Nieuw hier en vraag over motoren

Calatrava

Rookie
27 feb 2002
25
0
Voorburg
Hallo allemaal,

Ik heb nog geen motorrijbewijs maar wil deze wel graag op korte termijn gaan halen. Ik heb al nagedacht over het soort motor dat ik zou willen rijden, maar ik zit nog in dubio. Wellicht kunnen jullie me hier wat advies over geven.

Ik vind een naked bike erg mooi, zoals een Ducati Monster. Maar aangezien zo'n ding heel hard kan, moet ik er ook heel hard mee waarschijnlijk. En dan ga ik dood. Simpel gezegd :-)

Nu vind ik een oude XT 500 (met alu tank) ook heel erg gaaf, en daar ga je volgens mij minder hard en dus minder dood van.

Moet ik voor de 'iets' veiligere XT 500 gaan, of voor een nieuwe naked bike en me gewoon proberen in te houden?

Calatrava
 
Ducati monster 600 is een hele rustige fiets
(dwz geen snelheidsmonster :+ )

De 900 vind ik idd geen beginnersfiets

Niet de hele tijd over "kunnen dood gaan praten" want dan is de NS een leuk alternatief :)
 
Laatst bewerkt:
Wilkommen hier.. (ken ik jou niet ergens van? ;) )
Monster 600 is zoals mijn voorganger zei goed te doen... (naar het schijnt)...

Maar een XT is geschikter om mee door Den Haag te crossen, echter minder / niet geschikt voor grote afstanden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou voor de Monster gaan. Een XT is oud en dat is een offroadje en niet voor de weg geschikt. Heb nu tijdelijk een XR (ook een offroad) waar ik ongeveer een jaar in totaal op ben van plan te rijden. RIjd erg leuk, maar niets voor op de snelweg (misschien een 500cc'er wel), maar een Monster zal veel lekkerder rijden. Bovendien is een monster 600 idd geen snelheidsbeest, bij 160-170 waai je er denk ik toch vanaf.

Trouwens, foute instelling van je, dat je snel moet gaan op een snelle motor. Dan moet iedereen op een CBR1100XX maar 300 rijden? ;) Gewoon zo hard gaan als je zelf wilt, als je mar zorgt dat het minimaal de max. snelheid is die aangegeven wordt. DAn kom je lekker in het verkeer mee.

kwil zelf ook wel een monstertje maar denk dat m'n vriendin me dan afmaakt omdat ze dan niet achtero kan :+
 
Maar een XT is geschikter om mee door Den Haag te crossen, echter minder / niet geschikt voor grote afstanden.

Das wel zo. Om door Den Haag te rossen. Je gooit 'm gewoon tussen de auto's door en boeie als je valt :) Zolang je zelf maar nix hebt.
 
Ha BZN,

Zoals je weet heeft G. zo'n Ducati Monster 900, een van de gaafste naked bikes m.i. Het is inderdaad zo dat ik er ook mee in de stad moet raggen, maar dus ook van Den Haag naar 't oosten des lands. Of is het zo dat je je wel kunt gedragen op een Monster 600/900 als je dat graag wilt?

Calatrava
 
Zoals je weet heeft G. zo'n Ducati Monster 900, een van de gaafste naked bikes m.i. Het is inderdaad zo dat ik er ook mee in de stad moet raggen, maar dus ook van Den Haag naar 't oosten des lands. Of is het zo dat je je wel kunt gedragen op een Monster 600/900 als je dat graag wilt?

Het feit dat je zelf beseft dat je er af kunt pleuren helpt denk ik al een boel.

Dat heb je al voor op gastjes die vanuit hun Golf GTI direct op een Blade stappen en denken dat ze beter kunnen rijden dan de rest van Nederland.

[edit]
Denk wel dat een 600 verstandig is ipv een 900 en zoals ook al is opgemerkt. Met 140 waai je er toch vanaf..
[/edit]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Of is het zo dat je je wel kunt gedragen op een Monster 600/900 als je dat graag wilt?

Lukt zelfs op een ZX12R, maar jij geeft aan dat je jezelf niet kan inhouden. Dan geeft een brommer al veel problemen...
 
Ha BZN,

Zoals je weet heeft G. zo'n Ducati Monster 900, een van de gaafste naked bikes m.i. Het is inderdaad zo dat ik er ook mee in de stad moet raggen, maar dus ook van Den Haag naar 't oosten des lands. Of is het zo dat je je wel kunt gedragen op een Monster 600/900 als je dat graag wilt?

Calatrava

Da's een beetje een retorische vraag hoop ik. Op alle moderne motoren kun je de snelheid variabel regelen :P ;)
 
Motorrijden is leuk, maar het blijft altijd risicovol. Je gaat even dood als je word aangereden door een auto en dan maakt het niet uit of je op een duc rijdt op een kleuterfietsje.

Dus kies gewoon wat je leuk vind. En als je jezelf dood rijd, dan doe je het tenminste wel goed. Vergeet niet dat je met 120 ben je sneller dood bent dan als je met 50 ergens tegenaan knalt...Een lijdensweg heb je dan niet meer

Misschien sarcastisch, maar het is wel zo.
 
He ik heb een Honda XR250R te koop, lijkt op een XT maar dan veel nieuwer (en naar mijn mening mooier). Rijd maximaal 120. Ideaal voor mensen die anders toch te hard rijden als ze op een zware motor stappen :+ ;) :P
 
het maakt niet ui t of je een 900 of een 600 koopt hij gaat net zo hard als dat jij aan het gas draaid
 

:) Ging er toch om dat hij iets wilde wat NIET hard ging omdat ie anders toch vol gas ging rijden? Nou. XR is ideaal. vol gas 120, lekker zacht inderdaad :+ Maar zoals al boven gemeld, met 120 kan je ook aardig lekker tegen een boom aan klappen hoor met de dood als gevolg.
MAarja boeie voel je toch niet. Beter met 300 tegen boom dan met 120 })
 
het maakt niet ui t of je een 900 of een 600 koopt hij gaat net zo hard als dat jij aan het gas draaid

Dan doe ik toch wat fout !! Als ik in z'n 6 zit en 120 rijd dan wil ik nog harder aan het gas draaien maar harder gaat ie niet ! ;( Raar, met jouw theorie zou die toch 280 moeten kunnen.. wat doe ik fout?
 
Volgens mij doet het even veel zeer als je met 250 verongelukt of met 120. Al sje een beetje om je eigen leven geeft heb je toch al een rem om niet al te idioot te rijden?

Neem de motor die je graag wilt en hou je bolletje erbij. Ook zo'n hele snelle machine kan rustig rijden.
 
Bedankt mensen. Jullie hebben me redelijk overtuigd. Als je je niet kunt beheersen kun je ook doodgaan op een XT. Daarbij ga je net zo dood met 100 als met 200. Wel een verschil in prijs natuurlijk, maar dat vind ik van ondergeschikt belang. Relatief gezien natuurlijk, als je iets mooi vind, is dat altijd niet zo erg van belang.

Ik moet er ook mee naar 't oosten en een XT 500 is, begrijp ik van jullie, niet zo prettig zitten 1.5 uur lang.
 
Ik moet er ook mee naar 't oosten en een XT 500 is, begrijp ik van jullie, niet zo prettig zitten 1.5 uur lang.

Denk niet dat je het op een XT 500 redt in 1,5 uur ;) (remember: 't is geen Alfa)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan