers ook al op het beeldscherm.... Met als gevolg dat de zumo 590 vast loopt :+


Edit : ik heb de zumo een keer een harde reset gegeven, nu lijkt alles okay. *O*
Het lijkt erop dat je de zumo met alles even wat meer tijd moet geven om alles op de achtergrond ff goed te ordenen :P
 
Laatst bewerkt:
Ziet er fraai uit. Vorig jaar een 350 gekocht, werkt prima en qua formaat ook goed. Toch ben ik wel benieuwd naar de 590 en alle noviteiten. Ga de filmpjes ff bekijken, top!
 
Effe een hele andere vraag: Welke systemen kennen een functie waarmee dezelfde route terug gereden kan worden?

En: Welke systemen kunnen, als je zonder routebegeleiding rijdt, de gereden route "opnemen?" En dan heb ik het niet over off-road maar puur op de weg.
 
Wat zijn je grenzen/wensen? Want er is best veel, ook op smartphones. TomTom Rider doet dit ook, maar ook een simpele en goedkope gps logger.
 
Maar op de tomtom rider kan je je routelog niet op het toestel terug kijken / rijden. Geen idee hoe dat met de 5 is, maar met de oudjes in ieder gevan niet.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan