Nieuw en Opzoek - advies gevraagd

Shadow Hank

Rookie
28 jun 2021
4
1
Beste Forum leden,

Recent ben ik ontslagen en heb een vergoeding gekregen. Het leek mij heerlijk mijzelf een motorrijbewijs en motor te trakteren. Ik ben geïnspireerd geraakt door foto 1.
Ik zou graag rond de 3000-4000€ willen uitgeven aan een Honda Shadow (of iets wat er flink op lijk) wat in de buurt van de foto komt.

Dus ik heb op marktplaats gekeken en vind weinig wat er direct op lijkt. Dus nu mijn vragen:
1. Dingen als zadel / windscherm / tassen / extra zadel zonder rugsteun, zijn die redelijk makkelijk eraf te halen? Of ben ik gelijk gebonden aan het model hoe ik het koop? Ik zie bijvoorbeeld redelijk wat motoren zonder extra zadel voor mijn dame achterop, of juist met de rugsteun die wij niet willen.
2. De voorband, zijn modellen gebonden aan 1 vaste breedte of zit daar ook een bepaalde ruimte op?

Ik ben niet vies van wat kluswerk en heb een garage tot mijn beschikking, maar ben vooral benieuwd naar of dit soort modellen ervoor gemaakt zijn en je niet buitengewone praktijken moet gaan uithalen.

Ik kijk nu bijvoorbeeld een motor als foto 3 en lijkt me een leuk project om daar aan te klussen en met de tijd mijn eigen te maken.
Ik ben heel erg benieuwd naar jullie advies!

Met vriendelijke groet,

Hank

PS: Degene die het model van de motor in foto 1 vindt, zou echt een held zijn!
 

Bijlagen

  • 2.jpg
    2.jpg
    136,1 KB · Weergaven: 94
  • 1.jpg
    1.jpg
    90,2 KB · Weergaven: 91
  • 3.jpg
    3.jpg
    84,9 KB · Weergaven: 92
Hallo Hank en welkom op dit forum. Er is een speciaal topic voor de Shadow... Bij de rubriek Choppers/cruisers/customs vind je dat wel. Veel succes met je zoektocht en ik hoop dat je een mooie kunt vinden. Zou moeten lukken voor je vermelde bedrag. Kijk wel uit dat je er een historie bij krijgt. Vertrouwen is goed maar een historie/geschiedenis is beter. Het km terugdraaien wordt binnen heel korte tijd verboden bij de dealers. ( was natuurlijk al) Die vermelden vanaf dan ook op de facturen de km stand als de betreffende motor in de werkplaats is geweest. Bij particulieren heb je dat niet. Natuurlijk kan ook bij particulieren een mooie betrouwbare bike gescoord worden. Alvast veel veilige kilometers gewenst groet: Cardanfreak
 
De chopper/cruiser/custom is ongeveer de meest modificeerbare motor die je je kunt wensen. Er zijn bakken met al dan niet originele onderdelen en accessoires te koop, dus je kunt hem vaak helemaal naar wens op- en afbouwen. Ter vergelijking; bij mijn vorige cruiser (een Yamaha Dragstar 1100 Custom) zat er tussen de uitdossing in de volgende twee foto's ongeveer een kwartiertje schroeven;

WhatsApp Image 2020-03-16 at 10.27.08 (1).jpeg

20190914_150208.jpg

Valbeugel eraf was 4 schroeven extra geweest, even daarna heb ik er nog een set floorboards opgezet die nog eens 10 minuutjes kostten. Zo makkelijk gaat het. Je bent dus beslist niet gebonden aan hoe je de motor koopt, en afhankelijk van wat je eraan wilt veranderen zal het ook niet enorm veel moeite kosten om wat aanpassingen te maken.

De Shadow zoals jij hem in foto 1 hebt staan lijkt mij een standaard VT1100/750 Shadow Ace C2 met overgespoten kleurdelen, een iets ander zadel dat gewoon op de bestaande bevestigingspunten zou moeten passen, twee tasjes die je vastgespt/-schroeft op bestaande delen, een verhoogd stuur en 2 slip-on uitlaatdempers. De buddyseat en eventuele rugsteun zijn eraf geschroefd, bevestiging voor eventuele koffers zie je al zitten in de vorm van die 2 schroeven in het chromen sierstuk op het achterspatbord. Het spuiten zou ik laten doen tenzij je dat goed kunt, het stuur verhogen kan betekenen dat je kabels/leidingen moet gaan verlengen wat iets meer werk is (en afhankelijk van je eigen comfort), en de uitlaatdempers zou ik lekker laten want dit ziet eruit als het type motor dat een dijkafsluiting veroorzaakt (kort en open dus veel lawaai). De rest is een kwestie van wel of niet vastschroeven en een eventueel afdekkapje plaatsen. Zelfde geldt voor de zwarte knipperlichtglaasjes aan de voorkant; schroef eruit, glaasje eraf, ander glaasje erop, schroef vast.

Wat banden betreft zou ik het je niet kunnen vertellen, maar daar zullen meer dan zat anderen wel iets over te melden hebben. :+
 
Kijk eens op de site van DIVMO in rijen daar komt mijn xv 950 bolt ook vandaan heeft een hoop choppers staan en die van jouw plaatje lijkt op de 750 black phantom di er ook een staat.
 
De chopper/cruiser/custom is ongeveer de meest modificeerbare motor die je je kunt wensen. Er zijn bakken met al dan niet originele onderdelen en accessoires te koop, dus je kunt hem vaak helemaal naar wens op- en afbouwen. Ter vergelijking; bij mijn vorige cruiser (een Yamaha Dragstar 1100 Custom) zat er tussen de uitdossing in de volgende twee foto's ongeveer een kwartiertje schroeven;

Bekijk bijlage 1649423
Bekijk bijlage 1649424
Valbeugel eraf was 4 schroeven extra geweest, even daarna heb ik er nog een set floorboards opgezet die nog eens 10 minuutjes kostten. Zo makkelijk gaat het. Je bent dus beslist niet gebonden aan hoe je de motor koopt, en afhankelijk van wat je eraan wilt veranderen zal het ook niet enorm veel moeite kosten om wat aanpassingen te maken.

De Shadow zoals jij hem in foto 1 hebt staan lijkt mij een standaard VT1100/750 Shadow Ace C2 met overgespoten kleurdelen, een iets ander zadel dat gewoon op de bestaande bevestigingspunten zou moeten passen, twee tasjes die je vastgespt/-schroeft op bestaande delen, een verhoogd stuur en 2 slip-on uitlaatdempers. De buddyseat en eventuele rugsteun zijn eraf geschroefd, bevestiging voor eventuele koffers zie je al zitten in de vorm van die 2 schroeven in het chromen sierstuk op het achterspatbord. Het spuiten zou ik laten doen tenzij je dat goed kunt, het stuur verhogen kan betekenen dat je kabels/leidingen moet gaan verlengen wat iets meer werk is (en afhankelijk van je eigen comfort), en de uitlaatdempers zou ik lekker laten want dit ziet eruit als het type motor dat een dijkafsluiting veroorzaakt (kort en open dus veel lawaai). De rest is een kwestie van wel of niet vastschroeven en een eventueel afdekkapje plaatsen. Zelfde geldt voor de zwarte knipperlichtglaasjes aan de voorkant; schroef eruit, glaasje eraf, ander glaasje erop, schroef vast.

Wat banden betreft zou ik het je niet kunnen vertellen, maar daar zullen meer dan zat anderen wel iets over te melden hebben. :+

MBKNLD,​

Hartstikke bedankt voor je reactie! Dit zal mij flink op weg helpen :)
 
Heeft iemand overigens recent ervaring/iets gehoord over het afrijden bij het CBR? Laatste wat ik vernomen had is dat er flinke wachtrijen zijn dooe de achterstand gecreëerd door covid, wat betekent niet afrijden tot eind 2021/begin 2022.
 
Heeft iemand overigens recent ervaring/iets gehoord over het afrijden bij het CBR? Laatste wat ik vernomen had is dat er flinke wachtrijen zijn dooe de achterstand gecreëerd door covid, wat betekent niet afrijden tot eind 2021/begin 2022.
Daar hebben we het in het Lesserstopic (Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst) ook regelmatig over. Het lijkt erop dat het behoorlijk afhankelijk is van je regio en rijschool, laatst postte er iemand die net is begonnen met z'n AVD-lessen en pas begin november mag afrijden, maar er zijn er ook genoeg die wel binnenkort mogen. Mijn toenmalige rijschool (we hebben het hier over ruim 3 jaar geleden, dus de situatie is nu wel behoorlijk anders) was er een van het soort dat van tevoren examens inkocht en later de cursisten erop plande, en had een groot aantal instructeurs in dienst waardoor je altijd wel ergens kon lessen. Gevolg; zonder dat ik een spoedcursus gepland had stond ik in een ruime maand met een roze pasje in mijn hand. De een-/tweemanszaakjes zullen er meer last van hebben.
 
Hoi Hank,
Ik ben ook net nieuw en heb ook gezocht en gekocht in jouw aangegeven prijsklasse.
Er is genoeg te vinden maar vooral bij particulieren. Garages zitten vaan 750/1000 euro hoger.
Ik hem een Shadow vt750 c2 ace gekocht uit 2000 met 23k op de teller.
Bijna alle denkbare accessoires zaten erop. Ik ben iets langer bezig geweest dan MBKNLD maar met een middagje had ik hem zoals ik hem nu leuk vind.
Ik ben blij met de koop en er is genoeg voor te vinden, dus ik wens je vast veel plezier.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210705-214504_Marktplaats.jpg
    Screenshot_20210705-214504_Marktplaats.jpg
    131,3 KB · Weergaven: 16
  • 20210724_124541.jpg
    20210724_124541.jpg
    713 KB · Weergaven: 16
Een origneel achterzit is met één boutje vast te zetten en vast vindbaar op marktplaats of eBay. En ook genoeg sissybars ed die tussen het achterspatbord en originele bouten passen. Dus als je een ratel steeksleutel en inbus vast kan houden dan kan je dit allemaal zelf monteren.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan