Nieuw deze winter

Dampkring

Die hard MF'er
30 okt 2003
387
0
Lekkerkerk
Goedemorgen allemaal,

Had me al geregistreerd en een bericht gepost, maar hier had ik nog niets achtergelaten.
Dus bij deze ff een kennismaking.

Heb sinds twee maanden mijn redelijk nieuwe fiets. Aangekocht in verband met een nieuwe job en de auto maar gelijk de deur uit gedaan. Rijd nu elke dag van Rotterdam naar Diemen, dus een auto was sowieso niet een optie. Maak dus aardig wat kilometers zo per dag en het tikt aardig aan. Ongeveer 4000 km per maand moet ik toch wel aankomen. Kan dus ook haast niet wachten tot 1 januari wanneer er een nieuwe belastingsregel komt. Je kunt dan elke woon-werk kilometer declareren voor 17 eurocent de kilomter. Kijk, dan gaat het nog leuk worden. Dan verdienen we opeens geld met motorrijden. Dank aan de overheid voor deze regel :}

Mijn eerste motor is er ook eentje waar ik al jaren verliefd op ben. Een Honda Africa Twin. Hij is van dit jaar en kan dus nog aardig wat jaartjes mee. Moet wel rekening houden met de vele kilometers die ik maak, want die zullen wel aardig wat invloed uitoefenen op de prijs die ik er uiteindelijk weer voor hoop te krijgen.

Anyways, glad to hang around here.

Groeten,
Dampkring
 
Naam die ik heb is redelijk makkelijk uit te leggen. Althans, vind ik dan. Dampkring is de naam van een coffeeshop in Amsterdam, waar ik in mijn jonge jaren nog wel eens kwam. Klonk wel aardig en is redelijk uniek op het internet. Kom dus niet vaak mensen tegen met de dezelfde naam.

En ja, bijna 4000 kilometer per maand. Per dag ongeveer 160 kilometer, en dan nog wat extra metertjes naar de sport en weer terug. Kocht de machine met 1700 kilometer op de teller en ben gisteren over de 10000 heen gegaan. En dat is dan in ongeveer 2 maanden tijd. Had ondertussen ook wel ontdekt dat ik, zeg maar, het aantal kilometers per maand rijd wat de gemiddelde motorrijder per jaar doet.

Maar bedankt voor het warme welkom. Altijd prettig om welkom geheten te worden.

Groeten,
Dampkring
 
Welkom Dampkring.
4000km per maand! er zijn dus toch nog echte diehards!
Je hebt er natuurlijk wel de motor voor.

Gegroet

Hakinnen :)
 
full


:]
vertel eens wat meer over die kilometer vergoeding.
 
De kilometer vergoeding. Als ik het allemaal goed heb begrepen gaat het volgend jaar veranderen. Op dit moment kan je maximaal 130 pleurootjes per maand ontvangen als reiskosten vergoeding. Deze is belastingvrij en alles wat er bovenzit wordt sowieso belast. Dat willen ze gaan omzetten naar een kilometer vergoeding. Je mag er dan voor kiezen om elke woon-werk kilometer te gaan declareren. Zelfs als je met de trein gaat is dat mogelijk, maar of dat slim is is een tweede.
Anyhow. Die kilometer vergoeding zou 17 eurocent per kilometer zijn en dat gaat aardig aantikken als je zoveel kilomters crosst als ik op dit moment.

Moet nog wel ff een plek zien te vinden waar dit verhaal te bevestigen is, want op dit moment moet ik afgaan op info die ik ergens te horen heb gekregen. Zal straks eens ff gaan zoeken. Als ik wat heb dan laat ik het hier wel weer achter.

Enne, gave fiets, zie zo een paar dingen die ik er ook nog graag op zou hebben.

Groeten,
Dampkring
 
De kilometer vergoeding.............
Moet nog wel ff een plek zien te vinden waar dit verhaal te bevestigen is, want op dit moment moet ik afgaan op info die ik ergens te horen heb gekregen. Zal straks eens ff gaan zoeken. Als ik wat heb dan laat ik het hier wel weer achter.

graag. Ik rij per dag 150 km. woonwerk, dus ook voor mij zeer intressant.

Enne, gave fiets, zie zo een paar dingen die ik er ook nog graag op zou hebben.

Wat je niet ziet, is org. honda handvat verwarming, thermometer olie en buiten temp + laptimer 8-) , scottoiler, K&N filter (zeer aan te raden als je van plan bent erg veel KM te maken met je AT), en een radar geval.
 
allereerst welkom, maar reken je niet te gauw rijk het is dan wel meer dat je nu per maand krijgt maar het is nog niet voldoende om je daatwerkelijk gemaakte kosten per km te vergoeden
o.a. afschrijving.verzekering,wegenbelasting,benzine,onderhoud,enz.
 
allereerst welkom, maar reken je niet te gauw rijk het is dan wel meer dat je nu per maand krijgt maar het is nog niet voldoende om je daatwerkelijk gemaakte kosten per km te vergoeden
o.a. afschrijving.verzekering,wegenbelasting,benzine,onderhoud,enz.

En BANDEN ;)

[me]Capivara dacht dat hij met circa 2200 km per maand al heel aardig doorreed..[/me]
 
Op dinsdag 04 november 2003 14:35 schreef Capivara het volgende:En BANDEN ;)

Metzeler Tourance. Met mijn rijstijl toch 18.000 km met een setje :]
 
Welkom ten eerste.

Ten tweede, ik heb reeds kilometervergoeding van me werk: ik moet regelmatig zo'n 200 km op een dag rijden en dat doe ik met mijn eigen vervoer (motor/auto).
De vergoeding is iets meer als wat de overheid biedt, maar dat is wel nodig voor onderhoud van mijn voertuigen en brandstof. Netto houdt ik er niet zoveel aan over.
 
Terug
Bovenaan Onderaan