Nieuw: Garmin zumo 350LM

Worldbeater

Finalizing Worldbeater software update V2.0.1
10 okt 2002
66.782
16.521
Eindelijk komt Garmin weer met een nieuw ontworpen apparaat uit. :)

De Zumo 350. Filmpje! *O*

full

vrijdag, 08 juni 2012

Garmin kondigt de zūmo 350 GPS navigator aan – een stijlvol, robuust, in zonlicht afleesbaar, hoge resolutie en handschoen vriendelijk apparaat dat de motorrijder helpt de weg te vinden zowel on als off road. Gemonteerd op het stuur of in de auto (motor- en autosteun inclusief) biedt het ontwerp van de nieuwe zūmo de flexibiliteit die iedere rijder wenst.

"Nieuwe specificaties, zoals het overzicht van service geschiedenis, rijbaanassistent met knooppuntbeeld en Tracback zijn slechts een paar redenen dat de zūmo een essentiële tool voor motorrijders over de hele wereld is geworden," vertelt Remco Flikweert, General Manager Garmin Nederland B.V. "hij is lichtgewicht en inclusief lifetime kaart updates, zendt begeleidingsinformatie via de compatibele Bluetooth™ headhets/helmen en doorstaat de zwaarste weerscondities¹."

Met de zūmo 350 heeft Garmin meer dan alleen een GPS navigator ontworpen. Zijn nieuwe overzicht van service geschiedenis laat enthousiaste rijders de data, het aantal kilometers en type onderhoud wat gedaan is aan hun motor opslaan. Kilometrage, bandenwissel, bandenspanning, kettingreiniging, olieverwisseling, nieuwe bougies – bijna alles wat je kunt bedenken, houdt de zūmo bij.

Of je nu rijdt op een heldere zomerdag of een maanloze herfstnacht, de zūmo 350 heeft motorvriendelijke specificaties die iedere rijder zal waarderen zoals zijn grote touchscreen kleurendisplay dat bestand is tegen brandstofdampen en UV stralen. De zūmo 350 toont alle informatie die je nodig hebt in een eenvoudig af te lezen formaat, terwijl je over de weg rijdt en heeft een handschoen vriendelijk intuïtieve interface die het eenvoudig maakt om informatie in te voeren, wat net zo eenvoudig gaat als het schakelen tussen versnellingen. De zūmo 350 spreekt straatnamen uit en geeft afslag-bij-afslag stemgestuurde aanwijzingen via de ingebouwde speaker, audioaansluiting of door middel van een compatibel Bluetooth helm of headset.

De zūmo 350 is compatibel met BaseCamp™ en het is voor motorrijders eenvoudig om hun volgende rit te plannen. Basecamp is een gratis software programma van Garmin en zorgt er voor dat gebruikers routes, waypoints en tracks kunnen maken op hun computer en deze over kunnen zetten naar de zūmo. Met de "maak route" functie kunnen rijders hun geplande route volgen en hoogteverschillen bekijken, dit helpt bij het inschatten van de moeilijkheid van de rit. Na een rit, on of off road, is het mogelijk om de rit naar Basecamp te versturen om het avontuur met vrienden te delen en de ervaring opnieuw te beleven. Bekijk de zūmo 350 in actie op www.garmin.com/zumo.

De zūmo 350LM biedt het gemak van lifetime kaart updates², welke up-to-date kaarten en de meest actuele informatie over bedrijven als restaurants, pinautomaten, ziekenhuizen etc. levert. Met het gemak van de premium navigatie zoekbalk geeft de zūmo resultaten van point of interest (POIs) terwijl ze ingetypt worden en zorgt dus voor een snellere, meer intuïtieve ervaring. Er is ook een snelheidslimiet indicator en Afslag info die parkeerplaatsen, tankstations, winkels en restaurants toont voor komende afslagen. Met de nieuwe TracBack specificatie kunnen motorrijders volledig genieten van de rit waar de weg hen ook heen leidt, omdat het nu eenvoudig is, met één druk op de knop vind je dezelfde weg terug naar het punt waar het avontuur van start ging.

Niet meer raden welke rijbaan je moet nemen bij een afslag die er aan komt. Met de rijbaanassistent met knooppuntbeeld wordt de motorrijder naar de juiste rijbaan geloodst bij de komende bocht of afslag. Dit zorgt ervoor dat onbekende kruispunten en afslagen eenvoudig worden om op te navigeren en dit geeft rust. Het toont realistische verkeersborden en knooppunten op de route met pijlen die de juiste rijbaan aangeven.

De nieuwe zūmo 350LM wordt in het derde kwartaal (juli) van 2012 verwacht en heeft een aanbevolen verkoopprijs van 499 euro.

Kort, snel en actueel altijd het allerlaatste motornieuws - Kort, snel en actueel altijd het allerlaatste motornieuws - Nieuwsmotor
 
Laatst bewerkt:
Duidelijk filmpje van MrGPS. :}
 
Ziet er mooi uit, ga 'm zeker overwegen. Zeker als de performance stukken beter is dan de Zumo 220, maar dat zal toch wel.

Die life-time-updates zitten er dan standaard bij, dus hoef ze niet meer te downloaden uuh kopen?

Edit: Zat dat filmpje te bekijken (deel 1) en MrGPS demonstreerd even wat er gebeurt als ie de aan/uit intikt... voila, in één keer aan, klaar voor gebruik. Instant buy.
 
Laatst bewerkt:
Edit: Zat dat filmpje te bekijken (deel 1) en MrGPS demonstreerd even wat er gebeurt als ie de aan/uit intikt... voila, in één keer aan, klaar voor gebruik. Instant buy.
:^

 
Deze staat heel hoog op het lijstje als vervanger voor mijn Zumo 550. Ga volgende maand kijken.

De Zumo 550 gaat dan verkoop in.
 
Laatst bewerkt:
Dan zal je de MP3 speler gaan missen...

Nee, als ik de Zumo gebruik heeft Miep mij zo veel te vertellen dat ik geen tijd heb om muziek te luisteren. Ik rij met de Zumo over het algemeen niet meer als 2 km op dezelfde stuk weg. Dan sla ik al weer af

Ook de Bluetooth telefoon support en Track import kan ik missen omdat ik dat ook niet gebruik. Dit zijn dan ook de 3 grootste minpunten t.o.v. van de Zumo 660.
 
Als dat de prijs is, zal de opvolger van 660 wel tegen de 700 € aanlopen...
En MP3 luisteren moet toch geen probleem zijn. Met zo'n apparaat kun je toch meerdere systemen aan elkaar koppelen?
 
Als dat de prijs is, zal de opvolger van 660 wel tegen de 700 € aanlopen...
En MP3 luisteren moet toch geen probleem zijn. Met zo'n apparaat kun je toch meerdere systemen aan elkaar koppelen?

vind de onscreen bediening wel lekker. maar voor de rest is de mp3 speler redelijk apart _O- alle nummers op alfabetische volgorde _O- en niet per map -O-
 
vind de onscreen bediening wel lekker. maar voor de rest is de mp3 speler redelijk apart _O- alle nummers op alfabetische volgorde _O- en niet per map -O-

Dat kan inderdaad veel beter, ook de limiet van 1000 mp3's is lastig. Maar meestal staat 'ie bij mij op random.

Dat er in deze nieuwe Zumo geen MP3 speler zit is een marketing truukje. De MP3 speler is een geliefd onderdeel voor velen. En die kunnen kunnen nu alleen maar overstappen naar de duurdere modellen. Want het was softwarematig gezien natuurlijk een fluitje van een cent om deze ook op de nieuwe modellen op te nemen. Hardwarematig zou er niks nodig zijn.
 
Want het was softwarematig gezien natuurlijk een fluitje van een cent om deze ook op de nieuwe modellen op te nemen.
:Y

Ook wel jammer dat er uberhaupt voor Garmin geen 'apps' en/of third party software te krijgen is. Bijvoorbeeld een laptimer voor op het circuit.. of de aangehaalde MP3 speler.

Heb nu los een GPS laptimer gekocht pas.
Fluitje van een cent was dit ook geweest op 1 en het zelfde apparaat.
Maar goed wat is nou 400 euro voor de timer. O-) :+
 
Laatst bewerkt:
Dat er in deze nieuwe Zumo geen MP3 speler zit is een marketing truukje. De MP3 speler is een geliefd onderdeel voor velen. En die kunnen kunnen nu alleen maar overstappen naar de duurdere modellen.
Denk het niet. In geen van de huidige nüvi's*) zit nog een MP3-speler, ook de duurste niet; in het verleden hadden ze die wel. Gezien de relatief vaak voorkomende problemen met MP3's in de zumo 660 zullen ze geen moeite hebben MP3-ondersteuning uit de 660-opvolger weg te laten...

Maar goed, dat is speculatie. We zullen wel zien als er een 660-opvolger komt.

*) met uitzondering van de nüvi 2585TV, maar dat is ook een speciaal multimedia-toestel (en niet de duurste in de nüvi-lijn)
 
:Y

Ook wel jammer dat er uberhaupt voor Garmin geen 'apps' en/of third party software te krijgen is. Bijvoorbeeld een laptimer voor op het circuit.. of de aangehaalde MP3 speler.

Heb nu los een GPS laptimer gekocht pas.
Fluitje van een cent was dit ook geweest op 1 en het zelfde apparaat.
Maar goed wat is nou 400 euro voor de timer. O-) :+
Kweenie, misschien ziet Garmin circuit-rijders niet als doelgroep voor de zumo? Er valt ook niet zoveel te navigeren op een circuit...
Sporttoestellen als bijv. de Garmin Edge hebben wél een laptimer, maar dat is gezien de doelgroep van die toestellen wel logisch.
 
Eerste filmpje van MrGPS gekeken, ik wil nog altijd n navigatie, liefst Garmin Zümo voor op de motor maar ik geloof dat de 350 echt ideaal is voor mijn wensen, wel geluid in mn helm maar geen telefoontjes kunnen plegen (bellen onderweg doe ik niet) en nog meer toch wel handige zaken. Geld sparen maar ervoor en even de eerste bugs afwachten :Y
 
Eerste filmpje van MrGPS gekeken, ik wil nog altijd n navigatie, liefst Garmin Zümo voor op de motor maar ik geloof dat de 350 echt ideaal is voor mijn wensen, wel geluid in mn helm maar geen telefoontjes kunnen plegen (bellen onderweg doe ik niet) en nog meer toch wel handige zaken. Geld sparen maar ervoor en even de eerste bugs afwachten :Y

Garmin kennende.. :X


:+
 
Derde filmpje van MrGPS, was nog niet gepost geloof ik :)
Vind het n erg handig ding al alleen die prijs, blijft even slikken :X

@ Herr Flick, Mja daarom, laat ze eerst maar n half jaartje alle bugs eruit plukken :Y
 
Wachten op een apparaat heeft geen zin in mijn ogen. De nieuwe versie komt vaan met bugs, en als deze grotendeels opgelost zijn door firmware updates dan worden de nieuwe apparaten alweer verwacht of aangekondigd!

Gewoon kopen wanneer het jou uitkomt, de bugs worden in de loop der tijd wel wat minder..
 
Ik ga ook geen jaren wachten, bugs houd je altijd maar n half jaartje geven om de eerste grote bugs eruit te laten halen vind ik het wel waard, plus dat geld heb ik voor de release datum nog niet :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan