Nieuw forum: zijspannen

Mmmmm, brikgehalte kan dus nog omhoog!!!!!




Niemand op het forum die hier een bakske aan kan plakken??????
Heb al een Jawa met bakkie! |( |( |(

En als die geen brik is weet ik het ook niet meer. Even een kleine uitleg: Jawa's zijn bijna altijd tweetakkers, zo ook die twee van mij. Als bij die dingen de versnellingsbak lekvrij is - en da's niet zo moeilijk te realiseren - lekkken ze dus geen olie naar beneden, maar slechts via de uitla(a)t(en), wat dan weer die mooie rookgordijnen verklaart en tevens de verwensingen van erachter rijdende koekblikkers die de ruitensproeiervloeistof emmersgewijs over de voorruit kunnen blijven gieten. })
 
wat dan weer die mooie rookgordijnen verklaart en tevens de verwensingen van erachter rijdende koekblikkers


Dat fenomeen kennen we ook nog uit ons "grijze" brommerverleden. Zündapp gereden.
Ietsje teveel olie bij de benzine en de lol kan beginnen. Wat ook nog leuk is, maar de koekblikrijders hebben er dan geen last van, is je knalpot met behulp van een acethyleenbrander goed heet stoken ( binnenin ) en daarna er de perslucht opzetten. Geeft een heel mooie mengeling van brandend roet en olieresten en een rookgordijntje waar elke generaal jaloers op is. Je pot word er wel wat blauw van maar zuiver is hij daarna wel?

Groetjes, ST-er.

P.S. Nog ff geduld, dan zal de Dnepr ook wel een walmpje gaan produceren.

full


Jong geleerd is................... Toekomstig forumlid??????
 
Mooi!!! Nu nog een spannetje eraan en hij is perfect.

Hee, en de plas olie die eronder zat??? Weggetoverd??? Nieuwe dichtingen??
Ga eens 'n post of 6 omhoog, ik blijf het niet uitleggen. |(

Maar dit is 'm helemaal Ralf! :} En aangezien mijn span nog kapot is en dus alleen de solo-Jawa rijdt hoeft er voorlopig nog geen bakkie aan.
 
Op zondag 07 september 2003 13:09 schreef Prinsje het volgende:Ga eens 'n post of 6 omhoog, ik blijf het niet uitleggen. |(

.

Is ook niet de bedoeling om de jawa te imiteren, gewoon "brik met zijspan en oliewalm" algemeen gezien. Enig idee hoe ik dat zelf voor elkaar kan krijgen??
 
Gisteren naar Ural Team Oberhausen geweest. De Nieuwe Basic Ural 650 gezien. Wat zeg ik? Helemaal ge bewonderd. Een unieke kleur grijs. Glanzend zwart waar bij orinaire motoren chroom glanst. Behalve op de uitlaten . Die zijn wel verchroomd. Maar ja. Geen chroom, geen reservewiel, geen rekje. Wel stijlvol rondom. Kost met hun belastingsysteen 5.300 euri. Zal bij Gossie dus wel iets duurder uitvallen door den Haag. Net zo duur wanneer je in Oberhausen koopt en zelfinvoert. Fotoos zijn beloofd
 
Uralrijden heeft niets met commercie te maken. daarom is dit ook geen reclame. Maar toch mooi dat Ural Imorteur GOSSIE op de 25ste dezer maand een sleutelcursus voor beginners organiseert. Ook 1 voor gevorderden geloof ik. Heel handig voor motorrijders M/V van wat recenter bouwjaren. Want veel meer Basis Technology dan bij een Ura;l zul je niet aantreffen. Prangende vragen als "Wat doet een wiel?' En : "Welke kant moet boven?" Dat is het begin nog maar! De mijne gaat trouwens nooit kapot. Dus moet Ralfie mijn koppen meenemen. Die zijn niet stuk. Die gaan vberanderd geworden. Dubbele ontsteking enzo. door Sander. Bij voorbaat dank Ralfie
 
Uralrijden heeft niets met commercie te maken. daarom is dit ook geen reclame. Maar toch mooi dat Ural Imorteur GOSSIE op de 25ste dezer maand een sleutelcursus voor beginners organiseert. Ook 1 voor gevorderden geloof ik. Heel handig voor motorrijders M/V van wat recenter bouwjaren. Want veel meer Basis Technology dan bij een Ura;l zul je niet aantreffen. Prangende vragen als "Wat doet een wiel?' En : "Welke kant moet boven?" Dat is het begin nog maar! De mijne gaat trouwens nooit kapot. Dus moet Ralfie mijn koppen meenemen. Die zijn niet stuk. Die gaan vberanderd geworden. Dubbele ontsteking enzo. door Sander. Bij voorbaat dank Ralfie
Ehh, ben jij niet een beetje abuis? We hebben een heel forum voor jullie zijspanners opgericht en dan ga je posten in de aankondiging voor dat nieuwe forum? :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan