nieuw hier intro + vraag over 4 type motoren

Blade21

MF'er
9 feb 2008
131
0
Brunssum
Hallo allemaal,

Ben nieuw on the forum + nieuw tot de motor madness!

Ff snelle intro over mezelf....

Heet Bjorn, (aka: Blade21).....(ben 24 by the way..lol) En kom uit zuidlimburg! Dus veel leuke plekjes om te touren met een motor.

Mijn `main` hobby zijn eigenlijk amerikaanse wagens. Heb al 5 amerikanen gehad...waarvan ik 2 van heb omgebouwd/ nog mee bezig ben. Ben vooral gek van de bekende wagen van Knightrider die velen vast wel zullen kennen. En daar ben ik ook op veel forums van bekend. Heb al een complete KITT conversie gebouwd...deze toen verkocht. Toen paar andere ami`s gehad waaronder een Corvette uit 89. Maar toch weer begonnen een KITT te bouwen. Enne...niet denken paar billige ledjes erin bouwen....echt preciese copy! Die intresse hebben kunnen hier een deel van het process bekijken. Zijn 3 pagina`s:

http://knightregistries.com/forums/index.php?topic=5017.0

Nu aangezien de wagen binnenkort klaar is...en bij deze ook me laatste conversie is....ga ik over na motors 8-)

Nu heb ik al heel wat info voor me zelf opgezocht...en dit forum lijkt me toch het beste voor me vragen. Ik ben op zoek naar een sportieve Tourmotor. Motor waar je dus lekker mee kunt touren...maar moet wel een beetje power hebben als ik wat sportiever wil gaan rijden. Ook voor eventueel iemand achterop mee te kunnen nemen.
Nu na 4kante ogen hebben gekregen van het vele surfen en advertenties te hebben opgezocht kom ik uit op 4 motoren namelijk:


Suzuki GSX 750
Suzuki RF 600 (900 lijkt me wat te zwaar om te beginnen)
Honda CBR 600
Honda VRF 750


Geloof dat de GSX/RF en CBR aardig dicht in de buurt liggen....heb graag jullie mening gehoord over deze bikes. De plus en minpunten graag.

Oh...en vast ook een vraag die veel gesteld is...wat zijn veel km`s?? De honda`s zie ik veel met rond de 40/50.000 km. Maar heb gehoord dat die blokken heel wat aankunnen...indien normaal gereden+onderhoud?

(bij komende info van mij) 1,81m, 71 kg, voornamelijk mooi weer rijder/ + eventueel makkelijk passagier mee kunnen nemen :)

Bijdeze....alvast bedankt !!!
 
Ik zou de 600's laten afvallen. Je wilt ws toch al vrij snel wat zwaarder, zeker als je ook met ze tweeen rijdt. De VFR 750 zou mijn advies zijn. Dat is de enige die echt aan jouw crititeria van een sportieve tourmotor voldoet.

Maar ik zou ook naar 900's of 1000's kijken. Zeker voor het sportieve toerwerk is dat voor de meesten mensen toch te preferen boven een 600. Ga eens wat proefritjes maken ;)
 
Ik ben op zoek naar een sportieve Tourmotor. Motor waar je dus lekker mee kunt touren...maar moet wel een beetje power hebben als ik wat sportiever wil gaan rijden. Ook voor eventueel iemand achterop mee te kunnen nemen.

Welkom op MF.

Ik denk dat je met de Honda VFR aardig uit de voeten kunt.
Deze hebben een "eng" positieve naam. ;)

Helaas is het toch een kwestie van proefrijden omdat het motorkarakter van de motoren die je neer hebt gezet erg verschillend is. Puur persoonlijk dus.
 
Laatst bewerkt:
Welkom Bjorn.

Ik mis de Kawasaki ZZR 600 in het lijstje 8-)
Heb er zelf 1 gehad en heb er lange afstanden mee gereden en ook lekker mee over de binnenweggetjes geragd wat allemaal zeer goed is bevallen :9
Nu heb ik een ZXR 750 die me ook goed bevalt (20k/jaar net als de ZZR) en de volgende wordt een wss ook weer een Kawa maar dan de Z 750.
Die ZXR heeft het klokje al rond gedraaid en op een paar kleinigheidjes nooit geen problemen mee gehad net als die ZZR waar ik m'n recordjaar mee heb gedraaid (35k in een jaar).
Alleen olie met filter en een setje bandjes :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan