Nieuw hier en nog bezig met lessen.

Bulke001

MF'er
14 jul 2019
62
25
Hallo allemaal

Ik ben nieuwe hier en pas bezig met lessen voor de motor. Intussen al een helm gekocht en een motor jas. Ik ben ook al aan het kijken voor een motor en heb een Kawasaki versys 650 in gedachte of een Suzuki v strom dit vanwege het lekker recht op kunnen zitten en omdat mijn vriendin mee wil gaan rijden achterop en je hier beter op achterop zit als een naked bike. Wat zouden jullie doen de vstrom of de versys? Ben aan het kijken voor een motor van rond 2010 omdat deze kwa prijs wel iets goed koper zijn.
 
Dankje nog tips kwa motor?

Ik heb nog niet op vstrom of versys gereden, zelf heb ik een rugbrekende Yamaha R6:P Dan wil je vriendin niet mee vrees ik;)

@#HugoBoss heeft een vstrom dus wellicht kan die je iets vertellen, hij houd me iig niet bij maar rijd wel stukken comfortabeler:+
 
:W Bulke
full
succes
:]
Als je ook een icoon wilt of resizen, even hier vragen. :)
full
 
Ik heb nog niet op vstrom of versys gereden, zelf heb ik een rugbrekende Yamaha R6:P Dan wil je vriendin niet mee vrees ik;)

@#HugoBoss heeft een vstrom dus wellicht kan die je iets vertellen, hij houd me iig niet bij maar rijd wel stukken comfortabeler:+
om te beginnen is een motor met 600 tot 800 cc ruim voldoende wil niet meteen heeel zwaar beginnen haha :P maar bedankt voor de tip! :) en wie weet komen we ons ooit ergens tegen:D
 
om te beginnen is een motor met 600 tot 800 cc ruim voldoende wil niet meteen heeel zwaar beginnen haha :P maar bedankt voor de tip! :) en wie weet komen we ons ooit ergens tegen:D


Gelijk heb je! al is de ene 600 de andere niet natuurlijk, de Vstrom is 650cc als ik goed heb maar totaal andere vermogensopbouw dan mijn R6;)

Ik had @#HugoBoss genoemd zodat hij melding zou krijgen en je zou komen vertellen hoe dat rijd, maar hij is er nog niet:+

Ik denk dat je moet gaan voor een fijne tour misschien met topkoffer zodat de vriendin nog een steun in de rug heeft, maar een 600 of 1000 sportmotor rijd totaal anders dan een 600 of 1000 tour natuurlijk.

Heb je alleen je oog op de versys en vstrom of ben je nog andere kandidaten tegengekomen?

Wat is het budget? Je zegt 2010 omdat die wat goedkoper zijn, maar welk bedrag zat je zelf aan te denken? Wellicht dat er hier een paar nog suggesties hebben als de prijsklasse bekend is..

Edit: en heb je het lestopic al gevonden? ook erg behulpzaam voor beginnende motorrijders of mensen die nog lessen.
 
Gelijk heb je! al is de ene 600 de andere niet natuurlijk, de Vstrom is 650cc als ik goed heb maar totaal andere vermogensopbouw dan mijn R6;)

Ik had @#HugoBoss genoemd zodat hij melding zou krijgen en je zou komen vertellen hoe dat rijd, maar hij is er nog niet:+

Ik denk dat je moet gaan voor een fijne tour misschien met topkoffer zodat de vriendin nog een steun in de rug heeft, maar een 600 of 1000 sportmotor rijd totaal anders dan een 600 of 1000 tour natuurlijk.

Heb je alleen je oog op de versys en vstrom of ben je nog andere kandidaten tegengekomen?

Wat is het budget? Je zegt 2010 omdat die wat goedkoper zijn, maar welk bedrag zat je zelf aan te denken? Wellicht dat er hier een paar nog suggesties hebben als de prijsklasse bekend is..

Edit: en heb je het lestopic al gevonden? ook erg behulpzaam voor beginnende motorrijders of mensen die nog lessen.
nee dat topic heb ik nog niet gevonden. ik heb die twee in gedachten en vooral omdat ik hoor dat de eerdere maar de huidige versysen ook erg handelbaar zijn. en wel de power ook al onderin hebben.
ik ben aan het kijken voor rond de 3,5/4000 euro. miss zelfs een laten invoeren vanuit duitsland zit zo bij de grens hier dus dat scheelt
 
ik ben zelf meteen voor de custom cruisers gegaan, maar algemeen advies kan ik wel geven. Proefrijden of todat je je rijbewijs heb proefzitten op de verschillende motoren is een aanrader. Leer je meteen ook al een beetje de motordealers in de buurt kennen en krijg je een beetje een gevoel voor wat een redelijke prijs is.
 
Ik vindt zelf de Suzuki mooier (van dat bouwjaar) maar vooral fijner rijden met zijn v-twin. De kawa is gewoon een staande twin.
Proefrijden dus om te kijken wat jij prettig vindt.
Eventueel zou je nog de transalp aan je lijstje toe kunnen voegen (zelf nooit op het nieuwe model gereden).
Africa twin is ook mooi maar ligt wat buiten budget denk ik.

Succes :t
 
Ik ga eens kijken naar een africatwin en een transalp zegt me niks nog
 
Een kleine update! Intussen avb en theorie gehaald nu hopelijk snel het weg examen!
 
Kijk das praat. Het enthousiasme druipt van je berichten af leuk om te zien.

Gefeliciteerd geniet ervan en rij voorzichtig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan