Nieuw hier en vraag over motoren

Hallo allemaal,

Ik heb nog geen motorrijbewijs maar wil deze wel graag op korte termijn gaan halen. Ik heb al nagedacht over het soort motor dat ik zou willen rijden, maar ik zit nog in dubio. Wellicht kunnen jullie me hier wat advies over geven.

Ik vind een naked bike erg mooi, zoals een Ducati Monster. Maar aangezien zo'n ding heel hard kan, moet ik er ook heel hard mee waarschijnlijk. En dan ga ik dood. Simpel gezegd :-)

Nu vind ik een oude XT 500 (met alu tank) ook heel erg gaaf, en daar ga je volgens mij minder hard en dus minder dood van.

Moet ik voor de 'iets' veiligere XT 500 gaan, of voor een nieuwe naked bike en me gewoon proberen in te houden?

Calatrava

of je nou met 100km/h dood gaat of met 200km/h.
dood ben je.
 
Hee, leuk, een Saabrijdster dus ?

Jah, ok, een beetje beroepsmisvorming mag wel hé, ik werk namelijk bij de Belgische Saab invoerder... Begrijp je nu ? ;)

Erm... na Ryser en Bobbert kan ik je melden dat Calatrava een man is..... (oud huisgenoot)...
Hij heeft mij aangestoken met zijn liefde voor horloges (zoek op internet maar eens naar Patek Phillipe Calatrava, leuk modelletje) en blijkbaar heeft mijn motorpropaganda zijn uitwerking ook niet gemist ;)
 
Hee, leuk, een Saabrijdster dus ?

Jah, ok, een beetje beroepsmisvorming mag wel hé, ik werk namelijk bij de Belgische Saab invoerder... Begrijp je nu ? ;)

He jammer, ik had bijna kunnen zeggen dat Saab een klant was waar ik werk. Maar helaas ;)
ach, de echte merken zoals Porsche en Mercedes en bijna alle andere merken uit europa zijn klant })
 
:? Wat doe jij dan ?

Zelf doe ik ICT, maar dat is het kantoor gedeelte, de fabriekshallen erachter maken bijv deuren, daken, motorkappen enz. voor europesche fabrikanten... dus voor BMW, Volvo, Peugeot, Renault, Scania, Porsche, Mercedes, Volkswagen enz. erg leuk om te zien hoe snel zo'n motorkap gemaakt kan worden. Gewoon in 5 sec !!!! Schitterend die grote persmachines. Erg indrukwekken, een hele 'straat' vol met die machines (en daar een paar straten van dus!). Die onderdelen gaan dan naar de grote autofabrikanten die het dan verder op de auto zetten op de assemblage-lijn, maar dat gebeurd niet bij ons.

Maar geinig om te zien dat er een kooi vol met Volkswagen golf 4 deurtjes voorbij komt rijden.. jammergenoeg doen ze geen japanse auto's, anders als ik blikschade had.... :+
 
Hallo,

Die Saab Turbo (9000) was niet van mij, maar ik reed er regelmatig in. Nu rij ik af en toe in de opvolger, een Saab 9-5. Mercedes? Tsja.. laatst in een 280S gereden van mijn stiefbroer, ik werd er niet echt warm of koud van. De Saab 9-5 biedt toch echt wat meer voor de knaken. En op zeker heel erg degelijk.

Calatrava
 
Zelf doe ik ICT, maar dat is het kantoor gedeelte, de fabriekshallen erachter maken bijv deuren, daken, motorkappen enz. voor europesche fabrikanten... dus voor BMW, Volvo, Peugeot, Renault, Scania, Porsche, Mercedes, Volkswagen enz. erg leuk om te zien hoe snel zo'n motorkap gemaakt kan worden. Gewoon in 5 sec !!!! Schitterend die grote persmachines. Erg indrukwekken, een hele 'straat' vol met die machines (en daar een paar straten van dus!). Die onderdelen gaan dan naar de grote autofabrikanten die het dan verder op de auto zetten op de assemblage-lijn, maar dat gebeurd niet bij ons.

Maar geinig om te zien dat er een kooi vol met Volkswagen golf 4 deurtjes voorbij komt rijden.. jammergenoeg doen ze geen japanse auto's, anders als ik blikschade had.... :+

Polynorm toevallig? Heeft mijn zwager gewerkt (werkt nu bij Koni)
 
SAAB rijders zijn NOG erger dan Volvo rijders.

Elke dag zitten er weer van die 'veilige' rijders voor me op de linkerbaan te pitten. :(
 
Maat van mij is begonnen op een TL1000S en heeft nu na 4 maanden pas 1 keer in het gras gelegen omdat hij een bocht niet aan geremd kreeg }) :+

Maar een 600 -> DOEN! Is dan Cagiva Raptor dan niets voor je? 650 cc Suzuki blok en mooie spulletjes er aan.
 
Je kan gerust op een 600 stappen. Als je je maar een beetje kan beheersen. Mijn fiets rijdt ook met 50 in 6 goed. Lekker rustig in het zonnetje :z
 
Je kan gerust op een 600 stappen. Als je je maar een beetje kan beheersen. Mijn fiets rijdt ook met 50 in 6 goed. Lekker rustig in het zonnetje :z

Als iemand twijfelt tussen een snelle en een iets minder snelle motor omdat de ene zo snel is dan kan die persoon zich meestal niet zo heel goed inhouden :)
 
Laatst bewerkt:
Als iemand twijfelt tussen een snelle en een iets minder snelle motor omdat de ene zo snel is dan kan die persoon zich meestal niet zo heel goed inhouden

:}

Maar die persoon gaat na dat twijfelen nooit voor de langzame... :P
 
ik zou nog ff de website van cagiva checken als ik jou was

de meeste mensen die een monster mooi vinden zijn ook erg gecharmeerd van de raptor

is ook niet zo vreemd aangezien beide motoren door dezelfde persoon ontworpen zijn

die raptor 650 is een onzettend mooie machine, lekkere twee cillinder met genoeg power (blok Suzuki SV650)

helaas zijn deze machine's nog niet veel tweedehands te krijgen aangezien ze pas +- 1 jaartje geleverd worden
 
Nu vind ik een oude XT 500 (met alu tank) ook heel erg gaaf, en daar ga je volgens mij minder hard en dus minder dood van.
zo'n xt500 is een hele mooie fiets, en perfect om de kunst op te leren.
La ma vallen, overal tussendoor etc.
Als je na een tijdje (denkt) meer te willen kan je altijd nog wisselen, heb je tenminste een goeie leertijd gehad....

En als je goed leert rijden kom je vanzelf weer terug op een ééncilinder.... 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan