Nieuw grind op wegdek gestrooid, wat bezielt de gemeente?

sjorrit

MF veteraan
23 sep 2005
7.643
553
Groningen
Zat even te kijken op mijn regionale 112 site en zag het volgende bericht staan:

"De man botste bij Noordhorn op een boom nadat hij de macht over zijn stuur verloor. Op het wegdek van Van Starkenborghkanaal Noordzijde was nieuw grind gestrooid, en net na het begin ervan kwam een bocht naar rechts, waar de bestuurder links een boom raakte"

112Groningen - Twaalf kilometer gesleept na crash

Op het eerste gezicht 2 jonge automobilisten die te hard hebben gereden maar toen ik een foto van het wegdek zag staan schrok ik wel even.

img3636.jpg


Dat is een beste laag grind! Nu rij ik ook weleens over die weg heen en vroeg ik mij af of die wegbeheerders wel nadenken aan motorrijders. Als er geen wegaanduiding staat (wat vaak niet het geval is in Groningen bij dit soort situaties) en je duikt een blinde bocht in en er ligt in 1x een centimer grind over de hele weg heen ga je gegarandeerd onderuit. Ik ga er morgen even langs rijden en als het echt zo erg is als op de foto er een melding van maken.
 
Ze zijn verplicht om borden te plaatsen die hiervoor waarschuwen naar mijn weten. Staan die borden er niet, dan is het de moeite waard om melding te maken bij de gemeenten en/of het MAG meldpunt voor gevaarlijke wegsituaties.
 
komt hier in de regio ( Deventer ) ook regelmatig voor:
nieuw asfalt, en dan van dat losse grind wat ze om de putten, paaltjes, stoepranden en wat nog strooien ( royaal ) bordjes? ho maar...
 
Het leuke is dat er meestal zo'n bord staat:

j25(1).png


En dan ben ik wel voorzichtig, maar dan reken ik meestal niet op een cm grind, dus zo ben ik me ook nog wel eens lam geschrokken..
 
Die jongen woont bij mij in de straat. Het zal ook best aan het wegdek hebben gelegen, maar zeker ook aan zijn rijstijl. Hij scheurt altijd als een aso door de wijken hier, het liefst nog op 2 banden door de bocht en lekker elke keer in de begrenzer jagen. :r
 
Hier in Duitsland is die periode ook weer begonnen , overal grind op de binnenwegen omdat de wegen beschadigd zouden zijn. :')

Maar er staat wel altijd netjes een bord bij met maximum snelheid van 40 maar met de motor voel je hem zelfs met 40 nog schuiven in de bochten -O-
 
Oh, dat doen ze hier in de omgeving ook al tijden. Ik erger mij er groen en geel aan.
a. omdat het erg vervelend en zelfs gevaarlijk is met de motor (zeker als er in het begin nog een laag van soms wel enkele cm's ligt). En ook b. mijn auto had na verloop van tijd zoveel steenslag aan de zij-achterkant dat ik het heb moeten laten spuiten (bij navraag bleek ik zeker niet de enige te zijn).

Vaak laten ze het een tijdje liggen en ruimen ze het na verloop van tijd ook weer wat op. Maar al te vaak laten ze het gewoon liggen. Heb je er maanden plezier van..
 
In zeeland hiero hebben ze de laatste tijd ook overal van dat grind gestrooid. Overgens wel netjes overal met borden van die hierboven en max 30.

In de winter gooien ze alles vol met zout en in de zomer ligt alles onder het grind. Zucht...

Ook leuk als je met je race fiets daar over rijd...
 
Een racefiets heeft toch minstens 750 cc cilinderinhoud, dus schuiven mag :P
 
Die jongen woont bij mij in de straat. Het zal ook best aan het wegdek hebben gelegen, maar zeker ook aan zijn rijstijl. Hij scheurt altijd als een aso door de wijken hier, het liefst nog op 2 banden door de bocht en lekker elke keer in de begrenzer jagen. :r
Dat ze na het ongeval gevlucht zijn zegt genoeg, dat doe je niet als je niet asociaal aan het scheuren was.
 
Die jongen woont bij mij in de straat. Het zal ook best aan het wegdek hebben gelegen, maar zeker ook aan zijn rijstijl. Hij scheurt altijd als een aso door de wijken hier, het liefst nog op 2 banden door de bocht en lekker elke keer in de begrenzer jagen. :r
Wat bezielt die jongen?
 
met een 206 scheuren is eigenlijk best knap!
1.2 blokkie, acceleratie van een jaar...
wel een lekkere wegligging! ding veert als een dwaas maar blijft wel lekker plakken ( is mijn ervaring bij budget rentacar in 1995 of zo...)
 
Terug
Bovenaan Onderaan