Nieuw hier en keuze moter

zoals ik al meedere keren heb vermeld wil ik geen buikschuiver ( aka racer)
dat ga ik gewoon niet doen, omdat als ik een slechte dag heb,
en ik heb de kans om te rijden om frustratie weg te rijden doe ik dat,
& dan weet ik wel hoe dat gaat "Kijken hoe hard die gaat "
en dan zo hard rijden dat je de bochten niet in kan schatten als beginner
en dan ja.. geen zin daarin !:)

al medere keren gemerkt op me eigen brommers,

dat wil ik mezelf vermijden,
het zou dus toch echt een supermotard worden,

het gaat me meer om het fun gehalte en niet meer om de snelheid

keer enduro rijden / lekker rijden op een supermotard dat is wat ik wil

dus niet meer aankomen met koop een buikschuiver,
gewoon tips over supermotard / enduro motors!

als je daar geen zinnig antwoord op kan geven reageer dan gewoon niet !

en ja ik ken al die verhalen wel velglint +10pk
polini vonkjes mhr stickers blablabla
 
Laatst bewerkt:
Honda CR500 is wel een mooie supermoto voor een beginner, subtiele vermogensafgifte, weinig onderhoud en redelijk zuinig.
 
zoals ik al meedere keren heb vermeld wil ik geen buikschuiver ( aka racer)
dat ga ik gewoon niet doen, omdat als ik een slechte dag heb,
en ik heb de kans om te rijden om frustratie weg te rijden doe ik dat,
& dan weet ik wel hoe dat gaat "Kijken hoe hard die gaat "
en dan zo hard rijden dat je de bochten niet in kan schatten als beginner
en dan ja.. geen zin daarin !:)

al medere keren gemerkt op me eigen brommers,

dat wil ik mezelf vermijden,
het zou dus toch echt een supermotard worden,

het gaat me meer om het fun gehalte en niet meer om de snelheid

keer enduro rijden / lekker rijden op een supermotard dat is wat ik wil

dus niet meer aankomen met koop een buikschuiver,
gewoon tips over supermotard / enduro motors!

als je daar geen zinnig antwoord op kan geven reageer dan gewoon niet !

en ja ik ken al die verhalen wel velglint +10pk
polini vonkjes mhr stickers blablabla

Mijn 2e reactie was niet serieus bedoeld (dacht dat je dat wel zou begrijpen :P)
Maar goed als je weet dat je op slechte dagen zo zal rijden zou ik op zon dag ook niet op een xt660 gaan zitten of wat dan ook. Welk humeur je nou hebt je motor neemt het over
Een xt660 loopt dacht ik +-180 (Daar wil je ook niet mee vallen!)
 
ik zei normaal andwoord,
een cr500 is bloedsnel totaal niet zuinig en heb veel onderhoud nodig
en daarbij is het een 2takt, en totaal niet geschikt voor iemand zoals mij
ik ben geen noob kwa motoren hoor !:)
 
Mijn 2e reactie was niet serieus bedoeld (dacht dat je dat wel zou begrijpen :P)
Maar goed als je weet dat je op slechte dagen zo zal rijden zou ik op zon dag ook niet op een xt660 gaan zitten of wat dan ook. Welk humeur je nou hebt je motor neemt het over
Een xt660 loopt dacht ik +-180 (Daar wil je ook niet mee vallen!)~[/quote]

dat snapte ik al ik gelukkig al :9
en klopt daarom heb ik ook afspraken met me stiefvader gemaakt,
waneer ik zo humeur heb dat die me sleutels krijg + sleutel van slot,

ik ook niet en zekker niet op een motor want dan ben je toch een kaaschaaf op het weg dek,

daarom weet ik nu wel wat ik doe enzovoort maar soms zijn er van die dagen
dat ik het gewoon even niet kan corrigeren en dan ga ik ook maar lekker rondjes
rijden op een tomos haha,
 
op mf is het wel redelijk normaal dat er vaak gedold word... gewoon om lachen (of niet) en weer naar de volgende post kijken. Wat zijn zon beetje de merken waar jou interesse in licht dan kunnen (wij) ook iets gerichter voor je kijken. + je wilt dus een 4tak (wat ik kwa onderhoud geen onverstandige keuze vind)
 
wat ik eigelijk wil is het fun factor van een supermotard herleven zoals ik toen met de ktm deed,
alleen dan wat netter op de weg like supermofools,

wat ik kwa eisen stel is gewoon een 4takt omdat onderhoud,
iets waar je zowel mee keer door de bossen heen kan / ofroad banen,
en zowel gewoon op het wegdek kan plakken,

het moet betrouwbaar zijn
wel wat kilometers aan kunnen bv als ik na me vriendin wilt dat ik ook een keer de motor kan pakken,

interesse kwa merken zijn / ktm / suzuki / Yamaha / honda / husaberg
kwa meer interesse is beginner motorrijbewijs tot max 34 kw had ik gelezen in een berichtje
kan natuurlijk ook begrenst worden maar moet wel gewoon goed rijden,

ik wil namelijk niet meteen vol vermogen rijden omdat beginnend motor rijder
en problemen met politie / verzekering
 
Laatst bewerkt:
wat ik eigelijk wil is het fun factor van een supermotard herleven zoals ik toen met de ktm deed,
alleen dan wat netter op de weg like supermofools,

wat ik kwa eisen stel is gewoon een 4takt omdat onderhoud,
iets waar je zowel mee keer door de bossen heen kan / ofroad banen,
en zowel gewoon op het wegdek kan plakken,

het moet betrouwbaar zijn
wel wat kilometers aan kunnen bv als ik na me vriendin wilt dat ik ook een keer de motor kan pakken,

interesse kwa merken zijn / ktm / suzuki / Yamaha / honda / husaberg
kwa meer interesse is beginner motorrijbewijs tot max 34 kw had ik gelezen in een berichtje
kan natuurlijk ook begrenst worden maar moet wel gewoon goed rijden,

ik wil namelijk niet meteen vol vermogen rijden omdat beginnend motor rijder
en problemen met politie / verzekering

enigste echte supermotor die ik van die merken echt dingen van af weet is de xt660x en de 660 tenere, 660x is echt een supermotor en de tenere is meer een dakar achtige motor,
Overigens is de a2 rijbewijs catagorie t/m motoren van 35kw wat deze 2 modellen die ik noemde ook zijn (dus deze kan je origineel rijden.)
 
wat ik eigelijk wil is het fun factor van een supermotard herleven zoals ik toen met de ktm deed,
alleen dan wat netter op de weg like supermofools,

wat ik kwa eisen stel is gewoon een 4takt omdat onderhoud,
iets waar je zowel mee keer door de bossen heen kan / ofroad banen,
en zowel gewoon op het wegdek kan plakken,

het moet betrouwbaar zijn
wel wat kilometers aan kunnen bv als ik na me vriendin wilt dat ik ook een keer de motor kan pakken,

interesse kwa merken zijn / ktm / suzuki / Yamaha / honda / husaberg
kwa meer interesse is beginner motorrijbewijs tot max 34 kw had ik gelezen in een berichtje
kan natuurlijk ook begrenst worden maar moet wel gewoon goed rijden,

ik wil namelijk niet meteen vol vermogen rijden omdat beginnend motor rijder
en problemen met politie / verzekering


Dan kom je denk ik toch uit op een Honda cbf 600. Die heb je ook geknepen en rijscholen rijden daar ook mee. Dus dat lijkt mij een prima beginners fietsje. Ik heb zelf ook een cbf maar dan vol vermogen en dat is :]
 
tl;dr.

Maar proefrijden is eigenlijk altijd het antwoord op het zoveelste "help ik zoek een motor" topic.

Ik snap ook niet waarom die adviesen van totale vreemden op internet zoveel waard is.
En waarom je complete levensverhaal vooraf moet gaan aan de simpele vraag wat je moet kopen.

en het is motor. Moter is gewoon fout.
 
Laatst bewerkt:
Grappig Rick,je bent dyslectisch maar schrijft de grootste lappen tekst weg :}

Zorg dat je zsm je A haalt,proefritjes maken op diverse motoren,en lekker rijden met die hap :]
 
tl;dr.

Maar proefrijden is eigenlijk altijd het antwoord op het zoveelste "help ik zoek een motor" topic.

Ik snap ook niet waarom die adviesen van totale vreemden op internet zoveel waard is.
En waarom je complete levensverhaal vooraf moet gaan aan de simpele vraag wat je moet kopen.

en het is motor. Moter is gewoon fout.
Als je niet weet welke motoren er bestaan met minder dan 35kW of begrenst kunnen worden, kan je moeilijk op random motoren beginnen rijden.
Ik denk ook niet dat motorzaken je graag laten testrijden op alle motoren.
 
Je zou ook eens kunnen kijken naar een Honda Dominator. Een wat oudere fiets, maar wel erg leuk en niet duur.
 
wat ik eigelijk wil is het fun factor van een supermotard herleven zoals ik toen met de ktm deed,
alleen dan wat netter op de weg like supermofools,

wat ik kwa eisen stel is gewoon een 4takt omdat onderhoud,
iets waar je zowel mee keer door de bossen heen kan / ofroad banen,
en zowel gewoon op het wegdek kan plakken,

het moet betrouwbaar zijn
wel wat kilometers aan kunnen bv als ik na me vriendin wilt dat ik ook een keer de motor kan pakken,

interesse kwa merken zijn / ktm / suzuki / Yamaha / honda / husaberg
kwa meer interesse is beginner motorrijbewijs tot max 34 kw had ik gelezen in een berichtje
kan natuurlijk ook begrenst worden maar moet wel gewoon goed rijden,

ik wil namelijk niet meteen vol vermogen rijden omdat beginnend motor rijder
en problemen met politie / verzekering


Nou makkelijk keuze dus, Yamaha XT660X.
- Valt geloof ik net binnen de A2 katerorgie
- Is een (zo goed als) supermoto
- Behoeft weinig onderhoud
- Zo genoemd 'bulletproof' motorblok
 
Honda Dominator is inderdaad geen slechte keuze, volgens mij 400 cc, leuke fiets.

KTM heeft ook veel in de soort die jij zoekt.
 
XTX is toch een prima ding om te toeren en een beetje te knallen ??

Mooi verhaal wat je typt , respect daarvoor om zo binnen te vallen , en al die kneusjes met rare en altijd dezelfde opmerkingen moet je negeren hier , dat is de afdeling zielepootjes op t MF .
Daar is helaas nog geen apart deel voor ontworpen .
 
Terug
Bovenaan Onderaan